Auttaako maitohappobakteerit valkovuotoon ja hiivatulehduksiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sirpa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sirpa

Vieras
Kävin juuri kierukan jälkitarkastuksessa ja terkka sanoi, että kannattaa käyttää maitohappovalmisteita, jos vuotoa on liikaa. Pari päivää tämän jälkeen alkoi vuoto lisääntymään eli terkka ilmeisesti huomasi jotain, mikä ei vielä silloin vaivannut minua. Oireet ovat samat kuin lievässä hiivatulehduksessa. Peilillä näkyy valkoisia rähmäleitä alapäässä ja pikkuhousuihinkin on sitä tullut. Vielä ei kutise tai syyhytä, mutta alapää kuitenkin tuntuu olevan olemassa eli jotain tavallisuudesta poikkeavaa on nyt menossa.

Ostin nyt varmuudeksi hiivalääkkeen sekä maitohappotuotteita sekä suun kautta otettavia että alapäähän laitettavia. Kumpia kannattaa käyttää? Onko näistä oikeasti hyötyä ja pitääkö niitä syödä säännöllisesti? En ole huomannut mitään erityistä hajua valkovuodossa.

Minulla oli hiivatulehdus kuukausi sitten, alkoi pari viikkoa seksin jälkeen ja talttui lääkkeellä. Nyt sama ilmeisesti tulossa, kun viimeisestä seksikerrasta kulunut 1,5 viikkoa. Eri miehet oli kyseessä, joten ei voi olla kyse uudelleentartunnasta. Ilman kumia olin.

Itse olen jo pitkään käyttänyt maitohappoja hiivan estoon antibioottikuurin yhteydessä ja se on toiminut hyvin (aikaisemmin oli AINA hiiva antibiootin seurauksena!)
Joskus olen myös saanut jo alkaneen hiivan talttumaan, kannattaa siis kokeilla :)
Kannattaa varmaan kuitenkin ottaa se suurin sallittu annos / päivä.

Yhteistyössä