Auton tankkaus, hjelppiä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en osaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en osaa

Vieras
Inssi lähenee ja nyt kuulin, että inssissä voi joutua tankkaamaan. Siis annetaan raha kouraan ja tankille. Voi apua sentään. Mä en ole kuin kerran elämässäni tankannut.

Sen tiedän, että tankkikorkki auki ja bensaletku käteen ja sit vaan painetaan liipasinta. Mutta miten se automaatti, johon rahat laitetaan toimii?

Pitäkää joku mulla nyt ohjetunti tuon automaatin käytöstä.

Automaatista kyllä näkee, miten päin raha/rahat laitetaan, rahan laiton jälkeen painetaan kuittauspainiketta, sitten valitaan bensamittarin nro, eli se mittarin nro, jolta bensaa aletaan tankkaamaan, eli minkä viereen olet auton ajanut ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Vierras:
Automaatista kyllä näkee, miten päin raha/rahat laitetaan, rahan laiton jälkeen painetaan kuittauspainiketta, sitten valitaan bensamittarin nro, eli se mittarin nro, jolta bensaa aletaan tankkaamaan, eli minkä viereen olet auton ajanut ;)

Kiitti!!! Joku ihana ihminen halusi sitten auttaa minua:)

Mun äidilläni on kyllä ajokortti mut ei silti osaa tankata muualla kuin yhdellä bensa-asemalla... ei välttämättä monikaan osaa tankata, jos esim puoliso hoitaa yleensä tankkauksen. Älä ole huolissasi, en oo ikinä kuullu et kellään olisi pitänyt inssissä tankata. Ja ei se kyllä siihen voi pompata vaikka tankilla kävisittekin. Siinäpähän opit samalla senkin. :)

Syötät sen setelin koneeseen, siinä on kuva et miten päin se sinne menee. Sit kone varmistaa et syötit sinne esim 20e. Sit se kysyy et kumpi mittari, varmista se loogisesti siltä puolelta missä auto on ja paina nappulaa joka vastaa mittarin numeroa. Sit se kertoo minkä ajan kuluessa tankkaus on aloitettava. Ja eiku tankkaamaan!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Vierras:

Kiitti!!! Joku ihana ihminen halusi sitten auttaa minua:)

Juu, toimii samaan tyyliin kuin pankkiautomaatti, se opastaa koko ajan.

inssisi ei voi kosahtaa tankkaukseen.jos oikein jännittää niin aja huoltoasemalle (älä kylmä tankille) ja pyydä henkilökuntaa avuksesi :) sitä ei voi opettaja kieltää ;)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Siis kerran jokainen oppilas käy koulun auton tankkaamassa, mutat minä ne vaan tarkalleen muista mitä se meni. Insissä siihen voi joutuu.

ei meillä kukaan oppilas käyny tankkamassa eikä sitä opetettu tosin mun autokoulu ajasta on 10v et en tiiä mite nykysin.Mä en oo koskaan tankannu vaik olen 28v aina on pojat tullu tankkamaan.Mies on nyt ihan lähiaikoina opettanu mul ton tankkamisen tai näyttäny mut en oo siltikään viel tankannu.

Bensamittarissa on pieni nuoli sillä puolella kummalla tankin luukku on. Kannattaa myös varmistaa, mitä olet tankkaamassa, ettet laita dieseliin bensaa tai päinvastoin. Tankin korkissa tai ainakin rekisteriotteessa lukee, että onko diesel vai bensa. Aukaisupainike voi olla myös kuskin vasemmalla puolella jalkatilan sivussa ja tuo käsijarrun lähellä on melko yleinen paikka.

Pääsisitkö harjoittelemaan jonkun kanssa ennen inssiä? En ole kyllä kuullut, että kukaan olisi inssissä joutunut tankille, mutta joka tapauksessahan euo täytyy osata.

Alkuperäinen kirjoittaja huihai:
Ja muista etsiä auton sisältä se painike, millä saat bensatankin luuknu auki. Voi olla esim. käsijarrun kahvan lähellä. Tsemppiä!

en oo ikinä ajanut autoo jossa se vipu olis käsijarrun lähellä. yleensä kuskinpenkin vasemmalla puolella alhaalla penkin alla tai vasemmalla kojelaudan alla.

Alkuperäinen kirjoittaja viima80:
Ja muista etsiä auton sisältä se painike, millä saat bensatankin luuknu auki. Voi olla esim. käsijarrun kahvan lähellä. Tsemppiä!

en oo ikinä ajanut autoo jossa se vipu olis käsijarrun lähellä. yleensä kuskinpenkin vasemmalla puolella alhaalla penkin alla tai vasemmalla kojelaudan alla.

mä oon, anopin golfis oli noin

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja viima80:

mä oon, anopin golfis oli noin

Juu ja kun nyt mietin niin autokoulun golfissa taitaa kanssa olla. Miehen autossa sit taas ei ole.

sitten katsot, että tarviiko bensaa vai dieseliä. sillä, onko 95 tai 98 ei ole juurikaan auton kannalta väliä, 95 taitaa olla ympäristöystävällisempää. jotkut tod. vanhat autot käyttää 98, todennäköisesti ei teidän autokoulun auto.