Auttaako esilääkitys oikeasti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hammaslääkärikammo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
esilääkityksestä, itellä kova hammaslääkäripelko ja kun yksi erittäin kipeytynyt hammas piti poistaa niin valitsin esilääkityksen. en muista koko operaatiosta muuta ku pari epämääräistä mielikuvaa hammaslääkärituolissa olosta, eli itellä ainakin tehosi lääkitys super hyvin. Jälkeenpäin olin kyllä aika sekasin kuin seinäkello, vähän kuin olis ollu humalassa, hihittelin ja höpöttelin, saattajaa vaan nauratti kun ajo mut lääkäriltä kotia. ei tullu vähääkään paha olo lääkityksestä ja muutaman tunnin unien jälkeen oli ihan normi olo. Aion itse ottaa lääkityksen toistekin jos tulee eteen isompaa kipua aiheuttava hoitotoimenpide. On myös huomattavasti halvempaa kuin nukutuksessa tehty hoito... Suosittelen!

Se mitä saa on mietoa rauhoittavaa, ei siitä aikuinen ihminen mene sekaisin niin että hihittelisi ja puhuisi omiaan :O Ja miten sekin, että kun jotkut käyttävät päivittäin rauhoittavia, niin miksi niilläkin pitää olla saattaja mukana.

Miä hoidatan hampaat nukutuksessa.
Tarkistuskäynnillä en antanut edes hipaista hampaitani, ottivat kuvat sitten.
Lääkäri ei ollut ennen "tavannut" näin herkkiä hampaita, jipii..

Mulla hoidetaan hampaat seuraavan kerran esilääkityksessä, mutta kysymys kuuluu: voiko sen jälkeen mennä töihin? Ts. mulla aika hammaslääkäriin ja klo 15 pitäis olla töissä, mahtaako onnistua? Kirjoittaako ne saikkua, jos ei ole työkykykyinen?

Kuulostaa nyt tosi oudoilta nää kaikki, että sais julkisella diapameja tms. esilääkitykseksi, vaikka voihan olla että eri kunnissa on eri käytännöt.

Itse sain puolikkaan miedosta nukahtamislääkkeestä ja vasta kun olin hysteerisenä vollottanut puoli tuntia sain toisen puolikkaan. Ei ollut mitään apua ja yhteen viisaudenhampaan poistoon kului hiukan vajaa neljä tuntia. Olin kyllä kertonut etukäteen, että kärsin ihan todellisesta ja voimakkaasta hammaslääkärikammosta, josta ei todellakaan voi "opetella" pois, kuten osa täällä ehdottaa.

Itse saan täällä pohjoissuomessa aina 2x 7.5mg dormicumia. Sehän on kyllä vahva bentsodiatsepiini mutta myös tehokas ja pätevä hammaslääkäri pelkoon. (oma juurihoitoni menee ohi vaan nopeasti. Yleensä muisti tai rentoutunut keho on niin pökkyräs puudutuspiikin lyömisen aikana. Eli hyvä se on ottaa jos pelottaa. Koska itse en saisi juurihoitoa loppuun ilman esilääkitystä. Lisäksi syön aamuisin 2x 5mg diapamia ja iltapäivällä 2x5mg, mutta tänään jätän syömättä juuri sen takia. Etten tyylin nukahda tuoliin :D

Yhteistyössä