"autetaan somaliystävämme"-yhteisö FB:ssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -h
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja jeps1:
Ei-Niin-Hauska-Täti-Moonika:

Meidän poitsu tietää mitä on lähimmäisen rakkaus, muista huolehtiminen ja toimiva yhteiskunta...sekä sen mitä tarkoitetaan kun käytetään systeemiä hyväksi ja minkä verran meitä pissitään linssiin tän systeemin vuoksi.

Madicken:
mä käsitän elintasopakolaisen sellaisena joka tulee tänne vain olemaan ja nostamaan sosiaalietuuksia. Siinä ei ole mitään pahaa jos omalla rehellisellä duunilla elättää itsensä ja perheensä.
Kaikki työkykyiset ihmiset on aina tervetulleita ihonväriin tai syntyperään katsomatta.

Sen verran vaan, että ei niillä sosiaalietuuksilla se ELINTASO paljoa parane.
Kiva, että työkykyiset ihmiset otetaan avosylin vastaan...jospa sitten antaisimme heille töitäkin! Ettei tarvitse nostaa niitä sosiaalietuuksia...

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
reilu kerho vai???
mieheni oli aikoinaan turvapaikanhakijana suomessa, ja menimme prosessin aikana naimisiin. miksi se olisi pitänyt kieltää?? nyt, vielä 10 vuotta myöhemmin olemme edelleen naimisissa ja mies tehnyt aina töitä kun niitä on ollut tarjolla ja kun työluvat sai. ja muistakaa ettei suomessa ole todellakaan helppoa päästä ulkomaalaisena töihin, vaikka puoli-ilmaiseksi töitä olisi valmis tekemäänkin.
vituttaa vain ylläolevan kommentti...

Se, että turvapaikanhakija solmii avioliiton hakuprosessinsa aikana, on monessa maassa kiellettyä. Ja selvästä syystä: siksi, että lumeliitot ja hyötymismielessä solmitut avioliitot ovat erittäin yleisiä, kun turvapaikanhakija jo tänne tullessaan tietää, ettei hänellä ole mahdollisuutta saada positiivista turvapaikkapäätöstä, joten oleskelulupa on saatava jollain toisella keinolla.

Poikkeuksia löytyy, tottakai, mutta tällaiset vain ja ainoastaan oleskeluluvan saamisen vuoksi solmitut liitot ovat yleisiä turvapaikanhakijoiden keskuudessa, se on ikävä totuus.

Minunkaan mies ei olisi saanut jäädä suomeen jos emme olisi menneet naimisiin. mutta minkäs teit kun RAKASTUIN. sitten uvi syytteli vuosikaudet lumeavioliitosta, eikä kukaan uskonut että ollaan ihan oikeasti naimisissa ja rakastetaan toisiamme. se aika oli nöyryyttävää, ja ihmisarvolta ala-arvoista kohtelua sai monessa paikassa. ulkomaalaispoliisikin suoraan haukkui päin naamaa ja yritti kiristää "tunnustusta" lumeavioliitosta. yritin itku kurkussa selittää että rakastuimme --> menimme naimisiin. onneksi emme eronneet, vaikka tilannne oli vuosikaudet stressaava (helvetillinen). mutta onneksi selvisimme ja vaikeudet vain lujittivat liittoamme!
ja tunnen myös useita pariskuntia, jotka ovat menneet turvapaikkaa odottaessaan naimisiin, ja ovat naimisissa edelleenkin (tunnen vain muutamia kymmeniä pareja) mutta suomalaiset eroavat sitäkin useammin.
anteeksi kun purkauduin...

Alkuperäinen kirjoittaja MorbidMama:

Meidän poitsu tietää mitä on lähimmäisen rakkaus, muista huolehtiminen ja toimiva yhteiskunta...sekä sen mitä tarkoitetaan kun käytetään systeemiä hyväksi ja minkä verran meitä pissitään linssiin tän systeemin vuoksi.

Madicken:
mä käsitän elintasopakolaisen sellaisena joka tulee tänne vain olemaan ja nostamaan sosiaalietuuksia. Siinä ei ole mitään pahaa jos omalla rehellisellä duunilla elättää itsensä ja perheensä.
Kaikki työkykyiset ihmiset on aina tervetulleita ihonväriin tai syntyperään katsomatta.

Kiva, että työkykyiset ihmiset otetaan avosylin vastaan...jospa sitten antaisimme heille töitäkin! Ettei tarvitse nostaa niitä sosiaalietuuksia...

Siis missä maailmassa oikein elät? Todellakin paranee! Esim. toimeentulotuella elävä on PALJON paremmassa taloudellisessa tilanteessa kuin suuri osa maapallolla elävistä ihmisistä..

Alkuperäinen kirjoittaja keltainen:

Madicken:

Siis missä maailmassa oikein elät? Todellakin paranee! Esim. toimeentulotuella elävä on PALJON paremmassa taloudellisessa tilanteessa kuin suuri osa maapallolla elävistä ihmisistä..

Ja sä uskot, että Suomeen tulee ne kaikista köyhimmät "elintasopakolaisiksi"? Mä olen ymmärtänyt, että ylipäätään se, että haluaa päästä sotaa pakoon on pitkä prosessi ja Suomeen tullaan monen eri maan ja kuukausien/vuosien odottelun kautta. Se, että pakolaiseksi pääsee ei tapahdu sormia napsauttamalla...etenkin kun pakolaisstatusta joutuu odottelemaan Suomessa pakolaiskeskuksissakin pitkiä aikoja, ilman varmuutta siitä saako jäädä vai palautetaanko takaisin..sinnikkäitä sissejä ovat, jos kykenevät ainoastaan fyrkan vuoksi läpikäymään kaiken em.

Voi olla, että puhumme täysin eri asioista, koska en oikein ymmärrä tuota poleemista termiä "elintasopakolainen"!?

Madicken:

No faktahan on, että töitä täällä on tarjolla, mutta ei ole tarpeeksi tekijöitä...vaikka nyt lomautukset paukkuvat ja ihmisiä jää tyhjän päälle niin ei ne määrätyt duunit kelpaa edes siinä vaiheessa.

kuinka moni teistä tietää ihan oikeasti, että kuinka monella tp-hakijalla on prosessi kesken jossain toisessa eu-maassa. Tai kuinka monella on jo joku status saatuna esim Ruotsissa ja sitten tullaan toiseen eu-maahan hakemaan rahaa. Tästä ei ole montaa vuotta, kun meillä ei ole ollut käytössä sormenjälkien euroopanlaajuista tunnistettavuus-järjestelmää ja kaikki ne ketkä ovat saaneet jonkun statuksen eu-maahan tuolloin aiemmin niin voivat tulla nyt ja huiputtaa systeemiä...nostaen samalla rahaa sosiaalihuollon piiristä ja kuitenkin samalla asuen jonkun tuttavan luona ihan laillisesti. Sinne vastaanottokeskukseen kun ei tarvitse jäädä pakosta vaan saa mennä jonkun tuttavan luokse kunhan vain ilmoittaa määrättyihin paikkoihin osoitteensa ja käy ilmoittautumassa sovittuina aikoina.

Kyllä mua surettaa yksi meidän kulmilla pyörivä ulkomaalainen, afrikkalainen?mies joka linkkaa jalkaansa pahasti ja silmistä jo näkee että kokenut kovia MUTTA tiedän myös täysiä sosiaalipummeja joita en sitten hyväksy piirun vertaa..

Alkuperäinen kirjoittaja karhu:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja siinä:
Suomessa syntyminen ei ole mikään itseisarvo, saavutus eikä asia jonka olisit jotenkin ihan vain olemassaolollasi ansainnut. Et ole yhtään parempi ihminen vain koska olet syntynyt Suomeen!

Peesaan tätä, vaikken ole lukenut ketjua loppuun. Nyt jatkan lukemista B)

En mä tosta paremmuudesta tiedä. Mutta suomalaiset ovat sotansa sotineet ja perinnöksi jälkeläisilleen jättäneet rakentamansa yhteiskunnan ja maan. Mun mielestä suomalaisten asiat ja auttamiset tulee aina asettaa mamujen edelle. Ne ei tod. taistelis suomen puolesta, vaan lähtisivät taas karkuun!

:headwall: Mielestäni juuri siksi, että me olemme tämän maan saaneet, tekemättä mitään (!!) velvoittaa meitä auttamaan muita. Ihmiset ovat tasa-arvoisia. Se että olen syntynyt Suomeen ei tee minusta arvokkaampaa tai parempaa ihmistä. Meillä on velvollisuuksiakin. Suomessa (kuka sanoo että suomalaisia ei auteta??) ja muualla. Suomi ei ole mikään suljettu laatikko.

Tekemättä mitään????! Ei se ole tainnut Suomikaan yhteiskuntana ihan itsestään muodostua. Koko yhteiskuntarakenne ja esimerkiksi sosiaaliturva on täytynyt oikein työtä tekemällä rakentaa. Jos suomalaiset ovat siihen pystyneet, niin miksei sitä samaa voisi olettaa muiltakin kansoilta?

Tarkoitin me nykyiset Suomea kustantavat olemme saaneet yhteiskuntamme tekemättä mitään sen kummempaa sen eteen. Valmiina. Me 20-65-vuotiaat. Olemme päässeet vähällä. Ja meillä on varaa jakaa. Jopa meillä köyhillä. Ja kaikkialla ei ole yhtäläisiä mahdollisuuksia rakentaa länsimaista hyvinvointiyhteiskuntaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Limonia:
En tiedä miten Suomessa, mutta Ruotsissa ainakin on saanut lautasantennin pakolaiset ilmaiseksi.

39 euroa. Kauheeta :'( , etenkin jos sillä estetään osaltaan pakolaisen masentumista ja ylläpidetään lasten kohdalla kotikieltä.

Suomessa moni on saanut sossusta mm. lastensa harrastusmaksut, uuden pesukoneen, lapselle uuden sängyn, yms. Siis ihan suomalaiset. En kuitenkaan jaksa kadehtia ihmistä, jolla on niin pienet tulot, että pitää toimeentulotukeen turvautua. Jotkut jaksaa heitä kadehtia, ja se kieltämättä hämmästyttää.

En tiedä miten Suomessa, mutta Ruotsissa ainakin on saanut lautasantennin pakolaiset ilmaiseksi.

39 euroa. Kauheeta :'( , etenkin jos sillä estetään osaltaan pakolaisen masentumista ja ylläpidetään lasten kohdalla kotikieltä.

Suomessa moni on saanut sossusta mm. lastensa harrastusmaksut, uuden pesukoneen, lapselle uuden sängyn, yms. Siis ihan suomalaiset. En kuitenkaan jaksa kadehtia ihmistä, jolla on niin pienet tulot, että pitää toimeentulotukeen turvautua. Jotkut jaksaa heitä kadehtia, ja se kieltämättä hämmästyttää.

Niiiin peesiä!! Kato ku se voi olla itteltä pois..

Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja minddu:
Tää ehkä siellä teillä mutta meidän kyläpahasessa näin ikävä kyllä toimitaan. Jos asuisitten ja näkisitte tätä niin ymmärtäisitte. Ja mä en oo rasisti,mä en edelleenkään hyväksy lusmuilua enkä rikollisuutta ihonväriin katsomatta ja täällä on helppo lusmuta kun kaikki annetaan valmiina ja sillä ihan voi retostellakin. Hyysäävää kohtelua saa täällä kyllä kantaväestön viinasiepotkin että ei sillä,en mä tykkää niistäkään. Jäi vaan äsken mainitsematta mutta tulipahan nyt selväksi.

Tai sit ehkä heillä on erilaiset elämäntavat? Säästetään jossain muussa ja käytetään se sitten esim. siihen autoon ja lautasantenniin tmv.? Mä tiedän yhden perheen, jossa äiti on kotona ja mies on työssä, jota useimmat suomaliset ei suostu tekemään kun on niiiiiin huono palkka. Kummasti vaan he saavat rahaa niin hyvin säästöön, että joka vuosi on varaa matkustaa, lapsilla on aina nätit kunnon vaatteet, on kaunis koti jne.

Osalla voi varmasti ollakin näin,mutta en usko että kaikilla kuitenkaan,viitaten tuonne taaemmas kun näkyy joka päivä olevan tuota aikaa laumoissa pyöriä että tuskin töissä ovat,vaan rivitalon takapihoilla loistaa lautasantennit ja parkissa uudemmat autot kuin mihin meillä olis varaa vaikka molemmat töissä käydäänkin. Mut jos tästä nyt tappelu tulee kun mielipiteeni sanoin niin olkoon,palaan huomenna katsomaan taas. Iltavuoro odottaa-->

No, mä olen itse huomannut sen, että aika moni säästään nimenomaan esimerkiksi ruoassa, koska ne tekevät paljon itse ja se ruoka on pääasiassa edullisempaa kuin se tavismättö, mitä me tavissuomalaiset tehdään. Ja toinen juttu on se, että osalla mun tuntemista ainakin on ollut ihan sellainen statusasia se, että kun on tulleet köyhistä oloista niin hankitaan sellaisia ulkoisia statussymboleita, jotka ei välttämättä ole edes mitään järkyttävän hintavia.

Jos monen suomalaisperheen aikuiset jättäis ne baarireissut väliin ja lopettais tupakoinnin, tai tekis ruoan alusta alkaen itse edullisista aineista, niin kyllä jäis rahaa enemmän autoihin ja lautasantenneihin.

Minunkaan mies ei olisi saanut jäädä suomeen jos emme olisi menneet naimisiin. mutta minkäs teit kun RAKASTUIN. sitten uvi syytteli vuosikaudet lumeavioliitosta, eikä kukaan uskonut että ollaan ihan oikeasti naimisissa ja rakastetaan toisiamme. se aika oli nöyryyttävää, ja ihmisarvolta ala-arvoista kohtelua sai monessa paikassa. ulkomaalaispoliisikin suoraan haukkui päin naamaa ja yritti kiristää "tunnustusta" lumeavioliitosta. yritin itku kurkussa selittää että rakastuimme --> menimme naimisiin. onneksi emme eronneet, vaikka tilannne oli vuosikaudet stressaava (helvetillinen). mutta onneksi selvisimme ja vaikeudet vain lujittivat liittoamme!
ja tunnen myös useita pariskuntia, jotka ovat menneet turvapaikkaa odottaessaan naimisiin, ja ovat naimisissa edelleenkin (tunnen vain muutamia kymmeniä pareja) mutta suomalaiset eroavat sitäkin useammin.
anteeksi kun purkauduin...

Saman p*skan on moni käynyt läpi...siis moni ulkomaalaisen kanssa, ei välttämättä turvapaikanhakijan kanssa, avioitunut :/

Mutta edelleen olen sitä mieltä, että se on ymmärrettävää. Pakko niiden on epäillä, pakko olla tarkkoja, koska hyväksikäyttöä tapahtuu.

Kun me haimme aikoinaan lomaviisumia miehelleni (siis mies halusi lomalle Suomeen), niin sain vakuutella puhelimessa ulkomaalaisvirastoon että ei, mies ei jää tänne loman päätyttyä, ei mene lomansa aikana naimisiin kanssani (tuolloin oltiin avopari), vaan palaamme yhdessä kotiin Turkkiin. Kun haimme oleskelulupaa, niin jouduimme täyttämään kaavakkeet, joissa kyseltiin miten ja missä tapasimme, kuinka olemme pitäneet yhteyttä erossa ollessamme, olemmeko tavanneet toistemme perheet, missä vaiheessa suhde muuttui vakavaksi, yms henkilökohtaisuuksia. Sitten verrattiin vastauksiamme: menevätkö tarinat yksiin vai onko eroavaisuuksia. Emme me sitä loukkaavana kokeneet kuitenkaan, ei meillä ollut salattavaa, ja olimme siinä mielessä etulyöntiasemassa että suhteen aitous oli helppo todistaa koska olimme asuneet yhdessä ennen naimisiinmenoa, seurustelleet enemmän kuin kaksi viikkoa ennen avioitumista, asuimme oleskelulupaa hakiessamme yhdessä Turkissa, jne. Suurlähetystön työntekijäkin totesi hämmästyneenä että "ai, te oikein asutte yhdessä, näkee täällä sentään normaalejakin pareja joskus" :D :o

Väärinkäyttöyrityksiä on niin paljon, että oikeista syistä yhdessä olevat paritkin siitä kärsivät, ja joutuvat tarkkaan syynätyiksi ennen kun oleskelulupa myönnetään. Ikävää, mutta kuten olen jo todennut, se on ymmärrettävää ja täysin välttämätöntäkin :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja M:

Niiiin peesiä!! Kato ku se voi olla itteltä pois..

Monikohan meidän naapureista automaattisesti olettaa, että meidän lautasantenni ja lasten reimatekit on sossusta :snotty: . Pakkohan niiden on olla, mies kun on ulkomaalainen. Vaan eivät ole. Ihan omilla rahoilla ollaan kaikki ostettu.

Miehellä oli aikoinaan uudenkarhea tila-auto työsuhdeautona. Siitä kuuli jos jonkinmoista kommenttia. Kerran eräs mies mulkoili tosi pahasti mun miestä, kun tämä oli menossa autoon. Mutisi jotain mutiaisista yms. Mies hihkaisi sille, että "eiks ookki kamalaa kun mutakuono ajaa tällaisella hienolla autolla, ja se on maksettu sun verorahoistas?", hymyili aurinkoisesti, ja vilkutti ajaessaan pois :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja j:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mitä sitten, jos joku on rasisti?

no esimerkiksi viattomat pienet koululaiset joutuu kärsimään siitä, kun nämä rasistit siirtää rasismin lapsilleen. maahanmuuttajalapsetkin joutuu kärsimään, vaikka he ovat syyttömiä kaikkeen. minun tekee pahaa katsoa kun 8-vuotiaita koululaisia haukutaan lakupekoiksi, ählämeiksi, poltetaan reppu jne.. :(
Somalinaiset eivät saa seurustella saati avioitua Suomalaisten miesten "vääräuskoisten koirien"! kanssa... Joten ,kyllä ne somalimiehet ovat pahempia rasisteja kuin suomalaiset. Lisäksi kaikkien somalinaisten sukuelimet on silvottu, koska somalitytöt joutuvat todistamaan hääyönä neitsyytensä somalimiehelle -kiinniommellulla sekä silvotulla vaginalla!

meille soitettiin koulusta että teidän poika on sanonut Ibrahimia neekeriksi. kysyin että eikös Ibrahimin vanhemmat ole somaleja. ja kyllä kuulemma on. sanoin sitten reksille että mikä sitten ongelma jos poika kerran on neekeri. meidän poika saa kutsua asioita niiden oikeilla nimillä.

Alkuperäinen kirjoittaja hess:
meille soitettiin koulusta että teidän poika on sanonut Ibrahimia neekeriksi. kysyin että eikös Ibrahimin vanhemmat ole somaleja. ja kyllä kuulemma on. sanoin sitten reksille että mikä sitten ongelma jos poika kerran on neekeri. meidän poika saa kutsua asioita niiden oikeilla nimillä.

Ai, meille soitettiin koulusta, että meidän poika oli haukkunut yhtä poikaa, joka haukkui hänen tummaihoista ystäväänsä neekeriksi, niin sellaisilla nimillä kuin "idiootti", "paviaanin pallihiki" ja "ameeban paska, jonka vanhemmat ovat luultavasti vahingossa lisääntyneet, niin tyhmiä nekin on". Sanoin reksille, että meillä kutsutaan asioita niiden oikeilla nimillä ja pistin luurin kiinni.

Mistä tiedämme ketkä on elintasopakolaisia ja ketkä ei? Miksi oikeastaan kukaan haluaa tänne pohjolaan elintasopakolaiseksi?
Niin kauan tuomitsemme pakolaiset kun itsellämme asiat hyvin emmekä joudu lähtemään tai lähettämään lapsia pakoon. Jos venäjä hyökkäis tänne niin ei taitais suomen armeijalla olla paljoa tehtävissä(?), varmaan aika moni lähtis ja yrittäis pelastaa nahkansa ja perheensä? Toivottavasti ollaan sit oikeita pakolaisia....
---ja vuosi oli tuolloin 2009.

Yhteistyössä