Aurinkomatkat, Finnmatkat vai Tsätsäri?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkaguume
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Mites ne paketit sit eroaa? Onko käsitystä hinta-laatu-suhteesta?

Ei olla pakettimatkoilla ennen oltu. Mutta tää lapsi...muuttaa kaiken ;)

Laadun ero taitaa olla vain ihmisten mielissä, brändissä. Eri kohderyhmissä myös.
En mä oo mitään eroa huomannut käytännössä...ja mulla on siis matkailualan koulutus, eri matkanjärkkääjät tuli tutuiksi sekä huvin että työn puolesta.

Mä en tiedä miksi, mutta mulla on aina ollut sellainen mutu-tuntuma, että AUrinkomatkat olisi laadukkain. Mutta taitaa olla niin, että se on vaan kallein. En usko, että noissa on juurikaan eroa. Kannattaa vertailla saman matkakohteen hintoja ja palveluita, niissä on yllättävän suuria eroja.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä en tiedä miksi, mutta mulla on aina ollut sellainen mutu-tuntuma, että AUrinkomatkat olisi laadukkain. Mutta taitaa olla niin, että se on vaan kallein. En usko, että noissa on juurikaan eroa. Kannattaa vertailla saman matkakohteen hintoja ja palveluita, niissä on yllättävän suuria eroja.

Mä taas oon näiden katalogien perusteella saanut sen kuvan, että Aurinkomatkat on vähän mummoinen. Finnmatkat ainakin hehkuttaa enemmän lapsialennuksia ja lapsiystävällisiä hotelleja. Tsätsäri ei ole oikein herättänyt mitään mielikuvia. Hintavertailuun asti en ole vielä päässyt.

Finnmatkat mainostaa lapsialeja kovasti, mutta sesonkiaikaan esim. Aurinkomatkoilla on paremmat lapsialet. Lasten kanssa kaikkia noita ollaan kokeiltu, AM:lla parhaimmat oppaat ehdottomasti, samoin hotelliluokitus on minusta ollut siellä luotettavin. Finnmatkat on minusta huonoin, hinnoittelu tehty tarkoituksella epäselväksi, oppaat eivät tienneet mistään mitään (olivat kyllä ystävällisiä ) ja matkakohdevalikoima on tylsin.

Tjäreborg ja Finnmatkat kuuluvat ulkomaalaisiin ketjuihin, AM on käsittääkseni suomalainen.

Aurinkomatkat on paras, mutta myös usein selvästi kallein. Itse valitsisin sen, jossa palaset loksahtaa parhaiten kohdalleen (itseä miellyttävin kohde, hotelli, lentoajat ja hinta jne). Tuskin te niitä matkanjärjestäjän palveluita kuitenkaan kohteessa käytätte, jos kerran kokemusta omatoimimatkailusta on. Eli ei sillä väliä minkä noista valitsee. Hotellivaihtoehdoista voi kaivaa lisätietoa Tripadvisorista yms.

Yhteistyössä