auttakaa en kestä enää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja amanda
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

amanda

Vieras
mä en kestä enää. tää on sitten niin inhottavaa.. en saa syödä allergia lääkkeitä, tai siis en uskalla. lääkärit sanoo tk:ssa sitä ja tätä, joten millä ottaa ny asiasta selvää. mun iho kutiaa koko ajan, muutenkin tosi kuiva iho, mun naama on punaisia läikkiä täynnä, ja mun nenä vuotaa koko aika ja silmät vettä. aivastelen sellanen 50x per päivä. ei oo mukavaa. ens kuun 15 päivä olis yksityiselle lääkärille aika. kuinka mä selviän siihen asti. ai niin, ja olen siis raskaana siksi pelottaa. olen nyt 5 viikolla ja kun en vielä tiennyt olevani raskaana söin tietenkin nuita lääkkeitä ja pelottaa kuinkahan ne on vaikuttanu sikiöön..
mulla mauste allergioita, ja joilleki home itiöille ja kukille oon allerginen

Mä söin zyrtec:iä, käytin nasonexiä ja astmalääkkeitä koko raskauden ajan. Soita allergialiiton neuvontapuhelimeen. Mä soitin raskauden aikana sinne ja kysyin että mitä saa syödä ja mitä ei. Ne tietää uusimmat tutkimukset.

Lääkärit määräsivät mulle nuo lääkkeet ja ne tekee sen huolella. Ne ottaa sen vastuun kun määräävät jotain. Jokainen potilas katotaan erikseen. Omin päin en menisi ottamaan mitään lääkettä.

Minä söin zyrteciä ja histeciä melkeinpä koko viime raskauden, lisäksi käytössä välillä ventoline ja kertakäyttöiset silmätipat, joista viimeinen on takuuvarmasti turvallinen kun niissä ei ole mitään säilöntäaineitakaan tms. Oletko kokeillut apteekista saatavaa nenäsuihketta Nasolezeä (tai joku vastaava nimi, en muista tarkkaan), siinä ei ole mitään lääkeaineita vaan sen tarkoitus on lukemani mukaan jollain konstilla tukkia siitepölyn yms kulkeutuminen sieraimista pitemmälle.

Lapsi syntyi terveenä ja vasta nyt taaperoikäisenä on sairastunut ekan kerran täällä kulkutautina kulkevaan oksennustautiin, allergioita tms ei ole ainakaan vielä havaittu.

No en usko, että olet sanut lapsellesi mitään vaurioita noista.
Minä en kuitenkaan uskaltanut raskausaikana ottaa lääkkeitä, koska allergialääkkeillä ei ole tehty kokeita ihmisiin, siis niiden vaikutusta sikiöön.
Lääkärini lähetti minut säännöllisesti sairaalaan vuorokaudeksi hengittämään happea, kun menin oikein huonoon kuntoon. Varsinkin alkuraskaudessa tulisi olla varovainen, siis muistaakseni ekalla kolmanneksella.
Lääkärini ei halunnut antaa reseptiä, totesi, että niin vahvat lääkkeet joita tarvitsen, saattavat aiheuttaa sikiövaurioita, ja hän ei lähde lapsen terveydellä leikkimään. Minä siis kärsin suunnattomasti, vaan hyvästä syystä.
Keskustele lääkärisi kanssa, hän osaa neuvoa paremmin kuin kukaan meistä.

Mun vauva on terve kuin pukki B) , vaikka noita lääkkeitä söinkin.

Hapen puute vauvalla on isompi riski

Menisit oikealle allergialääkärille, niillä on uusin tieto. Yleislääkäri tai naistentautienlääkäri ei välttämättä tiedä noista lääkkeistä niin paljon.

Yhteistyössä