Auto myyty, uusi omistaja ei ole rekisteröinyt... ilmoitus poliisille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minttuliisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minttuliisa"

Vieras
Auto on myyty jo vuosi sitten ja asia hoidettu Katsastusasemankin kautta. Vaan vielä tipahti katsastuskutsu ja pienen selvityksen jälkeen nimeni kummittelee vieläkin auton tiedoissa!
Eli uusi omistaja ei ole rekisteröinyt sitä nimiinsä, ei maksanut veroja tai tehnyt ylipäätään mitään!

Minulla ei kai pitäisi olla enää mitään vastuuta autosta, kun oman osani olen hoitanut?! Mutta ärsyttää silti...

Voisko tuon tyypin käräyttää poliisille? Mullahan on tiedossa autontiedot, tyypin nimi ja mahd. asuinpaikka. Jopa FB profiili.

[QUOTE="minttuliisa";28054068]Auto on myyty jo vuosi sitten ja asia hoidettu Katsastusasemankin kautta. Vaan vielä tipahti katsastuskutsu ja pienen selvityksen jälkeen nimeni kummittelee vieläkin auton tiedoissa!
Eli uusi omistaja ei ole rekisteröinyt sitä nimiinsä, ei maksanut veroja tai tehnyt ylipäätään mitään!

Minulla ei kai pitäisi olla enää mitään vastuuta autosta, kun oman osani olen hoitanut?! Mutta ärsyttää silti...

Voisko tuon tyypin käräyttää poliisille? Mullahan on tiedossa autontiedot, tyypin nimi ja mahd. asuinpaikka. Jopa FB profiili.[/QUOTE]

Millä tavalla olet oman osasi hoitanut?

Meillä kävi vähän sama homma, vihdoin 2 vuoden jälkeen saatiin asia hoidettua. Tältä ajalta meni verot yms.. meidän piikkiin, vastapuoli vihdoin tahtoi auton tieliikenne käyttöön ja halusi menopelin katsastaa joten oli nöyränä yhteydessä, pahoitteli kovin yms.. vetosi ties mihin.

Oma vika, luovaria ei tehty, ostaja kävi romun usean sadan kilsan päästä hakemassa, ja lupasi pikimmiten auton omille nimilleen siirtää jotta saa leimattua kun alkoi katsastusaika olla jo. Mutta ei poliisi tuossa asiassa auta, me urkittiin kanssa ostajasta kaikki tiedot, otettiin yhteyttä niin facebookin kuin puhelimen välityksellä aina lupasi hoitaa asian pikimmiten.. Urkittiin jopa muiden autojen rekisteritietojen perusteella että kaikissa verot rästissä ja autoliikkeen osamaksuja rästissä..

Jos sulla on kauppa kirja tai muu kirjallinen tosite ni Trafiin van yhteyttä sen kanssa. Tai katsastuskonttorille selvittämään asia. Uudestaan.
Kun käyttömaksut ja verot jää maksamatta ni auto on käyttökiellossa niin kauan kunnes KAIKKI on maksettu. Poliisi voi pysäyttäessään ottaa kilvet pois.

Yhteistyössä