Autokoulun kakkosvaihe käymättä määrä aikaan mennessä. Mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Onko kellään käynyt näin?
Itselläni jäi pari vuotta sitten menemättä sen kahden vuoden umpeuduttua kakkosvaiheeseen.
Paska juttu.
Millainen homma olisi nyt 4vuoden päästä saada kortti takaisin voimaan?
Koko autokoulu uusiksi? Vai mitä kaikkea? Teoria? Inssi? Ja sit kakkosvaihe?
Ja kuinka paljon tämä lysti tulisi maksamaan? Kakkosvaihehan itsessään maksaa jonkun 200e ja siihen jos tulisi teorikokeen ja inssin uusiminen niin laskua tulisi lisää?

Itselläni kasvoi liian iso kynnys autolla ajamiseen kun en heti alkanut ajaa. Tai ajoin, mutta sitten sattui muutamia ihan mitättömiä kämmejä ja itsetunto autolla ajoon meni ihan nollaan ja sit ei vaan enää uskaltanut. Aina joku syy miksi ei.

Moneen moneen otteeseen olisin korttiani tarvinnut enemmän kuin paljon. Nyt kun lapsetkin alkaa olla jo vähän isompia ja itse palailen sorvin ääreen niin helpottaisi arkea kummasti.

Suurin syy tässä on se miksi en ole jo aikaa sitten hoitanut asiaa on pelko!!

Jos vaan rahaa on niin kannattaa ottaa muutama ajotunti lisää + kertoa peloista ym. Mun käsittääkseni inssi on suoritettava uudelleen tilanteessasi. Mä en ajanut melkein puoleentoista vuoteen, osittain koska en tarvinnu lainkaan autoa ja osittain koska olin muodostanut pelon omassa päässäni (olin kyllä osallisena kolariin vähän aiemmin mutta en itse ollut kuskina). Kynnys oli aivan valtava mutta yks ilta lähdettiin miehen kanssa syrjemmälle tielle (mies ajoi sinne) ja istuin ratin taakse. Kädet vapisi ja suuta kuivi. Ajoin takaisin kotiin ja sen jälkeen olen säännöllisesti käynyt autoilemassa, joskus ihan turhan päitenkin jotta tuntuma säilyy ja pelko lieventyy. Asutaan siis helsingissä ja käytännössä liikun aina julkisilla.

Mulla oli aikoinaan 7 vuotta etten ajanut, jäis siis kakkosvaihe käymättä. Jouduin ottamaan pari ajotuntia, mutta ei olleet pakolliset, ihan vain oman mielenrauhan vuoksi kun en ollut ajellut :D Teoria ja inssi piti käydä uusiksi.

Oletkos sinä ajotaitoinen?

Kyllä. Osaan ajaa, ja hyvin se sujuukin.
Minulla on vain joku kauhea pelko ajamista kohtaan YKSIN tai lapset kyydissä.
Sujuvasti ajoin ja hyvällä omalla mielellä ja vankalla itsetunnolla kun veli oli välillä minun seurana ajamassa. Mutta sitten tuli muutamia ihan mitättömiä mokia ; auto sammui valoihin, vaihde ei löytynyt ja kerran auton perä hipaisi ihan pikkuisen vanhan asuntomme tiiliseinään *häpeää*. Näistä sitten pikkuhiljaa kasvoi sellainen kamala muuri ja kompastuskivi etten enää vaan uskaltanut lähteä ajamaan. Minä hirveästi mietin että mitähän ne muut ajattelee ja en vaan osaa, parempi olla ajamatta. Siis jostain syytä itstuntu meni aivan lyttyyn noista mokista.
Ja juu heti ekalla viikolla kun kortin sain, sain parkkisakot :'(

[QUOTE="vieras";26849302]Kyllä. Osaan ajaa, ja hyvin se sujuukin.
Sujuvasti ajoin ja hyvällä omalla mielellä ja vankalla itsetunnolla kun veli oli välillä minun seurana ajamassa. Mutta sitten tuli muutamia ihan mitättömiä mokia ; auto sammui valoihin, vaihde ei löytynyt ja kerran auton perä hipaisi ihan pikkuisen vanhan asuntomme tiiliseinään *häpeää*. Näistä sitten pikkuhiljaa kasvoi sellainen kamala muuri ja kompastuskivi etten enää vaan uskaltanut lähteä ajamaan. Minä hirveästi mietin että mitähän ne muut ajattelee ja en vaan osaa, parempi olla ajamatta. Siis jostain syytä itstuntu meni aivan lyttyyn noista mokista.
Ja juu heti ekalla viikolla kun kortin sain, sain parkkisakot :'([/QUOTE]

siis hyvällä mielellä... ei hyvällä omalla mielellä :D
hoono soome.

Jos vaan rahaa on niin kannattaa ottaa muutama ajotunti lisää + kertoa peloista ym. Mun käsittääkseni inssi on suoritettava uudelleen tilanteessasi. Mä en ajanut melkein puoleentoista vuoteen, osittain koska en tarvinnu lainkaan autoa ja osittain koska olin muodostanut pelon omassa päässäni (olin kyllä osallisena kolariin vähän aiemmin mutta en itse ollut kuskina). Kynnys oli aivan valtava mutta yks ilta lähdettiin miehen kanssa syrjemmälle tielle (mies ajoi sinne) ja istuin ratin taakse. Kädet vapisi ja suuta kuivi. Ajoin takaisin kotiin ja sen jälkeen olen säännöllisesti käynyt autoilemassa, joskus ihan turhan päitenkin jotta tuntuma säilyy ja pelko lieventyy. Asutaan siis helsingissä ja käytännössä liikun aina julkisilla.

Muutama ajotunti olisi kyllä tarpeen, ihan vain tuon pelon pois viemiseksi.
Me ei asuta läheskään noin suuressa kaupungissa kuin sinä, mutta silti tuonne liikenteen sekaan tai oikeastaan lähinnä kaupunkiin hirvittää lähteä.

Pyydä poliisiasemalta jatko-aikaa kortin voimassaololle ja perustele sen niin että voit suorittaa sen aikana kakkosvaiheen. Ite jouduin niin tekemään kun intti tuli vastaan ja keällä paljoa ajeltu liukkaankelejä yms..

[QUOTE="vieras";26849302]Kyllä. Osaan ajaa, ja hyvin se sujuukin.
Ja juu heti ekalla viikolla kun kortin sain, sain parkkisakot :'([/QUOTE]

Ehkä muutama ajotunti tekisi hyvää..Pelko auton ratissa ei ole oikein hyvä juttu. Ja mokista kannattaa ottaa onkeensa, vaihteetkin kannattaa löytää..

Pyydä poliisiasemalta jatko-aikaa kortin voimassaololle ja perustele sen niin että voit suorittaa sen aikana kakkosvaiheen. Ite jouduin niin tekemään kun intti tuli vastaan ja keällä paljoa ajeltu liukkaankelejä yms..

Siis se aika on mennyt umpeen jo kaksi vuotta sitten.
Neljä vuotta sitten aloitin autokoulun ja sit se kakkosvaihe meni kahden vuoden päästä umpeen ja siihen päälle ollaan elelty ilman korttia vielä toiset kaksi vuotta.
Ihan oman pelkoni vuoksi. :D
ehkä minun kannattaisi ennemmin mennä vaikka terapiaan käsittelemään tätä autolla ajon pelkoani :laugh:

Yhteistyössä