Autoista tietävät haloo!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Miehellä on pakkomielle ostaa meille joko audi, mersu tai volvo. Ja kun samalla hintaa saa uudemman ja vähemmän ajetun toisen merkin. Itse olen kattonut kiaa. En tiedä autoista paljoa mutta sen tiedän että mitä vanhempi ja enemmän mittarissa on kilsoja, sitä enemmän se tarvii huoltoa ja korjausta. Mies ei tätä selitystä osta, vaan pakko on saada merkkiauto.

Sanokaas faktoja. Millä mä saan tuon tyypin tajuamaan että ei ole järjeä ostaa vanhempaa ja enemmän kilsoja omaavaa mersua, kun vaihtoehtona samalla rahalla on lähes uusi kia.

Miehellä on pakkomielle ostaa meille joko audi, mersu tai volvo. Ja kun samalla hintaa saa uudemman ja vähemmän ajetun toisen merkin. Itse olen kattonut kiaa. En tiedä autoista paljoa mutta sen tiedän että mitä vanhempi ja enemmän mittarissa on kilsoja, sitä enemmän se tarvii huoltoa ja korjausta. Mies ei tätä selitystä osta, vaan pakko on saada merkkiauto.

Sanokaas faktoja. Millä mä saan tuon tyypin tajuamaan että ei ole järjeä ostaa vanhempaa ja enemmän kilsoja omaavaa mersua, kun vaihtoehtona samalla rahalla on lähes uusi kia.
Sut pitäis ennemminkin saada tajuamaan ettei tollasta kiaa kannata ostaa. Ei se ole mikään tae toimivuudesta jos on uudempi. Kokemusta on liian paljon.

Kannattaa lukea miten on kyseisellä autolla sujunut törmäystestit ja millaiset turvavarusteet autossa on (turvatyynyt jne.) ja tehdä vertailua automallien välillä.

Koska esim. mersu on paljon laadukkaampi auto kuin Kia. Kannattaa katsoa paljonko mersulla saa kilometrejä ajellla. kun taas kia tuskin edes puoltakaan siitä kestää. Kia ei ole mikään laatu vaan halpis auto. Miehesi ymmärtää kyllä laadunpäälle ja ajattelee varmaan niin, että sillä tulevalla autolla ajetaan monta sataatuhatta kilsaa suht huoletta kuin esim mihin Kia pystyy.

Mä liputan miehes puolesta aika vahvasti tässä tapauksessa.

Itellä on tommonen vuoden 94 vw transportteri, mittarissa 380.000km. Ostin sen pari vuotta sitten ja tähän mennessä ainoot "rempat" on ollu öljynvaihdot ja uuden akun ostin talvella kun pakkaset vei voimat vanhasta.
Anoppi taas osti muutama vuosi sitten uutena Toyota Yariksen ja siinä on vikoja ollut jo vaikka kuinka.
Että ei se mitään takaa että jos ostat uuden auton, niin kilometrit on huolettomia.

Mä liputan miehes puolesta aika vahvasti tässä tapauksessa.

Itellä on tommonen vuoden 94 vw transportteri, mittarissa 380.000km. Ostin sen pari vuotta sitten ja tähän mennessä ainoot "rempat" on ollu öljynvaihdot ja uuden akun ostin talvella kun pakkaset vei voimat vanhasta.
Anoppi taas osti muutama vuosi sitten uutena Toyota Yariksen ja siinä on vikoja ollut jo vaikka kuinka.
Että ei se mitään takaa että jos ostat uuden auton, niin kilometrit on huolettomia.
No kyllä ne Kian tapauksessa on, kun takuu on 7 vuotta.

Autoa ei kannata valita ensisijaisesti sen perusteella, minkä merkin haluaa tai mitä ei halua. Kannattaa ensin selvittää itselle millaiseen käyttöön auto tulee, mitä ominaisuuksia siinä pitää olla jne. Sen jälkeen katselee kohderyhmään sopivista autoista esim. Tekniikan Maailman tai Tuulilasin testejä, kolaritestejä, varaosien hintavertailuja, vertailee vakuutuksien ja verojen hintoja jne. Niistä sitten kompromissin tekemällä löytyy itselle se kaikista sopivin. Esimerkiksi jos ajosta 90% on kaupunkiajoa niin vanha bensasyöppö Mersu tai Audi ei ole välttämättä järkevä valinta, lisäksi noihin varaosat järkyttävän kalliita, kun taas paljon maantieajoa ajava varmasti arvostaa ko. autojen ajo-ominaisuuksia maantiellä.

Mersut ja muut "kalliit auto merkit" säilyttävät paremmin hintansa, sekä selviävät pitkässä juoksussa vuosien ja kilometrien kertyessä varmasti pienemmillä huolloilla kuin vaikka kia.
Tietysti auton merkki on varsinkin miehelle myös pieni "ego" kysymys.

Kun kilometrejä on kertynnyt vaikka 400tuhatta niin mersulla on vielä hyvä jälleenmyynti arvo ja luotettavia kilometrejäkin on jäljellä. Kia taas joutaa samassa kohtaa jo romuttamolle, sille on syynsä.

Mersut ja muut "kalliit auto merkit" säilyttävät paremmin hintansa, sekä selviävät pitkässä juoksussa vuosien ja kilometrien kertyessä varmasti pienemmillä huolloilla kuin vaikka kia.
Tietysti auton merkki on varsinkin miehelle myös pieni "ego" kysymys.

Kun kilometrejä on kertynnyt vaikka 400tuhatta niin mersulla on vielä hyvä jälleenmyynti arvo ja luotettavia kilometrejäkin on jäljellä. Kia taas joutaa samassa kohtaa jo romuttamolle, sille on syynsä.

Ei välttämättä. Toki varmasti enemmän löytyy yli 400 000 ajettuja Mersuja, jotka ovat vielä päivittäisessä käytössä kuin esimerkiksi vastaavia Kioja. Mutta paljon on kiinni myös siitä, miten autoa on pidetty ja huollettu vuosien saatossa. Sitten "halpismerkeissä" varsinkin on aina näitä hyviä ja huonoja yksilöitä, esimerkiksi itse ajoin tänään reilusti yli 400 000 km ajetulla, erään ranskalaisen merkin, keskikokoisella perheautolla, johon ei ole tehty mitään muuta remonttia kuin määräaikaishuollot ja renkaiden uusinnat tarvittaessa. Ikää autolla jo yhtäpaljon kuin monella henkilöautoajokortinsaajalla eli 18v,

mää oon sattuneesta syystä tutkaillut aika paljo autojjuttuja viime aikoina ja ajanut aika paljo elämäni aikana, kyä se vaa nii o että volvoo sitä ettii vaikka muitaki kattoo ku kohdalle pomppaa sopiva nii antaa palaa

No puolensa ja puolensa. Toki Mersu ja Audi on hyviä autoja, kestävät ajoa pitkään ja niin edelleen. Mutta kuinka moni ostaa auton ajatuksella että ajaa sen loppuun? Huollot ovat lähtökohtaisesti kalliimpia kuin Kiassa tai Toyotassa. Toisaalta vanhemmissa merkkiautoissa tekniikka on vanhempaa. Siellä ei ole esim. integoitua värinäyttöä ohjauspaneelina tai jotain muuta vastaavaa. Mutta vuoden pari vanhemmassa Mersussa taas ajotuntuma voi olla uudempaa Toyotaa parempi. Että jos sen auton hankkii viideksi vuodeksi, minkä jälkeen se on tarkoitus vaihtaa, niin kom sii - kom saa. Ei tuohon "oikeaa" vastausta ole olemassakaan. Se riippuu niin sitä mitä arvostaa autossa.

Itse en hankkisi Mersua tai Audia ihan vain siksi, että niillä on niiden imago. Tuolla tiellä liikkuessasi saat sitten torvea ja keskisormea, jotkut idiootit kolhii sitä tahallaan kaupan parkkipaikalla ja niin edelleen. Auton ei pidä minun filosofian mukaan herättää mitään huomioita tai tunteita kanssaihmisissä.

Laatumerkki hyvin huolettuna kannattaa, jos sillä rahalla ei saa enää uutta tavallista saman kokoluokan autoa. Tosin autonvaihdon mielekkyyttä voi miettiä tarkemmin, jos se perustuu vain näyttämisen haluun. Parempi niillä rahoilla ostaa sijoitusasunto tai kesämökki. Kun lainarahakin on nyt halpaa.

Yhteistyössä