auttakaa äitiä hädässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Mä olen ihan neuvoton :( Poika 1v6kk kieltäytyy täysin syömästä. Pari päivää ollut ihan mahdottoman huonoa syömistä, eilen meni yhteensä ehkä 10lusikallista ruokaa ja tänään aamupalana ei kelvannut puuro eikä leipä 3lusikallista söi, lounasta söi 5lusikallista,välipalaa ei ottanut ei millään mitään ja nyt päivällistä ei mennyt kun korkeintaan 5lusikallista sitäkään. Oon koittanut tehdä herkkuruokia ja vaikka mitä yrittänyt, mut ei kelpaa, alkaa vaan huutamaan ja sylkee ja yökkii kaikki pois. Paino on muutenkin käyrillä -15% ja alipainoinen on ja nyt hirmunen huoli miksi se ei syö!!

Vienkö nyt jo lääkäriin huomenna, voisko joku kurkkukipu tms saada aikaan tämän totaalikieltäytymisen. Ollut myös kiukkunen ja uninen.

en ole suussa nähnyt mitään erityistä, hampaitakaan ei näy tulevan juuri nyt, niitä ensin epäilin. Hampaatkin antaa harjata, joten en usko että suu itsessään kipeä olisi.
Ei käy soppa eikä puuro eikä velli. Ei maitokaan mene nyt, vettä kyllä juo.

Meilla nirso tytto teki, ja tekee vielakin nyt 4v, lahes totaalikieltaytymisen ruuan suhteen, jos on tulossa flunssaan tai muuten kipeaksi, ainoastaan mehut ja maito kelpaa, muttei juurikaan muu. Normaali ruokahalu on palunnut kunhan parantuu. Onneksi on vain harvoin sairastanut, mutta nyt osaan jo varautua sairasteluun jos ruokahalu katoaa

Ootko tarjonnu viileää syötävää esim. jäätelöä tai jogurttia=
Meil tosiaan 6kk ikäisen syömälakon takana paljastui tuo enterorokko. Mut joku siel suussa on jos ei suostu syömään.. et sen puoleen jos ei syytä löydy ni käyttäisin lääkärissä ettei sit ole korvat kipeät

Jugurttia tarjosin välipalaksi mut ei huolinut ollenkaan. Jäätelöstä ei tykkää, liian kylmää herran makuun.
Kyllä varmaan varoiksi juoksutan lääkärille huomenna, ei oo ihan näin totaalikieltäytynyt ennen, vaikka olisi flunssakin ollut tulossa. Huono on kyllä aina ollut syömään, mutta nyt menee ihan mahdottomaksi.

Meillä tekee saman ikäinen vähän väliä samanlaisia lakkoja, voi olla 3 viikkoakin todella pienellä syömisellä.. Ja se näkyy myös painossa, pahimmillaan tipahti pesällä paino 8,8kg pituutta kuitenkin 86cm... Nyt taas kun on syömiskausi meneillään, syö hyvin ja paino taas lähentelee 10kg

Yhteistyössä