auttakaa!ei päästä nimestä yhteisymmärrykseen....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiti

Vieras
pitäisi ristiäiset järjestää mutta ei päästä yhteisymmärrykseen pojan nimestä miehen kanssa...ollaan ihan eri linjoilla ja ei sitten millään löydy poitsulle nimeä...hyviä vinkkejä miten päästään yhteiseen säveleen tän asian kans.....=(

aika vakkari on että molemmat kirjottaa paperille 5 lemppari nimeä,toinen laittaa ne paremmuusjärjestykseen ja yhdessä katotte mikä nimi molemmilla ykkösenä/kakkosena ja saisko niistä tehtyä nimi =)

no edellä mainitut ovat varmasti hyvä keino tai sitte päätätte niin että toinen valitsee etunimen ja toinen sen toisen nimen ja jos vielä enempi lapsia siunaantuu ni sitte seuraavan kanssa toisin päin.
hankalaahan tuo on jos kumpikaan ei suostu antamaan periksi.
jos vielä ristiäispäivänä kättä väännetään ehdotan että molemmat kirjottaa oman nimisuosikkinsa paperille ja vaikka kummi sitte vetäsee hatusta toisen ja siinä pysytään :D

meillä laitettiin 10 nimeä listalle ja toinen pudotti niistä 5 mitä ei missään nimessä.
Sitten kävi niin että ekalle ja tokalle lapselle tuli isän ehdottama nimi ekaksi ja mun toiseksi.
kolmannen nimen minä keksin kaksi vaihtoehtoa ja mies valitsi niistä.

Laittakaa pussiin muutama nimi mitkä teillä on ollut ehdolla ja sitten nostatte sieltä pussista ja katsotte mitä tulisi.Mun kaveri ja ne teki näin ja nimi tuli sitten sillä tavalla.

Kerro meille joitakin nimiä mitä olette miettineet.Sitten varmasti tulee neuvoja sekä mielipiteitä.Voit miehellesikin näyttää täältä tulevat vastaukset

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Molemmat laittaa lempparinimensä (vaikka max 5) paperille ja toinen vetää toisen listasta yli, mitä ei AINAKAAN hyväksy. Eiköhän sieltä joku yhteinen hyväkin löydy :D .

meilläkin näin, ja molemmilla oli sama kakkosvaihtoehtona, joka annettiin =)

mutta kerro toki meille, me kerrotaan mielellään omat mielipiteemme =)

Me tehtiin niin, että minä päätin pojan ekan nimen ja mies tokan nimen. Mies kutsuu poikaa useimmiten tokalla nimellä (se nimi on hänen kotimaastaan) ja minä ekalla ( "suomalainen", kansainvälinen nimi). Ja sälli tunnistaa oikein hyvin molemmat :)

Voisitteko tehdä niin et unohtaisitte kokonaan ne nimet joita nyt ootte miettiny, lähtisitte ns puhtaalta pöydältä miettimään nimiä. Sit se sama vanha systeemi, viis nimee paperiin, nimiä yli jne. Ja näistä mikään ei siis saa olla siltä omalta alkuperäiseltä listalta. Jospa sieltä löytyis yhteinen suosikki. Onnea vauvalle!

Me unohdettiin suosiolla kaikki sellaiset nimet, joista toinen piti ja toinen ei pitänyt. Loppujen lopuksi oli helppo valita, kun suuri osa nimistä karsiutuu heti pois.

Meillä oli kanssa hankaluuksia esikoispojan nimevalinnan kanssa. Koko raskausajan pyörittelimme nimia, mutta olimme kanssa ihan eri linjoilla: minun suosikit eivät miehelle kelvanneet ja päinvastoin. Lopuksi olimme sitten päättäneet, että pojasta tulisi Joonas, se oli sentään yksi nimi, joka oli suurinpiirtein mieluinen kummallekin. Mutta kun poika syntyi, niin hän ei ollutkaan Joonaksen näköinen: se oli kummallinen tunne kun katseli vauvaa ja ajatteli, että ei hän ainakaan Joonas ole. Meinasi jo paniikki iskeä, kun viikot kuluivat ja vauvalle ei sopiva nimeä meinanut löytyä. Sitten mieheni ehdotteli nimeksi Antero. Ei heti iskenyt minuun, mutta kun sitä nimeä itsekseni muutamat viikot pyörittelin, niin kyllä se vaan alkoi kuulostaa hyvältä ja huomamatta tuli vauvaa sillä nimellä kutsuttukin :)

Eli minun suositukseni: älkää ihan heti ensimmäiseksi tyrmätkää toisen ehdotuksia. "Maistelkaa" nimiä rauhassa, kyllä se siitä löytyy!

Kylläpäs olen päässyt helpolla kun olen saanut ihan itse keksiä pojille nimet. Paitsi ekan toisen nimen on pikkusiskoni keksinyt, sanoi vain että eikös tohon väliin sopisi Emil, ja sopihan se :D

Me tehtiin niin että nimipäivälistasta merkattiin omat suosikit ja toinen merkkas niistä nimistä ne mitkä vois sopiakin.

Ei paha neuvoa tuokaan että mikä on helmoin huudettava ulkona =)

Meillä kerroin ukolle jo maha-aikana että toinen ja kolmas nimi/nimet ovat nämä.
Saat päättää etunimen, tosin sillä että se "sointuu" toisten nimien kanssa.
Papille kerrottiin puhelimessa pojalle tuleva nimi ja se kerkis vaihtumaan ennen kastetilaisuutta ja hyvä niin. Nyt on lapsella parempi ja osuvampi nimi.

Nyt on kakkonen tulossa ja taaas olen ukolle sanonut että toinen ja kolmas nimi/nimet
ovat nämä ja etunimen saa päättää hän, samoilla ehdoilla jälleen.
Edellinen siiis poika ja nyt ei tietoa kumpi.
Jos tulee tyttö niin minulla on jo nimi/nimet hälle valmiina, ukolla ei niin sanotusti siinä mitenkään päin sanavaltaa. Jos tulee tyttö ja se ei näytä siltä nimeltä niin nimet vaihtoon...

Esikoisen kohdalla tuli tehtyä niin että:
-poika naaman eteen ja ääneen sanomaan nimi ja katselin lasta ja aina se jotenkin kolahti jos oli huono nimi... Oikean nimen kohdalla tuli vaan semmoinen "tunne" että tämä se on!!

Yhteistyössä