Auts että musta tuntuu pahalle. Miten miehen exä voi olla niin julma?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja julma ihminen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

julma ihminen

Vieras
Miehen lapset ei ole tulossa isänpäivä viikonloppuna meille koska se on "äitiviikonloppu". Lapset asuu 200 km päässä ja äiti tosi harvoin muutenkin lähettää lapsia tänne isän luo. Käyvät n 1x 2kk aikana. Äiti kyllä tahtoo että lapset on hänellä aina kun on äitienpäivä. Näiden tapaamisasioiden kanssa on jouduttu tappelemaan paljon, mut nyt mies on ihan loppu ja ei jaksa enää. 6 vuotta on menny ja ikinä ei ole tapaamiset toiminut ja vain sen takia että äiti ei laita lapsia tulemaan edes uhkasakoista huolimatta. Viranomaiset ei voi asialle mitään koska mies ei halua että lapsia millään poliisivoimin haetaan. Jouluna heidän pitäisi tulla kans tänne tai on pitänyt tulla joka toinen joulu,mut ei ole vielä kertaakaan tullu. Mies kerran ajoi heitä jouluksi hakemaankin,mut ei saanut lapsia mukaan kun ei oltukkaan kotona eikä puhelimiin vastattu. Tää on aika rankkaa meille kaikille.

Kyllä käy niin sääliksi lapsia. Itse kokonaan isättömänä kasvaneena niin toivoisin että aikuiset ihmiset ajattelis joskus edes lastenkin parasta eikä vaan omaa napaansa!

Mistäs me koko totuutta tiedettäisiin. Kuulostaa äkkiseltään siltä, että äidin oletetaan kuskaavan tuo välimatka. Miksei isä hae lapsia myös? Ja tuo joulu: jos on sovittu, että äidin luona ovat, miksi isä lähtee yhtäkkiä hakemaan? Kotonako tuon äidin lapsineen pitäisi kykkiä odottelemassa, että isukki yhtäkkiä saapuu?

Ymmärrän hyvin tilanteenne, samat asiat on läpikäyty. Meillä tapaamissopimus tehtiin lopulta käräjillä, ja silti äiti soveltaa ja estää tapaamisia millä tahansa verukkeella, eikä loppua näy. Miehen tuska on kova, ja voimat alkaa olla loppu, mutta minkäs teet. Meillä on yhteisiä lapsia myös, ja kamala sanoa, mutta mies rakastaa näitä lapsia sitten senkin edestä. Koskaan ei etälapsi tule saamaan samanlaista suhdetta isäänsä kun meidän yhteiset, ja se todella raastaa miestä ja minua, puhumattakaan esikoislapsesta. Meille tärkeintä on nauttia näistä lapsista, ja olla murehtimatta esikoissuhdetta, tai hermoilla mitä äiti taas keksii, ei siinä pala kun omaa energiaa hukkaan eikä se äiti koskaan muutu, se on hyväksyttävä. Voimia miehesi tukemiseen!

Mistäs me koko totuutta tiedettäisiin. Kuulostaa äkkiseltään siltä, että äidin oletetaan kuskaavan tuo välimatka. Miksei isä hae lapsia myös? Ja tuo joulu: jos on sovittu, että äidin luona ovat, miksi isä lähtee yhtäkkiä hakemaan? Kotonako tuon äidin lapsineen pitäisi kykkiä odottelemassa, että isukki yhtäkkiä saapuu?

Et sitten ymmärtänyt mitään :)
Ei äiti ei kuskaa lapsia vaan kulkevat buussilla tai isä hakee ja vie, useimmin kuitenkin kulkevat bussilla. Ja tuo joulu milloin isä haki oli isän joulu ei äidin. Ei kai hän nyt lähde hakemaan äidin jouluna lapsia meille. Asiasta oli puhelimitse sovittu että hakee, mutta äiti ei sitten ollutkaan kotoa. Ei vastannut puhelimeen koko jouluna vaan myöhemmin sitä sitten vain kommentoi, että ei muistettu

[QUOTE="Äitipuoli";24884652]Ymmärrän hyvin tilanteenne, samat asiat on läpikäyty. Meillä tapaamissopimus tehtiin lopulta käräjillä, ja silti äiti soveltaa ja estää tapaamisia millä tahansa verukkeella, eikä loppua näy. Miehen tuska on kova, ja voimat alkaa olla loppu, mutta minkäs teet. Meillä on yhteisiä lapsia myös, ja kamala sanoa, mutta mies rakastaa näitä lapsia sitten senkin edestä. Koskaan ei etälapsi tule saamaan samanlaista suhdetta isäänsä kun meidän yhteiset, ja se todella raastaa miestä ja minua, puhumattakaan esikoislapsesta. Meille tärkeintä on nauttia näistä lapsista, ja olla murehtimatta esikoissuhdetta, tai hermoilla mitä äiti taas keksii, ei siinä pala kun omaa energiaa hukkaan eikä se äiti koskaan muutu, se on hyväksyttävä. Voimia miehesi tukemiseen![/QUOTE]

Näin olen myös asiaa ajatellut että vaikka seisoisi päällään niin äiti ei siitä miksikään muutu. On vaan niin niin ikävää kun isä ei voi n'hdä lapsiaan. Onneksi siellä nyt vanhin on sen ikäinen että on sanonut isälleen puhelimessa että hän tulee ainakin jouluna tänne sano äiti mitä tahansa. Meillä myös yhteisiä lapsia ja minunkaksi lastani. Harmittaa vaan niinkun tiedän mistä n'mä miehen lapset jää paitsi. Oikeasti parempaa isää en voisi kuvitella.On sitä omille sekä minun lapsilleni. Minun lapset ollut lähes koko ikänsä isättömiä siis oman isän koska isä ei ole heitä koskaan tahtonut tavata

Miten voikin olla luetun ymmärtäminen, noin hakusessa..Et tajunnut mitään,selvästä tekstistä.

Ikävä tilanne. Tiedän myös erään isän joka on oikeutta joutunut hakemaan,että näkisi lapsensa,eipä paljon ole kuitenkaan auttanut,vaikka sakonuhalla pitäisi äidin lapsi antaa,ei anna.
Äiti keksii kaiken maailman syytöksiä,isä joutunut kuulusteluun jne.. nämä syytökset olivat perättömiä. Silti kukaan ei asiaan puutu,ja äiti pyörittää showtaan vuosi tolkulla.

Uusperhekuviot on syvältä eksineen ja sinun, minun ja meidän lapsineen.
terkuin uusperheellinen

Ei ne muuten olisi jos ei olisi yksi nin julma ihminen sekoittamassa soppaa. Luulisi että hänellä olisi omakin elämä koska onuusi mies ja hänen perheensä ( 4lasta) ja sittenheillä yksi yhteinen lapsi. Jotenkin tuntuu siltä että miten sen ihmisen aika ja voimat riittääkän ainaiseen taisteluun ja pakoilemiseen. Jotenkin minusta ihmisen pitää olla häiriintynyt ku noin tekee. En voi muuten asiaa ymmärtä.

Ei ne muuten olisi jos ei olisi yksi nin julma ihminen sekoittamassa soppaa. Luulisi että hänellä olisi omakin elämä koska onuusi mies ja hänen perheensä ( 4lasta) ja sittenheillä yksi yhteinen lapsi. Jotenkin tuntuu siltä että miten sen ihmisen aika ja voimat riittääkän ainaiseen taisteluun ja pakoilemiseen. Jotenkin minusta ihmisen pitää olla häiriintynyt ku noin tekee. En voi muuten asiaa ymmärtä.

Voihan olla niinkin, että tuo entinen vaimo kaipaa vielä jollakin tasolla sitä perhettä, johon miehesikin kuului ja kipuilee asiaa toimimalla ikävästi.

Eiks joku vois sanoa sille äidille, että tuo ei ole lapsen parasta. Ihan perseestä tuollaiset äidit ja isät, vika sitten kummassa vaan (yleisesti en nyt tarkoita juuri ap:n tapausta). Mut lapsi pitäis aina laittaa etusijalle! Mut tuskin se exä siitä tosiaan enää mikskään muuttuu.

Voihan olla niinkin, että tuo entinen vaimo kaipaa vielä jollakin tasolla sitä perhettä, johon miehesikin kuului ja kipuilee asiaa toimimalla ikävästi.

Voi olla noinkin,mutta jos järkevä olisi niin osottaisi asian aivan toisin. Äiti myös rankaiseen vanhinta lasta siitä jos eivät tee juuri niinkuin äiti sanoo. Viimeeksi menivät kahta tuntia myöhäisemmällä bussilla niin vanhinoli viikon arestissa vaikka kaikki lapset halusi lähteä myöhäisemmällä bussilla jotta kerkeisivät syömäänennen lähtöä eikä tarvitsisi lähteä heti aamupalan jälkeen liikenteeseen.

Ajatelkaa te äitipuolet jos teidän pitäisi antaa omalapsi jouluksi pois... Mulla ja mun miehellä molemmilla omat lapset ja kaksi yhteistä. On se vaan kipeetä antaa oma esikoinen jouluksi isälle ja äitipuolelle. Sitten yrität lopuille lapsille sanoo et sisko on nyt sitten siellä. Ja isosiskoakin harmittaa kun ei voi olla joulua kotona sisaruksien kanssa... Vaikeeta on, mut annan silti jos isän kanssa on sovittu välillä vaan tuntuu et onko se aina lapsellekaan parasta...

[QUOTE="abc";24884927]Eiks joku vois sanoa sille äidille, että tuo ei ole lapsen parasta. Ihan perseestä tuollaiset äidit ja isät, vika sitten kummassa vaan (yleisesti en nyt tarkoita juuri ap:n tapausta). Mut lapsi pitäis aina laittaa etusijalle! Mut tuskin se exä siitä tosiaan enää mikskään muuttuu.[/QUOTE]

Niin no täältä käsin asiaa on yritetty sinne sanoa, mutta ei se mene perille. Myös lastenvalvoja on käynyt asiasta keskustelemassa siellä eikä sekään mene perille. Yritetty kyllä on. Tai no minä en ole sanonut tai puuttunut tilanteeseen siltä osin mitenkään koska luulen sen vain pahentavan asioita.

Isän pitäisi tässä tapauksessa lakata rypemästä itsesäälissä ja toimettomuudessa ja käyttää oikeutta vaikka sitten poliisivoimin lasten näkemiseen ja niitä uhkasakkojakin voisi äiti maksella. Nyt viedään lapsilta oikeus nähdä isää, vaan koska isä ei halua aiheuttaa ylimääräistä draamaa (poliiseissa ei ole tässä tapauksessa mitään pahaa). Ja lasten oloihin sillä ei varmaan tässä vaiheessa olisi huonontavaa vaikutusta, koska äiti toimii jo niin väärin. Voi olla, että se saisi myös kyseisen ihmisen ihmisen heräämään. Jotenkin tuntuu, että isä ei tarpeeksi arvosta sitä mitä hänelle on lapsille tarjottavaa, jos luopuu noin helpolla oikeuksistaan. Tulevaisuudessa lapsille olisi varmaan parempi, jos isä olisi tehnyt heidän eteen kaikkensa kuten isän kuuluu, eikä vaan itseskellyt kotona uuden vaimonsa kanssa eksän "julmuutta".

Te puhutte sakon uhasta, käräjäoikeudesta voi hakea tapaamisten toimeenpanoa. Minä luulen että toinen osapuoli ihan mielellään alkaa lapset vastaisuudessa antamaan jos muutaman kerran hommaatte sille ne sakot, se sakko ei ole ihan pieni, muistelisin lukeneeni jostain että se on n2000e.

Yhteistyössä