auttakaa aviomiestä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja topi t0ivoton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

topi t0ivoton

Vieras
Vaimoni sanoo, että hänellä on jokin fysiologinen kiihoittumisongelma. Että haluaa kyllä minua, mutta ei fysiologisista syistä kostu ja kiihoitu. Sitten kyllä kun hän lukee harlekiiniromaaneja tai katsoo aikuisviihdettä hän kostuu. Mikä tämä tällainen fysiologinen ongelma on? Vai valehdellaanko minulle? Gynekologilla hän käy säännöllisesti, eikä mitään vikaa kuulemma ole.

Lisäksi hän toivoo, että yhdyntä olisi nopea, sillä hänen emättimensä kuulemma puutuu jos yhdyntä kestää kauemmin. Mistä tämä tällainen puutuminen voi johtua ja onko se naisilla yleistä? Minulla on ollut muutama muu seksikumppani, eivätkä he ole tällaisesta valittaneet.

Vaimoni ei halua orgasmia. Hän sanoo, että sillä ei ole väliä. Olisin sen valmis tuottamaan suuseksillä, käsin, miten tahansa, mutta hän ei halua. Ei osaa kertoa syytä miksi ei. Onko tämä tällainen tyypillistä naisille? Itsetyydytystä hän ei suostu harrastamaan, hänen mielestään orgasmin tuottaminen on miehen tehtävä, mutta jos hän ei sitten haluamassaan nopeassa yhdynnässä sitä saa, ei hän enää halua sitä ollenkaan. En tiedä siis mikä avuksi??

Hyvät naiset, auttakaa nyt miestä mäessä. Mistä nämä fysiologiset ongelmat kanssani voivat johtua ja mikä vaimollani mahtaa olla, että hänen paikkansa puutuvat hieman pidemmässä ( 5-10 min) yhdynnässä

En lähde arvailemaan. Suostuisiko vaimosi siihen, että menette yhdessä gynekologille ja sinäkin saat ammattilaisen selostuksen kuivuusongelmaan. Parisuhdeterapia olisi varmasti myös paikallaan. Teillä lienee aika erilaiset toiveet ja halut seksiasioissa, kun tällainen pattitilanne on tullut.

Jos vaimosi kerran kuitenkin "aktivoituu" aikuisviihteesta jne. Ikävä vaihtoehto voi olla ettei vaimosi kiihotu sinusta. Kosteusongelmiin kyllä liukuvoide auttaa. Ei luulisi alapäänkään enää puutuvan. Muuten varsin kummallisia ongelmia hänellä.

mieleen onko hän masentunut. Jokin saattaa mättää välillänne ja se korostuu sitten seksiongelmina hänen puoleltaan. Koska kaikki hänen syynsä näyttävät viittaavan seksin välttelyyn kanssasi. Tai sitten hän ei uskalla "päästää irti" ja saada orgasmia.

Niin se tuntuisi olevan, kuten edellinen kirjoittaa, että vaimosi ei haluaisi seksiä kanssasi ollenkaan. Ei kiihotu sinusta ja yrityksistäsi kiihottaa häntä. Haluaa koko jutun olevan nopeasti ohi.

Juttu (vika) on teillä nyt jossain muualla kuin vaimosi alapäässä. Hän ei selvästikään halua seksiä kanssasi, ja jos siihen tavallaan pakosta joutuu, hän ei halua, että yrittämällä yrität häntä tyydyttää, koska siitä ei kuitenkaan tule mitään, joten toivon mukaan sitten vaan äkkiä koko juttu ohi ja sillä siisti. Naiselle on helvetin kiusallista, jos mies vain yrittää ja yrittää, ja nainen tietää kuitenkin, että ei onnistu eikä tee mielikään onnistua. Moni nainen tuossa tilanteessa vaikka näyttelee sitä orgasmia, että saa miehen lopettamaan.

Yrität siis "kostuttaa" häntä erilaisin kiihottamistavoin, mutta mitään ei tapahdu. No ei tietenkään, kun ei tapahdu sitä kiihottumista. Vaimosi ei halua loukata sinua sanomalla suoraan, että et kiihota häntä. Niinpä hän sanoo, että siihen on joku mystinen fysiologinen syy.

Mistäkö kaikki johtuu? Sitä vastausta miettiessäsi sinun kannattaa arvioida koko avioliittonne tilaa. Siitä tämä johtuu.

Paras keino tässä vaiheessa on, että lopetat koko seksin ehdottelemisen. Mitä enemmän sitä häneltä vaadit, sitä pahemmaksi kaikki menee. Sinä et välttämättä ole hänestä vastenmielinen ollenkaan, mutta rakastelusta kanssasi on tullut sellaista, ilmeisesti ajan myötä ja siihen on muodostunut ylitsepääsemättömiä, ärsyttäviä piirteitä, joita hän ei voi enää kestää. Älä yritä kysellä ja jankata, mitä ne ovat. Ei niitä voi eritellä. Se on vain se koko paketti kokonaisuudessaan, joka ei toimi.

Kun jätät vaimosi kokonaan rauhaan, tämäkin asia tulee välillenne takaisin. Älä yritä kokeilla mitään erikoistemppuja, ne eivät onnistu vaan aiheuttavat lisää ärsytttävyyttä. Et sinä siis itse asiassa tee mitään väärin, eikä tämä asia edes johdu pelkästään sinusta. Vaan teistä kahdesta, yhdessä. Ole viisas, ja rauhoita tilanne. Ei vaimosi voi mitään sille, että ei innostu asiasta. Sytteleminen ei auta asiaa vaan pahentaa sitä, joten älä ainakaan siihen sorru.

Aikanaan löydätte seksin uudelleen. Et sinä siihen kuole, jos nyt vähän hellität. Vaimosi näkee sinut uudestaan seksikkäänä ja haluttavana, kun annat ajan rauhassa kulua ja hänen itsensä herätä asiaan.

Juttu (vika) on teillä nyt jossain muualla kuin vaimosi alapäässä. Hän ei selvästikään halua seksiä kanssasi, ja jos siihen tavallaan pakosta joutuu, hän ei halua, että yrittämällä yrität häntä tyydyttää, koska siitä ei kuitenkaan tule mitään, joten toivon mukaan sitten vaan äkkiä koko juttu ohi ja sillä siisti. Naiselle on helvetin kiusallista, jos mies vain yrittää ja yrittää, ja nainen tietää kuitenkin, että ei onnistu eikä tee mielikään onnistua. Moni nainen tuossa tilanteessa vaikka näyttelee sitä orgasmia, että saa miehen lopettamaan.

Yrität siis "kostuttaa" häntä erilaisin kiihottamistavoin, mutta mitään ei tapahdu. No ei tietenkään, kun ei tapahdu sitä kiihottumista. Vaimosi ei halua loukata sinua sanomalla suoraan, että et kiihota häntä. Niinpä hän sanoo, että siihen on joku mystinen fysiologinen syy.

Mistäkö kaikki johtuu? Sitä vastausta miettiessäsi sinun kannattaa arvioida koko avioliittonne tilaa. Siitä tämä johtuu.

Paras keino tässä vaiheessa on, että lopetat koko seksin ehdottelemisen. Mitä enemmän sitä häneltä vaadit, sitä pahemmaksi kaikki menee. Sinä et välttämättä ole hänestä vastenmielinen ollenkaan, mutta rakastelusta kanssasi on tullut sellaista, ilmeisesti ajan myötä ja siihen on muodostunut ylitsepääsemättömiä, ärsyttäviä piirteitä, joita hän ei voi enää kestää. Älä yritä kysellä ja jankata, mitä ne ovat. Ei niitä voi eritellä. Se on vain se koko paketti kokonaisuudessaan, joka ei toimi.

Kun jätät vaimosi kokonaan rauhaan, tämäkin asia tulee välillenne takaisin. Älä yritä kokeilla mitään erikoistemppuja, ne eivät onnistu vaan aiheuttavat lisää ärsytttävyyttä. Et sinä siis itse asiassa tee mitään väärin, eikä tämä asia edes johdu pelkästään sinusta. Vaan teistä kahdesta, yhdessä. Ole viisas, ja rauhoita tilanne. Ei vaimosi voi mitään sille, että ei innostu asiasta. Sytteleminen ei auta asiaa vaan pahentaa sitä, joten älä ainakaan siihen sorru.

Aikanaan löydätte seksin uudelleen. Et sinä siihen kuole, jos nyt vähän hellität. Vaimosi näkee sinut uudestaan seksikkäänä ja haluttavana, kun annat ajan rauhassa kulua ja hänen itsensä herätä asiaan.

Suhde on pitkä. Alussa sitä intohimoa oli, muutaman kuukauden verran. Sen jälkeen viimeiset 20 vuotta on ollut tätä samaa. Huolehdin kyllä itsestäni, voin taata, että siitä ei ole epäilystäkään. Ylipainoa ei ole, suihkussa käyn päivittäin, parturissa säännöllisesti ja tuoksunkin kuulemma hyvälle. Urheilen ja liikun ja suuhygienakin on kunnossa. Olen ostellut hierontaöljyjä, leluja, alusvaatteita, kukkia, yrittänyt tehdä osani kotitöistä, vienyt lomalle ja kehunut, ylistänyt , antanut aikaa ja ymmärtänyt ja ymmärtänyt. Ehdotellut seksologille menoa yhdessä. Siihen vaimo ei suostunut, vaan meni sinne yksin. Kävi kerran ja totesi, että seksologi lähetti hänet kotiin ja oli todennut, että vaimossa ei ole mitään vikaa. Gynekologi toteaa samaa kuulemma. Liukastevoide on käytössä , mutta siltikin homman pitää olla nopeasti ohi. Olen yrittänyt keskustella ja kysellä syitä , mutta mitään vastausta ei tule. Voimattomaksi tässä mies itsensä tuntee ja avuttomaksikin. Turhautumistakaan ei voi kieltää. Mistäs mies tietää mikä on sitten totta ja mikä ei? Valehtelijaksikaan kun ei viitsisi toista ruveta syyttelemään. Kai minua sitten on vedätetty näistä vaivoista vuosia. Mutta jos niin onkin, niin miten tätä tilannetta ratkoa. Tuntuu että olen tosiaan yrittänyt kaikkeni.

Viimeksi muokattu:
Teidän väliltä puuttuu seksuaalinen lataus, tai siis vaimo ei koe sitä. Ei siinä silloin mitkään öljyt ja lelut ja lomat auta. Pahentaa vaan tilannetta kun väkisin yritetään. Teidän suhde voi olla muuten hyvä mutta se puuttuu.

Nää on näitä ikuisuusasioita. Joillakin menee muuten huonosti mutta sängyssä toimii. Eli sovitaan yhteen seksuaalisesti mutta muuten ei.

Jälkimmäinen tapaus on siitä pirullinen että sen takia moni huono liitto jatkuu liian kauan ja lapset kärsii ja aikuisetkin.

Mutta ei ole hyvä tämä teidänkään edustama esimerkki. Ei sekään kestä loputtomiin.

En voi tietää varmasti, mutta yksi selitys voisi olla se, että vaimo kaipaisi vähän jämerämpää miestä, siis sellaista joka ei hirveästi edes kyselisi seksin perään vaan toimisi ja tekisi. Ei kaikki naiset kaipaa niitä tunnin kestäviä esileikkejä ja lämmittelyjä ja pitkin päivää esitettyjä vihjauksia ja silmäyksiä. Jotkut tykkää vähän kovemmista otteistakin. Jos mitään sellaista ei koskaan ole ilmassa, voi olla että koko kiinnostus asiaan raukenee. Näissä asioissa roolitus toimii vielä aika vanhanaikaisesti, sitä voisi miettiä. Mutta tää nyt oli vain yksi arvaus.

Näissä asioissa on se paha puoli, että kun asiasta tulee ongelma, se alkaa ruokkia itseään, tiedät mitä tarkoitan. Mitä enemmän asiaa käsitellään ongelmana, sitä suurempi ongelma siitä tulee. Kummallakin on paineita asiasta, jonka pitäisi olla luonteva osa yhteiselämää.

Seksologilla käynti, no jaa. Voi olla että vaimos ei käynyt siellä ollenkaan, kunhan vain sanoi sulle käyneensä.

No entäs jos suostut siihen että homma on "nopeasti ohi" ja sillä siisti? Miks sun pitäisi saada puuhata pitkän aikaa? Aika useinhan se onkin varsin nopea toimitus.

vaikea sanoa,meillä ongelma on just toisinpäin,minä olen se joka haluaa ja miestä ahdistaa.
soitin sexpon seksuaaliterapeutille(ilmainen puhelin neuvonta) eikä vika kuulemma ole minussa/ulkonäössäni/persoonassani vaan miehellä on jokin oma ongelma joka tulee esiin näin. Jos olette vielä pattitilanteessa ehdotan että varaat ajan seksuaaliterapeutille ja pyydät vaimosi mukaan sinne.

ai niin vaimosi joko valehtelee sinulle,tai sitten ei itse tajua edes asiaa. Mutta ei tollasta fysiologista vikaa ole olemassa joka aiheuttais vain miehen kanssa ongelmia, syy on henkisellä puolella,luultavasti. oletko kysynyt häneltä miksei halua kiihottua kanssasi. Syy ei välttämättä ole ollenkaan sinussa,vaikka vaimosi voisi asian niin nähdä ,tai sinä ainakin.
seksuaaliterapeutti pystyy avata asian syyt.

"Frigidi tarkoittaa sukupuolisesti kylmää naista. Frigidi nainen on sukupuolisesti haluton eikä hänellä ole sukupuolitunteita. Hän ei pysty saavuttamaan ja ylläpitämään sukupuolista kiihottumista tai tuntemaan mielihyvää seksuaalisesta toiminnasta.
Frigiditeetti tai frigiditas tarkoittaa naisen sukupuolista kylmyyttä.
Kyseessä on ei-elimellinen sukupuolinen häiriö, jonka tausta on yleensä psyykkinen."

Olisikohan vaimosi frigidi?

Minussa on samaa vikaa kuin aloittajan vaimossa. Minun kohdallani ongelma johtuu kyllä osittain lääkkeistä, joiden takia paikat on kuivat. Ja sitten kun jännittää sitä, ettei kostu, ei varmasti kostu vaikka pään sisällä tekisi kuinka mieli. Kroppani toimii kanssa niin, että kirjat tai elokuvat saa kyllä kostumaan nopeastikin, mutta oikea seksi ei.

No, meillä on käytössä liukuvoide, mikä auttaa. En joudu miettimään sitä, kostunko vai en. Lisäksi, kuten aloittajan vaimo, tykkään siitä että seksi on panemista ja nopeasti ohi, joten liukuvoiteen kanssa ei tarvitse tuhlata aikaa esileikkiin joka ei kuitenkaan toimi kohdallani.

Mies myös saisi käytellä kieltään tai sormiaan maailman tappiin enkä saisi orgasmia. Olisi ihan hirveää jos hän ehdottelisi että "hoitelisi" minut siten. Häviäisi seksihalut sen siliän tien. Pystyn kyllä saamaan orgasmin niin että sekä mies että minä itse hyväilemme minua ja niin sitten tehdäänkin jos minulla on sellainen olo että orgasmia ylipäänsä tarvitsen.

Mutta jutun juju tulee tässä: se ei ole välttämätöntä. Oikeasti minulle 90 % seksikerroista riittää sellainen pikapano. Vaikka minun siis oikeasti tekisikin mieli. Orgasmi on jotain niin hirveän uuvuttavaa, että en kerta kaikkiaan edes halua sellaista joka kerta -kuitenkin saan yhdynnästä jotain sellaista, mitä muu läheisyys ei tuo. Mieheni onneksi ymmärtää tämän eikä ajattele, että minun pitäisi myös saada orgasmi joka kerta kuin hänkin saa.

Voi siis hyvin olla, että aloittajan vaimossa ei ole mitään vikaa; hän vaan sattuu oikeasti pitämään sellaisesta seksistä, mitä heillä on nyt. Mies vaan tekee asiasta vaikean kuvittelemalla, että naisen pitäisi toimia jollain tietyllä tavalla, haluta X määrä orgasmeja kuussa jne. Lisäksi mies on pahentanut asiaa sillä, että on yrittänyt ostella leluja sun muuta; antanut siis vaimolle selvän signaalin, että vaimon seksuaalisuus on jollain tavalla viallista. Sitä pitää leluilla tai muilla korjata kun vaimo ei osaa nauttia oikein!

Noin yleisenä vinkkinä: leluja, alusvaatteita tms. ei pidä missään nimessä ostaa yllätyksenä ellei ole 100 % varma siitä, että toinen sellaisista tykkää.

Aloittajan kanattaisi kysyä itseltään, onko vaimo koskaan tehnyt aloitteita seksin suhteen? Jos kyllä, hän on ainakin joskus halunnut miestään. Jos hän tekee aloitteita nykyäänkin, ei ole hätäpäivää. Silloin hän saa seksistä juuri sitä mitä haluaakin.

Jos vaimo ei tee aloitteita, kannattaa laittaa koko asia jäähylle hetkeksi tai ainakin harrastaa vain vaimon mielen mukaista seksiä. Unohtaa puheet siitä, että naisessa olisi jotain vikaa. Koska sillä ne halut tapetaan, ehdottelemalla toiselle että jos mentäisiin seksuaaliterapeutille tms. koska nautit väärin!

Summa summarum: Aloittajan vaimo on luultavasti samanlainen kuin minä, eli pienet kostumisongelmat (oikeasti fysiologiset) ja naiseksi ehkä hieman epätavanomainen mieltymys nopeaan, yhdyntäkeskeisiin seksiin ja taipumus pitää orgasmia vähemmän merkittävänä asiana. Toisin sanoen naisessa ei ole mitään vikaa. Aloittaja vaan on pilannut asiat alkamalla kuvitella, että vaimon pitäisi toimia jollain tietyllä tavalla -sillä tavalla, millä kliseinen nainen nauttii; suuseksistä, orgasmeista ja pitkästä esileikistä. Leluista, alusvaatteista, lomista. Vähemmästäkin sitten naisen haluat häviää kun tehdään selväksi, että se suoraviivainen tapa nauttia seksistä on VÄÄRÄ.

Kiittäisit aloittaja luojaasi että sinulla on nainen joka tykkää nopeista panoista.

Ai niin, antaako aloittajan vaimo koskaan suuseksiä? Se on kanssa yksi tärkeä markkeri; jos suuseksiä on joskus ollut mutta ei ole enää, mies ei enää kiinnosta. Jos suuseksiä on (naisen aloitteesta), kaikki on todennäköisesti hyvin.

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän vanhajuttu;11590265:
Eiköhän tämä pari ole jo ongelmansa ratkaissut (10.08.12) joko eroamalla tai hakemalla ammattiauttajan apua.

Mitä sen on väliä? Jollakulla muulla voi olla ihan vastaava ongelma.

Seksi liittyy vahvasti tunteisiin... Tunnista naisen itsessäni. Eron jälkeen olen kuin uusi nainen, eihän minussa mitään vikaa ole. Sain vuosia kuulla että minussa on jotain vikaa. Ne on vaan tunnepuolen juttuja. Suosittelen ammattiauttajan apua, sieltä saa hyviä vinkkejä, se on vaan niin pienestä kiinni että kipinä syttyy uudelleen.
Aikuisen naisen seksikirja on avannut minulle uusia portteja, siihen kannattaa tutustua yhdessä. Nainen voi alleviivata punaisella kirjasta itselleen tärkeimmät kohdat ja antaa miehelle luettavaksi. Rakastakaa toisianne sellaisena kuin olette. (Kyse saattaa olla myös tilapäisestä itseluottamuksen puutteesta.) Tai olette parisuhteessa kasvamassa erillenne, keskustelkaa avoimesti asioista syyllistämättä toisianne...

Alkuperäinen kirjoittaja Vähän vanhajuttu;11590265:
Eiköhän tämä pari ole jo ongelmansa ratkaissut (10.08.12) joko eroamalla tai hakemalla ammattiauttajan apua.

Ehkä ei, kun heillä oli tuo ongelma ollut jo 20 vuotta. Pari vuotta siihen lisää ei tunnu missään:)

En osaa kuvitella tilannetta. Itselleni seksi on NIIN tärkeä osa parisuhdetta että vaikka kuinka hyvin menisi muuten niin ei tule suhteesta mitään ellei seksihalut natsaa yksiin.

Yksi mies on ollut, joka halusi seksiä enemmän kuin minä, hän halusi joka päivä 2-5 kertaa ja se oli minulle liikaa. Muuten tosi hyvä suhde mutta en jaksanut innostua vaan siitä alkoi kolmen vuoden jälkeen tulla minulle pakkopullaa ja aloin välttelemään tilanteita. Tosin myöhemmin, kun olimme jo eronneet, selvisi että miehellä oli testosteroniarvot olleet päin peetä ja ehkä kaikki johtui siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja pari vuotta lisää;11596271:
Ehkä ei, kun heillä oli tuo ongelma ollut jo 20 vuotta. Pari vuotta siihen lisää ei tunnu missään:)

En osaa kuvitella tilannetta. Itselleni seksi on NIIN tärkeä osa parisuhdetta että vaikka kuinka hyvin menisi muuten niin ei tule suhteesta mitään ellei seksihalut natsaa yksiin.

Yksi mies on ollut, joka halusi seksiä enemmän kuin minä, hän halusi joka päivä 2-5 kertaa ja se oli minulle liikaa. Muuten tosi hyvä suhde mutta en jaksanut innostua vaan siitä alkoi kolmen vuoden jälkeen tulla minulle pakkopullaa ja aloin välttelemään tilanteita. Tosin myöhemmin, kun olimme jo eronneet, selvisi että miehellä oli testosteroniarvot olleet päin peetä ja ehkä kaikki johtui siitä.

Tais olla myös melkoisen kalju. Yleensä tollasia on nuo ulkomaan eläjät, panevat kuin kani.

Yhteistyössä