Autokouluun, vaikka on jo ajokortti?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kowalski
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kowalski

Aktiivinen jäsen
14.07.2007
82 472
9
36
Asia on nimittäin niin, että mulla on kyllä ajokortti mutta auton ratissa en ole ollut pitkään aikaan. Sain kortin ollessani lukiossa eli...ööö...vuonna 1995, ja sen jälkeen olen ajanut ehkä 10-15 kertaa. Ajokokemus on siis mitätön, enkä kovin mielelläni hyppääkään kuskinpenkille.
Nyt kuitenkin mies haluaisi ostaa auton, ja koska hänen työmatkansa on noin 500 metriä niin auto tulisi olemaan pääasiassa tuossa parkkiksella. Mun käytettävissäni. Eli kai sitä pitäisi sitten käyttääkin.
Nauraakohan ne mut autokoulusta pihalle jos menen sinne kysymään ajotunteja? Osaan kyllä ajaa ihan hyvin mutta ajotuntumaa ja kokemusta olisi kiva saada lisää ennen kun lähden tien päälle lapset kyydissä.
:ashamed:

EI NAURA!
Mun äitikin kävi ottamassa muutaman lisätunnin kun se ei ollu ajanu kans 10vuoteen ja sit niillä oli vielä automaattivaihteinen auto, ja kun äidin oli pakko taas opetella ajamaan niin se meni mieluummin autokoululle ajaa lisätunteja kun tappeli autossa isän kans.
Se maksaa vähän mutta ei ne sulle naura kun kerrot tilanteen!

En usko että nauraa, täällä meil päin yks nainen kävi kanssa, ja ilomielin olivat ottaneet koulutettavaksi, ei muuta ku kysymään vain.

Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:
Entäs jos on oppinut pikkukaupungissa ajamaan, ja jännittää ruuhkaisia maanteitä isossa kaupungissa? Ottaako ne sellaisia?

Ottaa.
Minä olen täällä käpykylässä opetellu ajamaan, ja Kajaanissa ajan ihan sujuvasti, mutta esim. Oulua en tunne yhtään, ja siksi meillä mies onkin aina kuskina siellä. Voin ajaa tuntemattomassa, isossa kaupungissa vain siinä tapauksessa että joku uhkaa aseella.
Vähän arka kuski... :whistle:

Mulla on ollu ajokortti nyt vuoden enkä oo kertaakaan ajanu yksin,siis ilman että mies istuisi vieressä :ashamed: oon miettiny ihan samaa että voisinkohan ottaa lisätunteja,kun joskushan mun on tää pelko voitettava..

Alkuperäinen kirjoittaja bumbah:
Mulla on ollu ajokortti nyt vuoden enkä oo kertaakaan ajanu yksin,siis ilman että mies istuisi vieressä :ashamed: oon miettiny ihan samaa että voisinkohan ottaa lisätunteja,kun joskushan mun on tää pelko voitettava..

Kannattaa harkita!
Siis minä kyllä ajan paljon yksinkin, kelillä kuin kelillä ja tykkään ajamisesta, mutta nuo isot vieraat kaupungit jännittää...

Alkuperäinen kirjoittaja pientenäiti:
Entäs jos on oppinut pikkukaupungissa ajamaan, ja jännittää ruuhkaisia maanteitä isossa kaupungissa? Ottaako ne sellaisia?

Minäkin tunnen yhden tyypin, joka oli ajanut ajokorttinsa muualla ja tänne pääkaupunkiseudulle muutettuaan halusi kerrata ajotaitojaan. Kannattaa ehdottomasti käydä kertaamassa. Minunkin pitäisi! Ajan normaalisti n. pari kertaa vuodessa, joten taidot ovat surkeat... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Etkö vois harjotella ajamaan jossain pikku teillä ensin vähä ukon opastuksella.

Hei...mun mies on TURKKILAINEN. Haluanko ajo-opetusta turkkilaiselta? Stevie Wonderiltakin ottaisin mielummin ajotunteja :laugh: .
Lisäksi tuo tursake on aina töissä.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:
Alkuperäinen kirjoittaja taroda:
Etkö vois harjotella ajamaan jossain pikku teillä ensin vähä ukon opastuksella.

Hei...mun mies on TURKKILAINEN. Haluanko ajo-opetusta turkkilaiselta? Stevie Wonderiltakin ottaisin mielummin ajotunteja :laugh: .
Lisäksi tuo tursake on aina töissä.

Ja minä voin sanoa, että JOS meillä olis tuommonen ap:n tilanne, nin ihan 100% varmasti EN ajais miehen kans, vaan joko isäni kans tai sit menisin autokoululle. Ei tulis miehen kans siitä hommasta yhtään mitään!

suosittelen kyllä lämpimästi ajotunteja jos tuntuu siltä että ajaminen ei suju.Ja eihän ne nyt siellä sulle naura, se on niiden työtä opettaa ihmisiä ajamaan! joku tuossa ehdotteli jossain pikkuteillä harjoittelemista, varmaan ihan hyvä sekin mutta se on kuitenkin aika eri asia kun lähtee kaupunkiin vilkkaaseen liikenteeseen ajamaan.

mä vosin ottaa peruutusharkoituksia :) paljonko noi irtotunnit maksaa? tosin mun mies osais opettaa muttei sillä ole aikaa.. ja mä oon huono peruuttaan meidän isoa autoa, varsinkin ku siinä on kuolleita kulmia

Alkuperäinen kirjoittaja `öttismönkiäinen:
mä vosin ottaa peruutusharkoituksia :) paljonko noi irtotunnit maksaa? tosin mun mies osais opettaa muttei sillä ole aikaa.. ja mä oon huono peruuttaan meidän isoa autoa, varsinkin ku siinä on kuolleita kulmia

PIRU ON KEKSINY KOKO PERUUTTAMISEN!!! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:

Mäkilähdöt on Saatanasta :/

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

Mäkilähdöt on Saatanasta :/

:D Kylläpä vaan!!

onneksi ei tarvi tavallisesti peruuttaa kuin pihalta pois (ja liittymän leveys on huikea :) ) lähikaupungissa löytää parkkipaikan jossa ei tarvi peruuttaa jos vähän etsii. Oikeesti, mä en halua riskeerata että joku jää auton alle, just noiden katvealueiden takia.. lapsista ei näe peruuttaessa mitään, joten jos kaupan parkkipaikalla joutuu peruuttaan ni sen teen äärettömän hitaasti. Peläten että jostain juoksee pieni lapsi taakseni

rohkeesti vaan kertaamaan autokouluun. Mun äiti meni kans kun tuli autokuume ja oli ajanut viimeksi jolloinkin kultaisella 70-luvulla. Alkuun tuntu että ei siitä kuskia tuu ikinä mutta niinpähän tuo vaan oppi ja nyt pärtsäilee niinku olis ikänsä ajanut.

mäkilähdöt on helppoja, jos ei ole jäätikköä alla :) ne opin sen jälkeen ku pomppasin niistä inssissä aikoinaan.. eikä mun tarvinnut kummankaan inssin aikana peruuttaa :0
kohta ajanu autoa yhtä kauan ku teistä nuormimmat on eläneet :)

Yhteistyössä