nytkinkö kun ihmisiä lomautetaan ja potkitaan työpaikoistaan :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja pallero:Kyllä meidän yhteiskunnan hyvinvoinnista riittää myös niille, joilla ei ole mahdollisuutta elää omassa maassaan normaalia elämää.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
nytkinkö kun ihmisiä lomautetaan ja potkitaan työpaikoistaan :snotty:Alkuperäinen kirjoittaja pallero:Kyllä meidän yhteiskunnan hyvinvoinnista riittää myös niille, joilla ei ole mahdollisuutta elää omassa maassaan normaalia elämää.
Totta. Suomessa on totuttu siihen, että sosiaaliset kontaktit ovat joko työpaikalla tai kotona/kaverin kotona. Tai kapakassa. Olisikohan työttömyys helpompaa kestää tai siis tarkoitan vähemmän masentavaa, jos meillä olisi myös tuollainen kulttuuri, jossa voi tavata tuttuja ja puolituttuja vain menemällä paikalle? Moni pienten lasten äitikin suree sitä, että ei ole päivisin kaveria, jonka kanssa lähtisi jonnekin ja yksin ei lähdetä. Onhan toki näitä perhekerhoja yms, mutta ne ovat tiettynä päivänä tiettyyn aikaan eivätkä sinällään vastanne sitä, että voisi tuosta vaan hetken mielijohteesta lähteä tapaamaan tuttuja.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Vapaapäiviä, iltavuoroja...eikä työttömänkään kai ole pakko olla vaan kotosalla, oli sitten musta tai valkoinen?
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Totta. Suomessa on totuttu siihen, että sosiaaliset kontaktit ovat joko työpaikalla tai kotona/kaverin kotona. Tai kapakassa. Olisikohan työttömyys helpompaa kestää tai siis tarkoitan vähemmän masentavaa, jos meillä olisi myös tuollainen kulttuuri, jossa voi tavata tuttuja ja puolituttuja vain menemällä paikalle? Moni pienten lasten äitikin suree sitä, että ei ole päivisin kaveria, jonka kanssa lähtisi jonnekin ja yksin ei lähdetä. Onhan toki näitä perhekerhoja yms, mutta ne ovat tiettynä päivänä tiettyyn aikaan eivätkä sinällään vastanne sitä, että voisi tuosta vaan hetken mielijohteesta lähteä tapaamaan tuttuja.Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Vapaapäiviä, iltavuoroja...eikä työttömänkään kai ole pakko olla vaan kotosalla, oli sitten musta tai valkoinen?
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Kukapa sossupummeista tykkäisi. Mä en ainakaan tykkää. En minkäänmaalaisista.
Mun tutut, jotka kuuluu tuohon yhteisöön, on teinivanhempia (ei työssäkäyviä, todellakaan), pikkukriminaaleja, entisiä nuorisorikollisia yms. Eli itse juuri niitä yhteiskunnan vitsauksia joita niin kovasti inhoavat. Ei penaalin terävimpiä kyniä.
Mutta joo. Elintasopakolaisuus sucks, ja mun mielestä esim. turvapaikanhakijan oikeus avioitua prosessin aikana pitäisi poistaa pikimmiten. Näin vältyttäisiin monelta pahalta ja säästettäisiin pitkä penni.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Ei-Niin-Hauska-Täti-Moonika:
Olen elänyt äp-rahoilla ja olen tehnyt myös töitäkin usean vuoden verran joten on tullut myös veroja maksetuksi. Ja työikää on sen verran vielä jäljellä, että enköhän maksa veroja moneen kertaan siihen nähden mitä olen saanut.
Muiden siivellä ei ole tarvinnut elää. Olen ihan teinistä asti tehnyt duunia ja opiskellut siinä samalla..ja ihan ilman tukia.
Ja mun mielestä on totaalisen eri asia olla lapsen kanssa kotona vaikka se maksimi kolme vuotta ja mennä sitten töihin kuin jäädä tietoisesti loppuelämäkseen systeemin elätiksi. Ja sitähän se näillä lusmuilla niin kotimaisilla kuin tuontihemmoilla on.
Meidän poitsu tietää mitä on lähimmäisen rakkaus, muista huolehtiminen ja toimiva yhteiskunta...sekä sen mitä tarkoitetaan kun käytetään systeemiä hyväksi ja minkä verran meitä pissitään linssiin tän systeemin vuoksi.
Madicken:
mä käsitän elintasopakolaisen sellaisena joka tulee tänne vain olemaan ja nostamaan sosiaalietuuksia. Siinä ei ole mitään pahaa jos omalla rehellisellä duunilla elättää itsensä ja perheensä.
Kaikki työkykyiset ihmiset on aina tervetulleita ihonväriin tai syntyperään katsomatta.
Mistä erotat kaupassa, kaupungilla tai lapsen tarhakaverin vanhemmasta onko hän elintasopakolainen vai ei?
Eikö ole totta, että tämän nimikkeen taakse on hyvä mennä piiloon kun joku syyttää aivan avoimesta rasismista? Että itse asiassa suurin osa elintasopakolaisista suureen ääneen puhuvista ei vain haluaisi, että olisi minkäänlaisia ulkomaalaisia yhtään missään? Tältä minusta vaikuttaa.
Alkuperäinen kirjoittaja M:Ootteko muuten tietoisia ettei pakolainen mene (saa mennä) töihin noin vain...?![]()
Alkuperäinen kirjoittaja pallero:Kyllä meidän yhteiskunnan hyvinvoinnista riittää myös niille, joilla ei ole mahdollisuutta elää omassa maassaan normaalia elämää.
Alkuperäinen kirjoittaja M:No, onko ihmisellä oikeus etsiä parmepaa elämää muualta? Jos SINÄ asuisit savimajassa jossain aavikolla, ilman ruokaa, rahaa jne... Oletko täysin varma ettet käyttäisi mahdollisuuttasi muuttaa "parempaan" maahan ja elintasoon?????
Räikkönen ja Häkkinen...elintasopakolaisiako?????
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja minddu:Juurikin näin. Luulisi,että sodan runtelemasta maasta lähetettäisiin ensin naiset ja lapset pois eikä nuoria (hyväkuntoisia) miehiä. Niitä meilläkin kadut täynnä viheltelemässä nuorille tytöille. Harvemmin näkee äitejä lastenvaunuineen tai naisia yleensäkään. Eikös eräskin mies ollut tullut Suomeen ensin "järjestelemään asioita" ja vaimo ja lapset jäi kotimaahan. Tuota järjestelyä kesti 10v ennen kuin muu perhe saapui tänne. Aika pitkä aika.
Ja en hyväksy juuri näitä nuoria miehiä, jotka kaupungintalon kassan kautta siirtyy viereiseen liikkeeseen merkkivaatteita ostamaan toistuvasti ja jatkavat siitä lojumaan tuonne keskusta kaduille tyttöjä katsomaan suunnilleen jokaisena päivänä.
.
Missä sä asut jos et näe äitejä lastenvaunuineen? Tervetuloa itä-helsinkiin, täällä suunnilleen joka toinen vastaantulija on maahanmuuttaja lastenvaunujen kanssa![]()
Ne parikymppiset nuoret miehet muuten ovat niitä jotka suurimmaksi osaksi ovat tulleet tänne jo 90-luvulla, pikkupoikina, nimenomaan sieltä sodan runtelemasta maasta. Onko ihme jos nuppi ei oikeen pelaa... mikä ei tee mistään epäsosiaalisesta käytöksestä hyväksyttävää missään nimessä.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:ja näitä masentuneita ei ole vain suomalaisia, useat ulkomaalaiset masentuvat tänne tultuaan. Masennusta ei helpota kotimaan huono tilanne ja suomen kylmä ilmasto. Vielä kun ei näe ihmisiäkään missään ja töihinkään ei pääse, niin siinä ei paljon nappaa vaikka sossupummiksi haukuttaisiinkin.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:On se minustakin tosi outoa, että kaikilla muilla kansallisuuksilla töitä löytyy, mutta somalialaisilla ei. Kyllähän noita joskus bussikuskeina näkee, mutta muita kansallisuuksia huomattavasti enemmän näkyy työläisinä, ja vähemmän hengailemassa kaupungilla. Somaleita on niin paljon suomessa, että on ihme oikeastaan kuinka vähän heitä työssä tapaa, verrattuna tosiaan muista maista tulleihin, jotka ovat hyvinkin työllistyneitä. Ehkä tämä liittyy myös siihen Afrikan mustalaiset -juttuun, kun kulttuurissa ei työnteko ole niin arvostettua kuin suomalaisessa kulttuurissa on.
Alkuperäinen kirjoittaja vicy:Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Alkuperäinen kirjoittaja Ei-niin-hauska-täti Moonika:Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:Jos on rasisti niin ei pitäisi sitä noihin pieniin lapsiin kohdistaa, sillä he eivät ole voineet valita mihin elämä heidät tuo.
Mä myönnän ihan avoimesti, että lähettäisin kaikki työtä tekemättömät lusmut takaisin sinne mistä ovat tulleet. Meillä on täällä näitä sossun tapauksia tarpeeksi ihan omasta takaa niin miksi niitä pitäisi lisää haalia.
Oletko opettanut lapsillesi suvaitsevaisuutta? Sitä, että kaikki ihmiset ovat arvokkaita ja jokaisella on oikeus normaaliin elämään?
Muoks. Jatkoa vielä: minkä ikäisiä lapsesi ovat?
esikoinen on 12 ja nuorempi on niin nuori ettei kyllä varmaankaan vielä omaa mitään mielipiteitä.
Suvaitsevaisuus ei mielestäni asia joka ei anna vapautta elää muiden siivellä.
Toivon, että olet opettanut 12veelle mitä oikeasti tarkoittaa toimiva yhteiskunta, heikompiosaisista huolehtiminen ja lähimmäisenrakkaus. Oletan, että sä et ole koskaan itse elänyt esim. äitiyspäivärahoilla tai muuten muiden siivellä? Vai onko sulla siihen jotenkin suurempi oikeus kuin muilla?
tiedät ettei tämä kysymys ollut mulle mutta vastaan silti...
Mun mielestä kaikilla Suomalaisilla on oikeus elää esim.äp rahoilla ym. mutta jos tänne tulee jotain elintasopakolaisia niin saisivat kyllä tienata joka pennin ite!!!
Mun mielestä kaikkien valtioiden pitäisi pitää huolta omistaan! Poikkeuksen tekee vain ne maat jotka on sodassa ilman osaa syytään! Niistä maista tulevat pakolaiset hyväksyn!!
Alkuperäinen kirjoittaja Limonia:
Ruotsissa ovat yhtä laiskoja kuin Suomessakin. Monia ei työnteko edes kiinnosta kun rahaa saa ilman sitäkin. Sitten lehdissä (somalit) kehtaavat vielä valittaa, että ei saada töitä! Kummallista että muut ulkomaalaisryhmät työllistyvät, myös muut mustat. Taitaisi olla peiliinkatsomisen paikka somaleilla.
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:Katsoiko kukaan eilen Ajankohtaisen kakkosen teemailtaa?
Siellä oli se nuori somalinainen, joka kysyi miksi rasismi kohdistuu juuri somalialaisiin. Mitä mieltä olette?
Alkuperäinen kirjoittaja Limonia:Jatkan vielä hiukan, Zahra Abdulla ym. lomailevat ahkerasti Somaliassa. Kummallista että tuonne lomaparatiisiin ei voi karkottaa raakalaismaisia rikollisia mutta lomailla siellä kelpaa.
Alkuperäinen kirjoittaja v:Alkuperäinen kirjoittaja Limonia:Jatkan vielä hiukan, Zahra Abdulla ym. lomailevat ahkerasti Somaliassa. Kummallista että tuonne lomaparatiisiin ei voi karkottaa raakalaismaisia rikollisia mutta lomailla siellä kelpaa.
Luuletko, että ne ihmiset karkotettaisiin sinne lomaparatiisiin?
Kuinka moni Suomessa lomaileva lomailee vaikka jossain Juupajoella tai Taivalkoskella?
Moni lomailee Israelissakin.
Alkuperäinen kirjoittaja Jossu:Moni maahanmuuttaja valittaa että ei saa töitä jne. ja elävät toimeentulotuella.. Silti sitten jostain löytyy rahaa ottaa ja lähteä lomalle pitkäksikin aikaa.. Pahimmassa tapauksessa sitten sieltä kohdemaasta tulee lähetystön kautta Suomeen toimeentulotukihakemus että rahaa tarvittaisiin paluulippuihin..
Alkuperäinen kirjoittaja Limonia:Jatkan vielä hiukan, Zahra Abdulla ym. lomailevat ahkerasti Somaliassa. Kummallista että tuonne lomaparatiisiin ei voi karkottaa raakalaismaisia rikollisia mutta lomailla siellä kelpaa.
Alkuperäinen kirjoittaja lissu:Katsoiko kukaan eilen Ajankohtaisen kakkosen teemailtaa?
Siellä oli se nuori somalinainen, joka kysyi miksi rasismi kohdistuu juuri somalialaisiin. Mitä mieltä olette?
Alkuperäinen kirjoittaja mee:Alkuperäinen kirjoittaja lissu:Katsoiko kukaan eilen Ajankohtaisen kakkosen teemailtaa?
Tuohon en osaa mitään sanoa, mutta mua jäi todella häiritsemään se, että hän tavallaan rinnasti joulupukin uskontoon.
Ehkä todellakin olisi syytä kertoa paremmin heille, mikä on osa kristillistä uskoa ja mitkä taas on ihan suomalaisia ja länsimaalaisia perinteitä, millä ei ole uskonnon kanssa mitään tekemistä.
Vaikka olenkin uskovainen, niin kyllä haluan vieraaseen maahan mennessäni tutustua heidän kulttuuriin ja tapoihinsa. Saatika että vielä asuisin siinä maassa. Uskonnon opetus on sitten asia erikseen.