Auttaako issiakseen mikään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LisaMarie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LisaMarie

Aktiivinen jäsen
06.04.2005
21 832
7
38
Mä ainakin kuvittelen, että tän vaivan nimi on issias; ekat oireet tuntui esikoista odottaessa 9-vuotta sitten epämääräisesti jossain lonkassa tai selässä, en oikein osannu sanoa kummassa enempi.
Välillä niitä ei ollu vuosikausiin, raskauksien aikaan vähänenemmän.
Nyt viimiset 2-3 kk lonkka on ollu kokoajan kipeä ja tuntuu pahenevan koko ajan. Nyt jomottaa selkääkin, mutta mä luulen että se ja pohje kramppi johtuu hankalista asennoista missä kenotta kipeän lonkan takia.
Onko kellään kokemusta mikä auttaa issiakseen?
Mitä lääkäri sanoo tai tekee asialle?
Mulla on ensiviikolla lääkäriaika, saako siltä edes reseptiä, mikä auttaa? 600 burana ei auta, vie kyllä lonkkanivelen kohdalta kivun, mutta lisää omituisen tuntemuksen lonkan ja polven väliin eikä oikeastaan auta oloa.

Siis eikö kellään ole ollu issiasta?
Kertokaa ny edes kauanko se voi vaivata yhteen menoon. Mulla menee kohta hermo, kun alkaa olla viikko pian täynnä kokoaikasta ja tauotonta jomotusta ja vitutusta. Viikonlopun autolla ajo pahensi sitä vielä :headwall: . Ennen se on muistuttanu itsestään 2-3 päivää ja unohtunu kuukausiksi!

Issiakseen ei auta oikeestaan mikään..paitsi liikunta,venyttely,lenkki jne..ei saa jäädä laakereille makaamaan. Issias särky on kyllä rankkkaa..Joskus siihen voi myös saada kipupiikin Tk:ssa,kortisonia...

no mulla oli kolmisen kuukautta putkeen sairaslomaa issiaksesta,ja kyllä se kipu on oikeestaan päivittäistä..tätä jatkunu vuoden päivät ainakin..kuntosali tekee hyvää,aina kun särkee ja sitte menee salille ni kipu helpottaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no mulla oli kolmisen kuukautta putkeen sairaslomaa issiaksesta,ja kyllä se kipu on oikeestaan päivittäistä..tätä jatkunu vuoden päivät ainakin..kuntosali tekee hyvää,aina kun särkee ja sitte menee salille ni kipu helpottaa

nii ja lääkäri sano että sitte ku kipu säteilee nilkkaan asti ni on paha homma,en tiiä sit mitä siinä tapaukses tehään,mulla oli muutaman kerran mutten jaksanu aina valittaa lääkärille,buranaa vetelin sen kolme kuukautta ja yhtä toista vahvempaa kipulääkettä mutta ei niistä oikeen hyötyä ollu

Juu, issiasvaivat on erittäin tuttuja... Kaks vuotta oli iltasin selkä ja oikea jalka niin kipeät ettei voinu selkää suoristaa, sitte leikattiin välilevynpullistuma. Pahimmat kivut jäi pois vaan issias vaivaa aina välillä. Joskus vaan päivän, joskus monta viikkoa putkeen. Kannattaa varoa ettei selkään tai jalkoihin ota kylmä, se pahentaa. Buranat ei todellakaan auta, niitä oon syöny aikanaan enempi ku laki sallii... lääkäriltä saa kyllä tosi voimakkaitaki lääkkeitä mutta mulla ainaki ne perustuu siihen että pää menee niin sekasi että kivun kestää. En siis popsi niitä muuta ku äärimmäisen pakon eessä.

Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mulla on. Tuntuu vihlova kipu persposkessa, säteilee joskus (harvemmin) selkään ja usein jalkaan, jompaan kumpaan. Joskus ei pääse sängystä ylös. Ei ne lääkärit sille mitään voi. Kuulema.

mulla näin myös ei lonkkaan yleensä toi issias iske mutta mulla myös lonkassa kulumaa kuten selässäkin ollu jo hiukan yli parikymppisenä todettu. tää kakkos raskaus sanoi et ei ikinä enään:S

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hyytikyppynen:
Mulla on. Tuntuu vihlova kipu persposkessa, säteilee joskus (harvemmin) selkään ja usein jalkaan, jompaan kumpaan. Joskus ei pääse sängystä ylös. Ei ne lääkärit sille mitään voi. Kuulema.

mulla näin myös ei lonkkaan yleensä toi issias iske mutta mulla myös lonkassa kulumaa kuten selässäkin ollu jo hiukan yli parikymppisenä todettu. tää kakkos raskaus sanoi et ei ikinä enään:S

Siis nuorellakin voi olla kulumia!?
Mä kun olin tossa paipäivää jo ihan varma, että se onkin lonkkakuluma, kun vaivaa nyt, ikä lainkaan issias,kun krtakaikkiaan mitään ei tuntunu muualla kun lonkkaniveless. Se jäi jtkuvasti lukkoon.
Mut nyt on kyllä ihan hakattu olo, jokapaikkaa kolottaa :(
Töistä selvii jotenkin, mut toi jatkuva kipu väsyttää |O |O Ruokatauollakin on pakko koitta torkkua ja se liikkeelle lähtö on tuskallista!

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mä ainakin kuvittelen, että tän vaivan nimi on issias; ekat oireet tuntui esikoista odottaessa 9-vuotta sitten epämääräisesti jossain lonkassa tai selässä, en oikein osannu sanoa kummassa enempi.
Välillä niitä ei ollu vuosikausiin, raskauksien aikaan vähänenemmän.
Nyt viimiset 2-3 kk lonkka on ollu kokoajan kipeä ja tuntuu pahenevan koko ajan. Nyt jomottaa selkääkin, mutta mä luulen että se ja pohje kramppi johtuu hankalista asennoista missä kenotta kipeän lonkan takia.
Onko kellään kokemusta mikä auttaa issiakseen?
Mitä lääkäri sanoo tai tekee asialle?
Mulla on ensiviikolla lääkäriaika, saako siltä edes reseptiä, mikä auttaa? 600 burana ei auta, vie kyllä lonkkanivelen kohdalta kivun, mutta lisää omituisen tuntemuksen lonkan ja polven väliin eikä oikeastaan auta oloa.

Mulla alkoi myös n.3kk lonkka kivulla ja tähän ei auttanut burana 600:set. Kuvattiin lonkka ja mitään ei löytynyt. Tämän jälkeen alkoi issias vaivaamaan eli persposkessa vihlovaa särkyä vetäen reiteen asti. Myös jalka meni alta kun sattui niin pirusti. Kun särkylääkkeillä sain hieman kivun vähenemään aloitin varovasti venyttelyt. Issiassäryn loputtua huomasin, että lonkka särky oli myös loppunut joten jotenkin sillä oli yhteys issiakseen.

Piroxinia jos ei ole lääkäaineallergioita ja mulla pääs niin pahaksi että kun aivastin meni jalat alta. siinävaiheessa kävelin hierojalle joka sai laukastuu sitä sen verran että ei enää häviä jalat alta, mut yhteen kohtaan koskee edelleen. ja mikäki kipu tuntuu lonkanivelen vieressä hieman yläviistoon voi vika olla siinä jännepahkassa mihin yhdistyy kolme isoa lihasta, se todetaan ultralla..
Itelläni myös se vaivaa..

Yhteistyössä