Auto asiaa!!! "Lunastamme loppuvelan" vaihto halvempaan?! Miten?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ikuisesti auto-velka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ikuisesti auto-velka

Vieras
Elikkä meillä sama tilanne kun eilen täällä yhdellä henkilöllä.
ollaan kusessa auto-rahoituksen takia :(

ollaan mietitty että vaihdetaan auto halvempaan, on tosi paljon autoliikkeitä jotka lunastaa loppuvelan ja vaihto halvempaan...

Mutta en tiedä mitens niinkun se homma menee... Meillä on velkaa vielä 10.000eur ja kateltiin "uutta" auto jonka hinta oli 7,000eur...eli kk-erä laskee!

Olisiko jollain kokemusta asiasta tai tietoa että miten tää menee, kun minä en oikein tajuu,heh heh

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille :)

velkaa 10 000e, auton arvo esim. 12 000e, jos vaik saatte sen 12 000e siitä niin, autokauppa maksaa siitä 12 000:sta pois sen 10 000e ja sit jos vaik ostatte auton joka maksaa 7000e, niin teillä on omaa se 2000e ja 5000e otatte lainaa....

mun artikulointi ei taida olla parasta mahddollista tällä hetkellä, mut toivottavasti tajusit...

Alkuperäinen kirjoittaja ikuisesti auto-velka:
Elikkä meillä sama tilanne kun eilen täällä yhdellä henkilöllä.
ollaan kusessa auto-rahoituksen takia :(

ollaan mietitty että vaihdetaan auto halvempaan, on tosi paljon autoliikkeitä jotka lunastaa loppuvelan ja vaihto halvempaan...

Mutta en tiedä mitens niinkun se homma menee... Meillä on velkaa vielä 10.000eur ja kateltiin "uutta" auto jonka hinta oli 7,000eur...eli kk-erä laskee!

Olisiko jollain kokemusta asiasta tai tietoa että miten tää menee, kun minä en oikein tajuu,heh heh

Kiitos etukäteen kaikille vastanneille :)

osta toyota :)

Olen katellut netistä että millä hinnalla jengi myy samaa mallia ja vm. ja tietty n.km, eli meidän auton arvo olisi n. 10000eur, ei niin yleinen malli! ja on jopa löytynyt vuoden vanhempi mutta 20000km vähemmän ajettu,sillä oli myynti hinta jopa 19,900eur!!!!

En sitten tiedä että mitens se "auton-arvo" saisi selville???

Alkuperäinen kirjoittaja ikuisesti auto velka:
Olen katellut netistä että millä hinnalla jengi myy samaa mallia ja vm. ja tietty n.km, eli meidän auton arvo olisi n. 10000eur, ei niin yleinen malli! ja on jopa löytynyt vuoden vanhempi mutta 20000km vähemmän ajettu,sillä oli myynti hinta jopa 19,900eur!!!!

En sitten tiedä että mitens se "auton-arvo" saisi selville???

jotkut autokaupat ottaa auton arvon selville Greyheniltä ja osa taas kattoo ihan oikotieltä ja autotallista, mutta vaikka autonne arvo ois sen 12000e, niin ei se autokauppa maksa siitä sitä 12 000e. vaan ehkä jopa vain 9000e.... kyllä ne rahaa itelleenkin haluu.... autokauppoja kannatta myös vertailla, parhaimman hinnan kyllä sais yksityiseltä, mutta harva yksityinen uskaltaa ostaa kauppaa toiselta yksityiseltä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kylähullu:
Autokaupat ei maksa vaihdossa kuin suolarahat!!! Paremmin saa kun myy ensin vanhan yksityiselle ja ostaa sitten uuden.

Miten myydä kun auton omistaa gemoney,( mun tapauksessa) Velkahan pitäisi olla ensin maksettuna pois ennekuin voi sitä myydä.. vai???

Alkuperäinen kirjoittaja veden-neito:
Autokaupat ei maksa vaihdossa kuin suolarahat!!! Paremmin saa kun myy ensin vanhan yksityiselle ja ostaa sitten uuden.

Miten myydä kun auton omistaa gemoney,( mun tapauksessa) Velkahan pitäisi olla ensin maksettuna pois ennekuin voi sitä myydä.. vai???

Niinpä, auto on vielä rahoitusyhtiön omistuksessa, kunnes ollaan maksettu KOKO summa!! Me ei saada myydä sitä yksityisesti!!

ykstityiselle et voi myydä, mutta esim. autokaupalle voit koska nehän maksaa sen loppuvelan silloin pois...

Jos myyt autokauppaan, ne hoitavat maksun rahoitusyhtiöön. Jos yksityiselle myyt, sinun itsesi tulee huolehtia siitä, että autolaina on maksettu.

Se menee sillain että kun ostat uuden auton niin vanha velka menee sen uuden velan jatkoksi. Yleensä autoliikkeet huomioi sitä vähän hinnassa. Voi siis ostaa uuden auton mutta se vanhakin pitää maksaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mymmyryy:

Jos myyt autokauppaan, ne hoitavat maksun rahoitusyhtiöön. Jos yksityiselle myyt, sinun itsesi tulee huolehtia siitä, että autolaina on maksettu.

yksityiselle ei voi myydä, koska eihän luovareita voi tehdä, koska rekkariotteen toinen osa on rahoitusyhtiöllä, eli omistajalla...

Eli siis hommahan menee tässä automyynti jutussa niin, että jos autosta on velkaa esim. 10.000?. Autokaupassa on sanottu auton arvoksi 7.500?, se ei ole todellinen auton arvo. Autokaupat tarjoaa aivan eri summia myytävistä autoista. kannattaa kierrellä monessa eri liikkeessä, ja myydä eniten tarjoavalle. Yksityiselle voi myydä velka auton, mutta kuitenkin niin, että rahoitus yhtiö saa myynti hetkellä sen koko loppuvelan itselleen. Jotkut auto kaupat ostaa autoja loppuvelka lunastuksella, eli ottavat auton ja maksavat sen rahoitus yhtiölle. autosta pääsee kyllä eroon, täytyy vain tietää miten sitä myydä..

Alkuperäinen kirjoittaja ikuisesti auto-velka:
peugeot coupe 2.2l vm-03, moottorin tilavuus: hyvä kysymys, näin naisena ei nyt ihan ole tietoa :) 107000km

Autoliike voisi hyvänä päivänä teoriassa maksaa tuosta 8000 euroa. Eli Velkaa jäisi tällöin 2000 euroa. "Uuden" 7000 maksavan auton oston jälkeen kokonaisvelka olisi 9000 euroa, eli tonni vähemmän kuin lähtötilanteessa.

Kassavirran kannalta hyvä juttu, eli kk-erä pienenisi hieman, mutta tosi vähän. Toisaalta varallisuus laskisi huomattavasti enemmän.

Käytännössä homma kaatuu siihen, että autoliikkeet eivät halua yli 5 vuotta vanhoja Peugeotteja. Eli eivät maksa siitä kuin max 5000, vaikka pyyntihinnat liikkuvatkin kymppitonnissa.

Tässä tapauksessa ainoa järkevä vaihtoehto on yrittää myydä itse suoraan yksityiselle. Hirveällä tuurilla saattaa löytyä joku, joka maksaa autosta riittävästi.

Ap ei varmasti jälkiviisasteluja kaipaa, mutta kaikkien muiden on hyvä muistaa, ettei autoa koskaan kannata ostaa velaksi, varsinkaan ranskalaista.

Vaihdoin autoni arvo 6000 pari tonnia kalliimpaan.Vaihdossa tullut auto sellainen että oli loppuvelka maksamatta asiakkaalta tullut.Tehtiin kauppakirja jne ja sanoivat toimittavansa paperit viikon sisällä mutta nyt menyt jo 6 viikkoa.Onko mitään tehtävissä???apuvaa

Yhteistyössä