Auttaisitko tässä tapauksessa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Motha
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Motha

Aktiivinen jäsen
15.12.2004
3 181
0
36
Ilahduin kun tänään soitti yks kaveri joka ottaa muhun päin yhteyttä todella harvoin. Ollaan oltu joskus parhaat kaverit. Jee, ajattelin että nyt se tulee käymään tms. Ja paskat : sen asia oli että voisko se saada mun kautta alennusta yhdestä jutusta. Kyseessä aika iso summa. Ei kysynyt kuulumisia tms vaan esitti asian ja sanoi että ilmoita sitten saanko alennuksen ja luuri kiinni. Jäi tosi paha maku suuhun...

Nyt mietin että viitsinkö tommoselle kysellä alennuksia kun vaan tuon takia vaivautui soittamaan... Mitä sä tekisit ?

En auttaisi! Miehellä kans muutama sellanen "tuttu" joka aina kesän kynnyksellä alkaa soitella muka kuulumisia ja aina ovat jotain vailla. (alennuksia pihakiviin ym. kun ukolla hyvät suhteet ) tai sitten pitäs puoli ilmaseks lähtee jonkun vanhan kaverin pihaa tekemään...onneks on oppinu sanoo EI!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Oddball:
En auttaisi! Miehellä kans muutama sellanen "tuttu" joka aina kesän kynnyksellä alkaa soitella muka kuulumisia ja aina ovat jotain vailla. (alennuksia pihakiviin ym. kun ukolla hyvät suhteet ) tai sitten pitäs puoli ilmaseks lähtee jonkun vanhan kaverin pihaa tekemään...onneks on oppinu sanoo EI!!!!!

Mutta mietipä näitä jotka ei vaivaudu edes kuulumisia kyselemään... siis suoraan vaan asiaan. Tää ei ole ainut meilläkään. Miehellä on myös yks tuttu joka soittaa vaan silloin kun tarttee apua eikä todellakaan kysele mitä kuuluu.

Alkuperäinen kirjoittaja noh:
laittaisin tekstarin, että ei onnistunut, sori.

Mäkin laittaisin korkeintaan noin, tosin ilman t:tä. Eli ei onnistu. :D

Tai sit "unohtaisin" koko asian ja jos "kaveri" soittelee, ni sanoisin, et "voi kauheeta, mä oon ihan unohtanu sun asian". En tosiaankaan vaivautuisi moisen eteen.

En auttaisi kyllä. Saisin itse antaa tuttavilleni 10% alennusta siellä missä työskentelen, mutta en viitsi antaa, koska minun mielestäni ihmisten pitää pitää ostaa vain sitä mihin niillä on varaa.

Toisaalta kun kummityttöni serkku on töissä Vikingillä ja saa sieltä 30% alennukset matkoista, niin tietty liput ostetaan sen kautta. Sen verran lähimmäistä pitää auttaa ja hullua olisi jättää ne alennukset käyttämättä.

Alkuperäinen kirjoittaja altruisti:
En auttaisi kyllä. Saisin itse antaa tuttavilleni 10% alennusta siellä missä työskentelen, mutta en viitsi antaa, koska minun mielestäni ihmisten pitää pitää ostaa vain sitä mihin niillä on varaa.

Toisaalta kun kummityttöni serkku on töissä Vikingillä ja saa sieltä 30% alennukset matkoista, niin tietty liput ostetaan sen kautta. Sen verran lähimmäistä pitää auttaa ja hullua olisi jättää ne alennukset käyttämättä.

Heh, huomaatko pienen ristiriidan :laugh:

Mä auttaisin muuten mielelläni mutta tässä on iso mutta...

Mulle tulee mieleen myös sellainen vaihtoehto, että kaveri ei kehdannut ottaa yhteyttä ihan muuten vaan, vaan keksi jonkun asian, jotta sai otettua yhteyttä. Odottaa nyt sitten että tän asian kautta pääsee taas tekemisiin muutenkin.

Ja et näe mitään ristiriitaa tässä?

Ap:lle, kyllä auttaisin, jos siitä itselle ei mitään suurempaa vaivaa ole. Tai sitten jos et auta, pitäisi olla munaa sanoa sille tuttavalle, että tämä ei käy näin, ja selittää asia, mikä välejä hiertää. Eihän sillä sun tuttavalla ole välttämättä hajuakaan, että sinä haluaisit pitää häneen tiiviimmin yhteyttä. Keskustelkaa, aikuiset ihmiset.

Alappa itsekin antamaan niitä alennuksia, jos kerran käytät itsekin moisia kaverialennuksia hyväksesi! Vai eikö sinulla ole varaa risteillä siten kuten sulla on oikeasti varaa? :laugh:

:laugh: :laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Mulle tulee mieleen myös sellainen vaihtoehto, että kaveri ei kehdannut ottaa yhteyttä ihan muuten vaan, vaan keksi jonkun asian, jotta sai otettua yhteyttä. Odottaa nyt sitten että tän asian kautta pääsee taas tekemisiin muutenkin.

Ei ei, ei tää voi olla mahdollista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ja et näe mitään ristiriitaa tässä?

Ap:lle, kyllä auttaisin, jos siitä itselle ei mitään suurempaa vaivaa ole. Tai sitten jos et auta, pitäisi olla munaa sanoa sille tuttavalle, että tämä ei käy näin, ja selittää asia, mikä välejä hiertää. Eihän sillä sun tuttavalla ole välttämättä hajuakaan, että sinä haluaisit pitää häneen tiiviimmin yhteyttä. Keskustelkaa, aikuiset ihmiset.

Täytyy kai sillä olla joku haju kun minä soittelen ja kyselen kuulumiset mutta hän ei soita.

Yhteistyössä