Autokoulun kakkosvaihe käymättä määrä aikaan mennessä. Mitäs nyt?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt kun olen päässyt valittamisen makuun niin kaikkein kauheinta ja suurimman kynnyksen/pelon muodostosi ehkä se kun en nää kunnolla :D
Tai siis nään toki ratin yli jne. Mutta auton keula on jotenkin sen mallinen etten nää sitä tietä siinä keulan edessä. Ymmärsiköhän joku :D
hmm.. pitäisi varmaan asentaa autoon sellaiset lumiauraus kepit niin nään mihin asti voi keulan ajaa :laugh: :laugh:

[QUOTE="aloittaja";26849410]Siis se aika on mennyt umpeen jo kaksi vuotta sitten.
Neljä vuotta sitten aloitin autokoulun ja sit se kakkosvaihe meni kahden vuoden päästä umpeen ja siihen päälle ollaan elelty ilman korttia vielä toiset kaksi vuotta.
Ihan oman pelkoni vuoksi. :D
ehkä minun kannattaisi ennemmin mennä vaikka terapiaan käsittelemään tätä autolla ajon pelkoani :laugh:[/QUOTE]

Ajotunnithan olet jo aiemmin suorittanut joten kirjalliiin ja insiin, toki kananttaa sopia muutamasta teoriatunnsita ja ajotunnista.

Jos olet noin kauan ollut ilman ajokorttia, todellakin joudut ottamaan ajotunteja ennenkuin pääset inssiin. Ja teet tietysti vielä teoriakokeen.

Maksuja tulee sitten niistä ajotunneista (n.70e helsingin suunnalla) + teoriakoe, oiskohan se jotain 30-50e, ja inssi kai 50-60e? Ja lupamaksu pollariasemalle että saat kortin. Se oli aikoinaan ainakin jotain 60e.

itelläniki oli pelkoja kun oli ykkösen että kakkosen suorittanut, just kun en osannu hahmottaa ajokulmia nähnyt keulan yli yms, mutta kyllä se siitä sitten lähti yksinkertaisesti ajamalla :D

Muistutan vaan että uusi ajokorttilaki tulee voimaan tammikuussa 2013, kannattaa hankkia se kortti ennen sitä.
Sen jälkeen määrätyt ajokortit on määräaikaisia, voimassa lyhyemmän aikaa.
Tutkinnon saamisen edellytykset muuttuu ja ainakin ajotunteja vaaditaan lisää eli hinta nousee.

Hopi, hopi vaan autokouluun, kyllä sä siitä selviät.

[QUOTE="aloittaja";26849358]Ainiin, onko tuo kakkosvaihe käytävä loppuun samassa paikassa jossa aikoinaan aloitti vai voiko vaihtaa autokoulua??[/QUOTE]

Kakkosvaiheen voi käydä myös toisessa autokoulussa.

Mutta kakkosvaiheesta ei taida nykyisin ihan parillasadalla selvitä.. Taitaa olla jo yli kolmensadan + ajoharjoitteluradan käyttömaksu + jos ei ole omaa autoa käytettävissä niin autokoulun auton käyttömaksu siellä radalla..

Teoriakoe ja inssi uusiksi :) itse menen kakkosvaiheen suorittamaan tämän kuun lopussa..

Ja joku sanoi jatkoajasta, nykyään ei saa korttiin tuota jatkoa jos ei ole TOSI hyvä perustelu, esimerkiksi intti tai kiireet ym, ei todellakaan riitä..

Ja tuohon hintaan, II-vaihe maksaa nykyään reilun 300 euroa, siihen päälle muut yksittäiset maksut kuten liukkaanjo laskin hintaa tulevan noin 500 euroa.

Inssi ja teoriakoe pitää uusia. Itsellä kävi sama kämmi. En ajanut paljoa enkä huomannut että olikin mennyt umpeen. Lopulta oli pakko hankki auto työmatkoja varten. Teoriakokeen pääsin kerralla läpi mutta inssistä en ja mulle määrättiin 2 opetustuntia. Yhteensä koko lysti maksoi n. 300 e.

[QUOTE="aloittaja";26849455]Nyt kun olen päässyt valittamisen makuun niin kaikkein kauheinta ja suurimman kynnyksen/pelon muodostosi ehkä se kun en nää kunnolla :D
Tai siis nään toki ratin yli jne. Mutta auton keula on jotenkin sen mallinen etten nää sitä tietä siinä keulan edessä. Ymmärsiköhän joku :D
hmm.. pitäisi varmaan asentaa autoon sellaiset lumiauraus kepit niin nään mihin asti voi keulan ajaa :laugh: :laugh:[/QUOTE]

Nosta penkkiä ja laita tyyny pepun alle.

Autoillessa katsotaan sinne kauemmas,, ei auton nokkaan.

Yhteistyössä