auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Leena26
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Leena26

Vieras
Kertokaa onko miehellä mahdollisuutta saada isyystestiä! Tapauksemme on sellainen että sain tietää olevani raskaana ja silloinen kumppanini jätti minut toisen naisen takia kuultuaan tämän. Hän myös kielsi täysin sen ettei aio ikinä olla lapsemme kanssa tekemisissä. Hän pahoinpiteli minua jo ennen raskautta ja teki niin myös raskausaikana. Nyt kun lapsi on kohta puoli vuotias hän onkin päättänyt että haluaa olla osallisena lapsen elämään mutta hänen oma elämänsä on siinä mallilla että huumeet ja pahat psyykeongelmat ovat astuneet kuvioihin! En halua lapseni lähelle yhtään ihmistä joka voisi olla joko hänelle tai minulle vaaraksi. Hän ei ole tunnustanut isyyttään vaan papereissa lukee että isyyden selvitys on keskeytetty. Nyt tämä mies on uhkaillut minun henkeäni. Hän vaatii että suostuisin isyystestiin mutta en halua sitä, ainakaan ennen kuin hän on saanut omat ongelmansa kuntoon. Auttakaa ja kertokaa mitä minun pitäisi tehdä!

Alkuperäinen kirjoittaja Leena26:
Kertokaa onko miehellä mahdollisuutta saada isyystestiä! Tapauksemme on sellainen että sain tietää olevani raskaana ja silloinen kumppanini jätti minut toisen naisen takia kuultuaan tämän. Hän myös kielsi täysin sen ettei aio ikinä olla lapsemme kanssa tekemisissä. Hän pahoinpiteli minua jo ennen raskautta ja teki niin myös raskausaikana. Nyt kun lapsi on kohta puoli vuotias hän onkin päättänyt että haluaa olla osallisena lapsen elämään mutta hänen oma elämänsä on siinä mallilla että huumeet ja pahat psyykeongelmat ovat astuneet kuvioihin! En halua lapseni lähelle yhtään ihmistä joka voisi olla joko hänelle tai minulle vaaraksi. Hän ei ole tunnustanut isyyttään vaan papereissa lukee että isyyden selvitys on keskeytetty. Nyt tämä mies on uhkaillut minun henkeäni. Hän vaatii että suostuisin isyystestiin mutta en halua sitä, ainakaan ennen kuin hän on saanut omat ongelmansa kuntoon. Auttakaa ja kertokaa mitä minun pitäisi tehdä!

Kyllä hänellä valitettavasti on oikeus isyystestiin, mutta sitten huoltajuus onkin eri asia. Jos voidaan todistaa hänen olevan "epäkelpo" huoltaja, niin ei välttämättä saa edes tapaamisoikeutta. Suosittelen minäkin sossuun yhteydenottoa.

sosiaalitoimistossa vaan totesivat että asiaa katsotaan sitten kun isä ottaa heihin uudelleen yhteyttä. Lähestymiskieltoa olen ajatellut hakea, olen muuttanut 400km päähän hänestä ja numerot olen vaihtanut. Mutta miten olen käsittänyt asiat niin että minun ei tarvitse myöntyä isyystestiin. Koska jos asiaa järjellä ajattelee niin silloinhan vaikka joka postipate voisi väittää olevansa lapsen isä ja vaativansa isyystestiä? Ei sillä että olisin ollut muiden miesten kuin tämän entiseni kanssa mutta jos asiaa ajatellaan tuolta kannalta?

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
ensinnäkin.. tuohon yllä olevaan ongelmaan en osaa vastata, mut sinuna vaihtaisin asuinpaikkaa ja osoite + puh.tiedot salaisiksi

Näin mieki tekisin. Samoin sitte hakisin lähestymiskiellon. Ja miun mielest miehel on oikeus saaha isyystesti. Toki joutunee hakee sen sitte oikeuden kautta, jos äiti kieltäytyy. Näi mie muistelen asian menevän.

http://www.oikeus.fi/6568.htm

Lähestymiskielto on voimassa käräjäoikeuden määräämän ajan, enintään kuitenkin vuoden, mutta tarvittaessa kieltoa voidaan jatkaa. Perheen sisäinen lähestymiskielto on voimassa enintään kolme kuukautta.

Osoite on salainen. Tiedän sen verran että vaikka hakisin lähestymiskiellon niin mieheni psyyke on siinä tilassa että hän viis veisaa siitä. Emme ole naimisissa, joten olen kuullut että tässä tapauksessa hän ei voi vaatia isyystestiä muutoin kuin oikeuden kautta (jos edes sitä kautta) mutta sekin olisi hyvin epätodennäköistä että oikeus hyväksyisi sen. Ja hän joutuisi itse maksamaan kaiken. voi olla väärässäkin.

Yhteistyössä