"autetaan somaliystävämme"-yhteisö FB:ssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Limonia:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ja näitä masentuneita ei ole vain suomalaisia, useat ulkomaalaiset masentuvat tänne tultuaan. Masennusta ei helpota kotimaan huono tilanne ja suomen kylmä ilmasto. Vielä kun ei näe ihmisiäkään missään ja töihinkään ei pääse, niin siinä ei paljon nappaa vaikka sossupummiksi haukuttaisiinkin.

Miksi kylmä ilmasto olisi aina vastenmielinen ja inhottava ulkomaalaiselle? Miksei ulkomaalainen voisi sopeutua Suomen ilmastoon ja jopa pitää siitä? Miksei ulkomaalainen voisi oppia suomen kieltä, moni kun aina valittaa että kuinka vaikeaa suomi on yms.

Jos kerta suomen kieli on ylivoimaisen vaikeaa oppia niin sittenhän on myös niin että suomenkielisen ihmisen on täysin mahdotonta oppia esim. englantia. Kun ovat niin erilaisia kieliä ja aivan eri kieliryhmistäkin.

Tarkoitukseni on vain sanoa että minkä tahansa kielen oppii jos vain haluaa!

Samoin tuo ilmasto, miksi ajatellaan aina että lämmin ilmasto on ihana ja kylmempi ilmasto on kamala? Tuohan on yhtä ennakkoluuloista ja mautonta ajattelua kuin esimerkiksi ajattelu että "Valkoinen ihminen on aina kaunis ja musta ihminen on aina ruma".

Suomen kieli on oikeastaan vaikeamopi kuin moni muu kieli. Tosin kaikkea voi oppia

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Ootteko muuten tietoisia ettei pakolainen mene (saa mennä) töihin noin vain...? :whistle:

Joo, ei saa mennä. Ja ne ketkä oikeasti haluavat mennä niin tekevät asioiden eteen jotain eivätkä vain valita. Eli he käyvät ottamassa kieliopintoja ja yrittävät kaikkensa päästäkseen sisään yhteiskuntaan, toisin kuin ne valittajat jotka haluavat vain noudattaa omaa tuttua ja turvallista kulttuuriaan täällä. Eipä ole ihme ei, että ei oikein ovet aukene.

Ei ole kuule haluamisesta kiinni, vaan siitä ettei ole työlupaa, pässi :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
ja näitä masentuneita ei ole vain suomalaisia, useat ulkomaalaiset masentuvat tänne tultuaan. Masennusta ei helpota kotimaan huono tilanne ja suomen kylmä ilmasto. Vielä kun ei näe ihmisiäkään missään ja töihinkään ei pääse, niin siinä ei paljon nappaa vaikka sossupummiksi haukuttaisiinkin.

Miksi kylmä ilmasto olisi aina vastenmielinen ja inhottava ulkomaalaiselle? Miksei ulkomaalainen voisi sopeutua Suomen ilmastoon ja jopa pitää siitä? Miksei ulkomaalainen voisi oppia suomen kieltä, moni kun aina valittaa että kuinka vaikeaa suomi on yms.

Jos kerta suomen kieli on ylivoimaisen vaikeaa oppia niin sittenhän on myös niin että suomenkielisen ihmisen on täysin mahdotonta oppia esim. englantia. Kun ovat niin erilaisia kieliä ja aivan eri kieliryhmistäkin.

Tarkoitukseni on vain sanoa että minkä tahansa kielen oppii jos vain haluaa!

Samoin tuo ilmasto, miksi ajatellaan aina että lämmin ilmasto on ihana ja kylmempi ilmasto on kamala? Tuohan on yhtä ennakkoluuloista ja mautonta ajattelua kuin esimerkiksi ajattelu että "Valkoinen ihminen on aina kaunis ja musta ihminen on aina ruma".

Suomen kieli on oikeastaan vaikeamopi kuin moni muu kieli. Tosin kaikkea voi oppia

Ja englanti yksi maailman helpoimmista kielistä, sitä kun saa käyttää aika vapaasti väärinkin (eikä siitä kukaan napise) ja sitä kuulee kaikkialla.

Ja Limonia kysyi miksi kylmä ilmasto on vastenmielinen ja miksi siihen ei vain voi tottua? No :headwall: Miksi esim. suomalaiset masentuu syksyllä ja tekee itsarit joulun aikaan? Miksi ei vaan voi tykätä? Miksi muiden pitää rakastaa kylmää ja pimeää heti tänne tultuaan??

Ja aikuisena melkein minkä tahansa uuden kielen oppiminen on vaikeaa.

Miksi somaliasta kaikki haluavat lähteä pois, mikseivät yritä itse ratkaista ongelmiaan siellä? Ja miksi Suomi ja muut maat ottavat ihmisiä vastaan, eivätkä tarjoa esimerkiksi asiantuntija-apua?

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Ja Limonia kysyi miksi kylmä ilmasto on vastenmielinen ja miski siihen ei vain voi tottua? No :headwall: Miksi esim. suomalaiset masentuu syksyllä ja tekee itsarit joulun aikaan? Miksi ei vaan voi tykätä? Miksi muiden pitää rakastaa kylmää ja pimeää heti tänne tultuaan??

Muakin ihmetyttää, että miksi meillä suomalaisilla on oikeus vihata tätä ilmastoa, mutta tänne muualta tulleiden ulkomaalaisten pitäisi sitä samantien rakastaa? :D Suomalainenhan keskustelee aina säästä, ja nimenomaan negatiiviseen sävyyn. Kun sataa, niin voivoivoi. Kun paistaa, niin lääh kun on ihan liian kuuma :xmas:

Omasta miehestä ja hänen ystävistään huomaa sen, että he eivät ihan oikeasti "käynnisty" jos on pimeää ja synkkää. Aurinkoisina päivinä ovat energisiä, mutta kun talvella on pidempi pimeä kausi niin ovat hi-tai-ta ja kuin pystyyn nukahtaneita. D-vitamiinia ja sen sellaista mä tuolle omalleni syötän, se auttaa hieman, mutta muutamalla miehen ystävällä on ihan todellinen masennusongelma talvisin. Kuten on monella ihan syntyperäisellä finskilläkin. Itsekin vaadin aurinkoa, en muuten herää lainkaan :)
(töihin mies ja ystävänsä menevät kyllä pimeään ja synkkään aikaankin, tämä selvennykseksi ettei tule väärinymmärryksiä )

Se että nämä somalialaismiehet, juurikin nuoret sellaiset pyörivät parvissa kaduilla päivät,olis ok,jos he käyttäytyisivät siedettävästi. Se ainainen nuorten naisten perään viheltely ja huutelu ja naureskelu ei mun mielestä ole mitään sopivaa käytöstä. Ja jos on asunto hankittu ja jotenkuten suomea jo oppinut, on varmaan saanut jo luvan käydä töissäkin. Etenkin ne, jotka ovat pikkupoikina tänne saapuneet voisivat kenties edes yrittää, eipä ole meidän työkkärissä yhtään näkynyt silloin kun itse siellä jouduin käymään.
Se ehkä herättää joissain ihmisissä katkeruutta, kun nämä pakolaiset saa hyvistä autoista lautasantenneihin sossusta, sen kuin pyytäävät vain. Ja sitten on kiva porukalla kruisailla ympäriinsä. Jos kantaväestöön kuuluva joutuu työttömäksi ja ja lähtee pakon edestä sossuun niin ensimmäisenä vaatiivat myymään auton pois. Tasa-arvoista kohtelua?

Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Se ehkä herättää joissain ihmisissä katkeruutta, kun nämä pakolaiset saa hyvistä autoista lautasantenneihin sossusta, sen kuin pyytäävät vain.

Pliis...hanki ensin tietoa asiasta, ja vaahtoa vasta sitten. Meinaan tuo on ihan täyttä skeidaa :snotty:

Mä muuten olen ollut töissä työkkärin kans.väl. osastolla, ja oli siellä somaleitakin asiakkaina. Ne, joille ei tarjottu duuni/harjoittelupaikka kelvannut, olivat yleensä venäläisiä. Somalit ja arabit menivät mielellään harjoitteluun/työhönosoituspaikkaan, ainakin ne jotka mun kohdalle osui.

Se että nämä somalialaismiehet, juurikin nuoret sellaiset pyörivät parvissa kaduilla päivät,olis ok,jos he käyttäytyisivät siedettävästi. Se ainainen nuorten naisten perään viheltely ja huutelu ja naureskelu ei mun mielestä ole mitään sopivaa käytöstä. Ja jos on asunto hankittu ja jotenkuten suomea jo oppinut, on varmaan saanut jo luvan käydä töissäkin. Etenkin ne, jotka ovat pikkupoikina tänne saapuneet voisivat kenties edes yrittää, eipä ole meidän työkkärissä yhtään näkynyt silloin kun itse siellä jouduin käymään.
Se ehkä herättää joissain ihmisissä katkeruutta, kun nämä pakolaiset saa hyvistä autoista lautasantenneihin sossusta, sen kuin pyytäävät vain. Ja sitten on kiva porukalla kruisailla ympäriinsä. Jos kantaväestöön kuuluva joutuu työttömäksi ja ja lähtee pakon edestä sossuun niin ensimmäisenä vaatiivat myymään auton pois. Tasa-arvoista kohtelua?

Sossusta ei kyllä saa autoa tai lautasantennia, oli sitten mistä maasta lähtöisin tahansa. Ne on ne ihmisten mielikuvat ja huhupuheet, jotka synnyttävät tällaiset mielikuvat. Kyllä siellä sossussa ihan jokaista hakijaa kohdellaan samalla tavalla (jos kyse on siis vaikka autosta tai lautasantennista) .

Alkuperäinen kirjoittaja himppu:
Sossusta ei kyllä saa autoa tai lautasantennia, oli sitten mistä maasta lähtöisin tahansa. Ne on ne ihmisten mielikuvat ja huhupuheet, jotka synnyttävät tällaiset mielikuvat. Kyllä siellä sossussa ihan jokaista hakijaa kohdellaan samalla tavalla (jos kyse on siis vaikka autosta tai lautasantennista) .

Niinpä.
Sossu toimii ihan perusmatematiikkaa käyttäen. Lasketaan tulot, lasketaan menot, ja lasketaan perhekoon perusteella paljonko rahaa pitäisi kuukaudessa jäädä elämiseen. Ei niillä ole mitään pohjatonta kassaa pakolaisille :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Se ehkä herättää joissain ihmisissä katkeruutta, kun nämä pakolaiset saa hyvistä autoista lautasantenneihin sossusta, sen kuin pyytäävät vain.

Pliis...hanki ensin tietoa asiasta, ja vaahtoa vasta sitten. Meinaan tuo on ihan täyttä skeidaa :snotty:

Mä muuten olen ollut töissä työkkärin kans.väl. osastolla, ja oli siellä somaleitakin asiakkaina. Ne, joille ei tarjottu duuni/harjoittelupaikka kelvannut, olivat yleensä venäläisiä. Somalit ja arabit menivät mielellään harjoitteluun/työhönosoituspaikkaan, ainakin ne jotka mun kohdalle osui.

Tämä lienee aika monelle sellainen uusi tieto :whistle:
Että miksi ne somalit ei näy oman työkkärin jonoissa...

Alkuperäinen kirjoittaja himppu:
Miksi somaliasta kaikki haluavat lähteä pois, mikseivät yritä itse ratkaista ongelmiaan siellä? Ja miksi Suomi ja muut maat ottavat ihmisiä vastaan, eivätkä tarjoa esimerkiksi asiantuntija-apua?

Sun kannattaisi aloittaa yleissivistävä opiskelu. Kysyt laajoja perusasioita. Tässä vähän tietoja...

- Miksi somaliasta kaikki haluavat lähteä pois
Somalia on maailman köyhimpiä ja turvattomimpia maita. Maata vaivaavat sodan lisäksi luonnonkatastrofit kuten kuivuus.... http://fi.wikipedia.org/wiki/Somalia

- mikseivät yritä itse ratkaista ongelmiaan siellä
http://fi.wikipedia.org/wiki/Somalia#Valtion_hajoaminen
http://fi.wikipedia.org/wiki/Somalian_sis%C3%A4llissota
http://fi.wikipedia.org/wiki/Somalian_sota_2006

- miksi Suomi ja muut maat ottavat ihmisiä vastaan
ks. edelliset linkit

- tarjoa esimerkiksi asiantuntija-apua
sitäkin tehdään, viimeksi mm. merirosvoasiassa
http://217.71.145.20/TRIPviewer/temp/TUNNISTE_UTP_26_2008_fi.html

Alkuperäinen kirjoittaja juurakon hulda:

Ruotsissa ovat yhtä laiskoja kuin Suomessakin. Monia ei työnteko edes kiinnosta kun rahaa saa ilman sitäkin. Sitten lehdissä (somalit) kehtaavat vielä valittaa, että ei saada töitä! Kummallista että muut ulkomaalaisryhmät työllistyvät, myös muut mustat. Taitaisi olla peiliinkatsomisen paikka somaleilla.

Ehkä kuitenkaan asia ei ole näin ettei työnteko kiinnostaa. Yleensä kieli on suurin este työnhaulle ja saannille. Toinen on se ihon väri on väärä jo siinä hakupaprussa. Esim tumma somalikassa...kuinka moni asiakas karttaisi tämän kassan...aika moni...valitettavasti.

Kummallista että muut mustat sitten työllistyvät...

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jatkan vielä hiukan, Zahra Abdulla ym. lomailevat ahkerasti Somaliassa. Kummallista että tuonne lomaparatiisiin ei voi karkottaa raakalaismaisia rikollisia mutta lomailla siellä kelpaa.

Luuletko, että ne ihmiset karkotettaisiin sinne lomaparatiisiin?

Kuinka moni Suomessa lomaileva lomailee vaikka jossain Juupajoella tai Taivalkoskella?

Moni lomailee Israelissakin.

Nämä somalit käyvät ihan sukulaistensakin luona siellä pelottavassa Mogadishussakin, lapset lähetetään Somaliaan sukulaisten luo jopa vuosiksi yms. Sitten kun pitäisi rikollisia lähettää Somaliaan, alkaa valitus ja itku että ei sinne hengenvaaralliseen maahan voi rikollisia lähettää. Kummasti vain lapset voi!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
Jatkan vielä hiukan, Zahra Abdulla ym. lomailevat ahkerasti Somaliassa. Kummallista että tuonne lomaparatiisiin ei voi karkottaa raakalaismaisia rikollisia mutta lomailla siellä kelpaa.

hmm... niin... Limonia ei taida tajuta että kyseinen henkilö kyllä tekee töitä ja ansaitsee itse palkkansa. maksaa myöskin veroja. ei hän varmasti sossun tuilla sinne Somaliaan lähde.

ja miksi ei saisi käydä kotimaassaan? pitäiskö samalla tavalla kieltää myös muilta pakolaisilta käynnit kotimaissaan, siitäkin huolimatta että ovat itse työtä tekemällä rahansa ansainneet? se on asia erikseen jos OLETETAAN suomen sosiaaliviraston maksavan nämä kotimaassakäynnit, ikäänkuin se olisi oikeus, sitä minä en hyväksy.

joku tuossa mainitsi että somalialaiset olisivat olleet se suurin ryhmä silloin kun suomeen pakolaisia alkoi virrata. juu ei ole. somalit eivät aloittaneet pakolaisvirtaa suomeen, vaan sen aloittivat vietnamilaiset ns. venepakolaiset. ja heistä puhuttiin täysin samallalailla kun mitä somaleista puhutaan nyt. mutta, ääni muuttui kellossa kun huomattiin kuinka ahkeria vietnamilaiset ovat, tekevät töitä, eivät lusmuile (en ole nähnyt yhdenkään vietnamilaisen koskaan lusmuilevan missään).

mie ajattelen näin:

jos tänne tullaan oikeasti hädässä = ok
jos tänne tullaan töihin paremman elintason toivossa = ok
jos tänne tullaan sen vuoksi että saadaan vaan maata ja nostetaan sossun tuet joilla eletään = ei ole ok

en mie tykkää niistä syntyperäsistä suomalaisista sossupummeistakaan. pata kattilaa soimaa, MUSTA kylki kummallakin... :whistle:

En ole väittänyt ettei Somaliassa saisi käydä! Tietenkin saa! Ihmettelen vain sitä että Somaliassa voi käydä kyllä matkalla ja lähettää lapset sinne asumaan mutta rikollisia ei sinne saisi karkoittaa.

Ihmisoikeuksien näkökulmasta tuo FB:n yhteisö vai mikä ikinä onkin on ihan törkeän rasistinen. Mä en ymmärrä miks, jotku kehtaa laittaa nimensä koko ketjuun. Siis mä olisin nolo, jos löytäisin läheisteni/ tuttavieni nimiä listalta. Oikeesti.

Kukapa sossupummeista tykkäisi. Mä en ainakaan tykkää. En minkäänmaalaisista.

Mun tutut, jotka kuuluu tuohon yhteisöön, on teinivanhempia (ei työssäkäyviä, todellakaan), pikkukriminaaleja, entisiä nuorisorikollisia yms. Eli itse juuri niitä yhteiskunnan vitsauksia joita niin kovasti inhoavat :whistle: . Ei penaalin terävimpiä kyniä.

Mutta joo. Elintasopakolaisuus sucks, ja mun mielestä esim. turvapaikanhakijan oikeus avioitua prosessin aikana pitäisi poistaa pikimmiten. Näin vältyttäisiin monelta pahalta ja säästettäisiin pitkä penni.

reilu kerho vai???
mieheni oli aikoinaan turvapaikanhakijana suomessa, ja menimme prosessin aikana naimisiin. miksi se olisi pitänyt kieltää?? nyt, vielä 10 vuotta myöhemmin olemme edelleen naimisissa ja mies tehnyt aina töitä kun niitä on ollut tarjolla ja kun työluvat sai. ja muistakaa ettei suomessa ole todellakaan helppoa päästä ulkomaalaisena töihin, vaikka puoli-ilmaiseksi töitä olisi valmis tekemäänkin.
vituttaa vain ylläolevan kommentti...

Vielä ilmastosta

Minä ainakin tiedän monia (ulkomaalaisiakin ), jotka viihtyvät kylmässä ilmastossa. Sitä ihmettelen että oletetaan automaattisesti että kylmemmästä ilmastosta ei kukaan voi pitää, vaan kaikista lämmin ilmasto on aina parempi. Näin ei nimittäin ole!

Jos Suomi on niin kamala paikka että täällä oikein masentuu ilmastonkin takia, niin mikseivät lähde pois? Tarkoitan siis niitä joilla on jo oleskeluluvat ja kenties Suomen kansalaisuuskin. Ei tänne tarvitse jäädä työttömäksi jos on niin kamala paikka ja ihmiset! Moni pakolaisenakin tullut toitottaa että kyllä lähdetään heti pois kun vaan on mahdollista, mutta harva sitten kuitenkaan lähtee vaikka kotimaassa olisi jo hyvät oltavat. Jäävät mieluummin Suomeen jopa kielitaidottomina ja työttöminä. Ehkä kuitenkin joitakin ne sosiaalituetkin houkuttelevat. Voi jäädä tänne kotisohvalle eikä tarvitse mennä omaan maahan töihin!

En ole väittänyt ettei Somaliassa saisi käydä! Tietenkin saa! Ihmettelen vain sitä että Somaliassa voi käydä kyllä matkalla ja lähettää lapset sinne asumaan mutta rikollisia ei sinne saisi karkoittaa.

No nythän sinne on rikollinen juuri karkoitettu. Ja minusta ihan ok, että toistuviin rikoksiin syyllistyvä karkoitetaan. Tosin pitää seurata, ettei häntä karkoiteta mihin sattuu, esim. väärän heimon alueelle tms, jossa hänellä ei välttämättä olisi mitään mahdollisuuksia.

En tiedä tästä julkisuudessa olleesta tapauksesta, mikähän siinä on takana kun ei "saa olla" siellä Somalimaassa? http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Karkotettu+somali+Somalimaa+on+kielt%C3%A4nyt+j%C3%A4%C3%A4m%C3%A4st%C3%A4+alueelleen/1135243585251 "todetaan, ettei karkotettu voi jäädä Somalimaahan, koska hän ei ole syntynyt siellä vaan Mogadishussa. Somalimaa ei pidä itseään saman valtiona muun Somalian kanssa."

reilu kerho vai???
mieheni oli aikoinaan turvapaikanhakijana suomessa, ja menimme prosessin aikana naimisiin. miksi se olisi pitänyt kieltää?? nyt, vielä 10 vuotta myöhemmin olemme edelleen naimisissa ja mies tehnyt aina töitä kun niitä on ollut tarjolla ja kun työluvat sai. ja muistakaa ettei suomessa ole todellakaan helppoa päästä ulkomaalaisena töihin, vaikka puoli-ilmaiseksi töitä olisi valmis tekemäänkin.

Se, että turvapaikanhakija solmii avioliiton hakuprosessinsa aikana, on monessa maassa kiellettyä. Ja selvästä syystä: siksi, että lumeliitot ja hyötymismielessä solmitut avioliitot ovat erittäin yleisiä, kun turvapaikanhakija jo tänne tullessaan tietää, ettei hänellä ole mahdollisuutta saada positiivista turvapaikkapäätöstä, joten oleskelulupa on saatava jollain toisella keinolla.

Poikkeuksia löytyy, tottakai, mutta tällaiset vain ja ainoastaan oleskeluluvan saamisen vuoksi solmitut liitot ovat yleisiä turvapaikanhakijoiden keskuudessa, se on ikävä totuus.

Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Ootteko muuten tietoisia ettei pakolainen mene (saa mennä) töihin noin vain...? :whistle:

Joo, ei saa mennä. Ja ne ketkä oikeasti haluavat mennä niin tekevät asioiden eteen jotain eivätkä vain valita. Eli he käyvät ottamassa kieliopintoja ja yrittävät kaikkensa päästäkseen sisään yhteiskuntaan, toisin kuin ne valittajat jotka haluavat vain noudattaa omaa tuttua ja turvallista kulttuuriaan täällä. Eipä ole ihme ei, että ei oikein ovet aukene.

Ei ole kuule haluamisesta kiinni, vaan siitä ettei ole työlupaa, pässi :headwall:

No pässi tai ei sit sun mielestäsi.
Olen tehnyt aika monta vuotta duunia paikassa jossa tavataan kun nämä mamut tulevat ekaa kertaa maahan ja hakevat lupaa sekä siinä kohden kun on maasta lähdön aika.
Ja alkuunhan se duunin saaminen on työluvasta kiinni, mutta monessa tapauksessa ei sille työluvalle ole tuossa yhteisössä tarvettakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:

No nythän sinne on rikollinen juuri karkoitettu. Ja minusta ihan ok, että toistuviin rikoksiin syyllistyvä karkoitetaan. Tosin pitää seurata, ettei häntä karkoiteta mihin sattuu, esim. väärän heimon alueelle tms, jossa hänellä ei välttämättä olisi mitään mahdollisuuksia.

En tiedä tästä julkisuudessa olleesta tapauksesta, mikähän siinä on takana kun ei "saa olla" siellä Somalimaassa? http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Karkotettu+somali+Somalimaa+on+kielt%C3%A4nyt+j%C3%A4%C3%A4m%C3%A4st%C3%A4+alueelleen/1135243585251 "todetaan, ettei karkotettu voi jäädä Somalimaahan, koska hän ei ole syntynyt siellä vaan Mogadishussa. Somalimaa ei pidä itseään saman valtiona muun Somalian kanssa."

Ja pahimmassa tapauksessa tää kaveri tulee takaisin Suomeen lähetystön avustamana...
Tää on tätä, että ois pitänyt miettiä mitkä on seuraukset kun tekee laittomuusia. Ei kukaan voi väittää ettei tiedä, että toisen omaisuus on toisen eikä mitenkään kuulu sinulle.

reilu kerho vai???

Se, että turvapaikanhakija solmii avioliiton hakuprosessinsa aikana, on monessa maassa kiellettyä. Ja selvästä syystä: siksi, että lumeliitot ja hyötymismielessä solmitut avioliitot ovat erittäin yleisiä, kun turvapaikanhakija jo tänne tullessaan tietää, ettei hänellä ole mahdollisuutta saada positiivista turvapaikkapäätöstä, joten oleskelulupa on saatava jollain toisella keinolla.

Poikkeuksia löytyy, tottakai, mutta tällaiset vain ja ainoastaan oleskeluluvan saamisen vuoksi solmitut liitot ovat yleisiä turvapaikanhakijoiden keskuudessa, se on ikävä totuus.

PEESI :attn:

Jos Suomi on niin kamala paikka että täällä oikein masentuu ilmastonkin takia, niin mikseivät lähde pois?

Tätä mäkin oon miettinyt. Ihan supisuomaistenkin osalta. Mäkin lähdin, kun en vaan kestä sitä samperin pimeää, kylmää ja ankeaa ajanjaksoa lokakuusta huhitkuuhun.

Yhteistyössä