AUTTAKAA, alapää verellä raskausaikana!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kotiäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kotiäiti

Vieras
Eli siis kohta on raskaus puolessa välissä... ja ikävä ongelma limakalvojen kuivumisen suhteen. Alapää on hinkautunut ihan haavoille ja vereslihalle, kirvelee tosi paljon koko ajan... vessassa käydessä ei voi pyyhkiä, vaan suihkulla on pestävä vaan, on todella kosketusarka ja vesikin kirvelee kamalasti mutta pakkohan se on puhtaana pitää... seksi on ihan poissuljettu juttu ollut jo monta viikkoa. MIKÄ tähän avuksi?

Neuvolasta suosittelivat Cicatridina-emätinpuikkoja ja ne on ehkä vähän auttaneet kuivuuteen, mutta haavaumat ei ole parantuneet. Bepanthenista ei ole ollut apua, tai kyllä se vähän lievitti kipua mutta ei korjannut ongelmaa... viimeinen epätoivoinen keino oli vauvan sinkkivoide, mitä käytin aikoinaan esikoisen vaippaihottumaan. Mä olen kyllä valmis jo kokeilemaan mitä tahansa, NEUVOKAA kiltit jos on kokemusta! Lääkäriin täytyy kai alkaa kohta aikaa varailemaan, kun neuvolassa eivät ota tosissaan! Eihän tämä vaarallinen vaiva ole, mutta todella ikävän kiusallinen!

eikös sinkkivoide nimenomaan kuivata niitä ihottumanäppyjä? ... tai niin oon luullu....

Mutta asiaan, mitäs jos alkaisit pyyhkiä alapäätäsi vauvaöljyllä aina vessassakäynnin jälkeen? Vaikkapa pumpulilapulla ja siihen vauva- tai vaikka puhdasta oliiviöljyä.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eikös sinkkivoide nimenomaan kuivata niitä ihottumanäppyjä? ... tai niin oon luullu....

Mutta asiaan, mitäs jos alkaisit pyyhkiä alapäätäsi vauvaöljyllä aina vessassakäynnin jälkeen? Vaikkapa pumpulilapulla ja siihen vauva- tai vaikka puhdasta oliiviöljyä.

Voi itku, niinkö? En tiennyt tuota, ajattelin vaan että jos voi pikkuvauvalle laittaa niin voi varmaan aikuinenkin käyttää raskausaikanakin... ja esikoisella rauhoitti punoitukset nopeaan. Taidan tosiaan vaihtaa öljyyn, sitäkin löytyy... kannattaa ainakin kokeilla.

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Auttaisiko metyleenisini parantamaan niitä haavaumia?

Siis laitat sitä vain niille haavautumiin, ja vereslihakohtiin, että saisit ne paranemaan ja sitten käytät normaalisti niitä emätinpuikkoja. Hae myös jotain muuta rasvaa mikä pitäisi alapääsi kosteana, että ei pääse kuivumaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Kotiäiti:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Auttaisiko metyleenisini parantamaan niitä haavaumia?

Mitä se on, jotain rasvaa? Apteekistako saa?

Nestemäistä sinistä litkua. Saa apteekista. Vauvan pahaan vaippaihottumaan käytin sitä. Oli iho pahana ja sitä sivelin niihin haavauma kohtiin, niin ei enää aristellut pesuja yms.

ootko varma ettei sulla oo hiivatulehdusta?
Itsellä oli raskausaikana. Ja sen takia oli limakalvot kirkuvan punaiset ja aina pyyhkiissä tuli verta. mitään kutinaa tai hajua ei ollu, vaan nuo oli ainoat oireet.

Alkuperäinen kirjoittaja hipsu:
ootko varma ettei sulla oo hiivatulehdusta?
Itsellä oli raskausaikana. Ja sen takia oli limakalvot kirkuvan punaiset ja aina pyyhkiissä tuli verta. mitään kutinaa tai hajua ei ollu, vaan nuo oli ainoat oireet.

Ajattelin ettei ole sitä, kun olen sitä aiemmin potenut ja oireina silloin oli kova kutina, mitä ei nyt ole... ja nuo haavaumat on ihan silmin nähtäviä. Mutta kaipa se täytyy pois sulkea, raskaudenkin vuoksi... täytyy alkaa siis lääkäriä varailemaan, höh.

Tuli myös mieleen, että on hiivatulehdus. On samanlaisia oireita, kun minulla oli. Tulehdus oli jo päässyt ulkopuolella ja oli iho haavautumilla. Canesten puikon ja Canestenvoidetta käytin hetken niin parani.
Terveydenhoitaja sanoi, että jos ei parane tuolla canestenilla, että jos on jokin sekapöpö niin olisi sitten vielä pitänyt käyttää Starogyn-rasvakuurin.

Mullakin tuli vain mieleen tuo hiivatulehdus. Itselläni meni kanssa niin pahaksi että tuli haavoja joista tuli verta ja kirveli ihan hirveästi. Käytin canestenin puikkoja ja sitä voidetta niin alkoi äkkiä oireet helpottumaan.

Kotiäiti

Aloe vera Gelly-hyytelövoidetta suositan, saa käyttää myös limakalvoalueilla. Rauhoittaa, lievittää kutinaa, ärtyneelle ja ärsyyntyneelle iholle.
Annan mielelläni lisätietoja, ota sähköpostilla yhteys:

aloeverapostia@luukku.com

:heart:

Yhteistyössä