Autovakuutuksesta....

Janoschin tarinatuokio

Aktiivinen jäsen
19.08.2009
1 227
0
36
Hei kertokaa miten tää nyt menee: Mies on mun autolla töissä ja soitti, että joku työkaveri on siellä työmaan parkkipaikalla isolla työkoneella rutannut mun auton. Eli siis nähtävästi viittä vaille paaliksi. Eli nyt yhteys vakuutusyhtiöön, tehdään korjausarvio tms? Ja tuleeko siitä sitte rahat tilille tai jotain, kun lunastukseenhan toi ilman muuta menee. JA miten ne määrittelee sen arvon? Osakasko mulla autossa, mutta eihän tässä nyt mun bonukset tai mitkään kärsi?

Mikä vakuutus? Onko tämä työkaveri myöntänyt että ajoi päin? Osakasko ei muistaakseni ainakaan korvaa mitään jos on käyny "hit and run":it.
Kerran eräs mies ajoi mun autoa päin, näin sen, vakuutus ei korvannut ja vein asian poliisille. En saanut korvauksia mutta mies sai kyllä sakkoa ja maksaa oikeudenkäyntikuluja jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Anne:
Mikä vakuutus? Onko tämä työkaveri myöntänyt että ajoi päin? Osakasko ei muistaakseni ainakaan korvaa mitään jos on käyny "hit and run":it.
Kerran eräs mies ajoi mun autoa päin, näin sen, vakuutus ei korvannut ja vein asian poliisille. En saanut korvauksia mutta mies sai kyllä sakkoa ja maksaa oikeudenkäyntikuluja jne.

Nordeassa mulla vakuutus. Ja työmaalla kai, kun on työaikana työmaan koneella ajanut, on sitte joku oma vakuutus. On siis myöntänyt tottakai kun oli ihmisiä näkemässä.

Ne tekee korjausarvion, ja tässä tapauksessa tekee lunastuspäätöksen. Se tyyppi sitten soittaa sulle ja ehdottaa summaa. Summa määräytyy siten, mitä vastaavanlaiset autot tällä hetkellä maksaa suunnilleen. Sit tulee rahat tilille. Ja vaikka ei olisi sulla mitään kaskoja, sillä ei ole merkitystä kun se ei ollut sun vika. Ei siis myöskään mene boonukset.

Ne tekee korjausarvion, ja tässä tapauksessa tekee lunastuspäätöksen. Se tyyppi sitten soittaa sulle ja ehdottaa summaa. Summa määräytyy siten, mitä vastaavanlaiset autot tällä hetkellä maksaa suunnilleen. Sit tulee rahat tilille. Ja vaikka ei olisi sulla mitään kaskoja, sillä ei ole merkitystä kun se ei ollut sun vika. Ei siis myöskään mene boonukset.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ok. Kiitos sulle. Onneks oon kotona vanhempainvapaalla, ja miehellä on sitte vielä itellä työmatkoja varten oma auto, että joutaa tässä vaikka odottelemaankin :D

Sä saat muuten myös keskeytyskorvausta tai jotain vastaavaa niiltä päiviltä kun joudut odottelemaan sitä rahaa. Se on jokusen kympin päivässä, eli sillä rahalla ajelee sit vaik taksilla jos tarttee. Mä ainakin sain aikanaan kun mun auto meni lunastukseen vastaavassa tilanteessa.

Yhteistyössä