mä teen pian jonkun itsarin, en kestä enää itteäni..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en kestä itteeni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

en kestä itteeni

Vieras
Mä en tiedä onko mulla 2 suuntainen mielialahäiriö, psykoosi, masennus, stressi, vai olenko ihan sairaan vainoharhainen. Tai siis olen enkä tiedä miten päästä eroon tästä itseni jatkuvasta tutkimisesta. En osaa selittää tätä tunnetta/ tilaa..
Tämä on ihan hirveä oravanpyörä. Nää oireet alko samaan aikaan ku mulle puhkes ihan helvetillinen stressi. Elämäni on tällä hetkellä todella vaikeassa jamassa. Ero, taloudellinen tilanne, kämppä joudutaan myymään jne. Psyykkaan itelleni koko ajan kaikenlaisia oireita, ja sitten niitä ilmaantuukin. Esim. mulla kutiaa koko ajan joka paikka jos ajattelen asiaa. Heti ku saan sen pois mielestä niin unohdan koko kutinan. Tuntuu että koko ajan jossain on jotain ihottumaa,iho-oireita ym. tutkin itseäni koko ajan, kuvittelen että mulla lähtee hiuksia päästä hirveesti jne. vaikka oikeasti ei lähde kuin 1 hius ehkä päivässä.
Lopetin e-pillerit vajaa vuosi sitten ja nyt mulla on alkanut naama kukkia, iho ja hiukset hiukset rasvottua, sana jotain ihme kuumia aaltoja tuntuu että koko naamani on ihan punainen ja tulessa vaikka ei ole oikeasti.
Olen niin stressissä että en saa unta iltaisin, käyn jotenki ylikierroksilla ja jännittää ja pelottaa kaikki, olen väsynyt enkä pysty keskittyyn mihinkään. Mun pahin pelkoni on että en pääse tästä stressistä eroon, ja siitäkös vasta stressaan ku tiedän että stressaamalla vaan pahennan kaikkea mutta ku en voi enää mitään itelleni. En halua mitään lääkkeitä koska en ole masentunut.

vaikka et lääkkeitä haluaisikaan ehdottaisin silti terv.huoltoon yhteydenottoa et voisit käydä vaikka psyk.sh:n kanssa juttelemassa. äkkiseltään kuvaamasi oireet voisi johtua pahasta stressireaktiosta tai paniikkihäiriöstä...? täyttä arvailua ja siksi ehdotankin vahvasti lääkärillä käyntiä. ei niitten pitäis automaattisesti lääkkeitä määrää eikä ne voi niitä pakottaa

Lääkkeillä hoidetaan myös muita häiriöitä kuin masennusta ja minustaa kuulostaa että tarvitset tukea tilanteeseesi. Tuki voi olla lääkitystä tai keskusteluapua ja mielellään molempia. Monilla on kielteinen kuva masennuslääkkeistä mutta totuus on että ne auttavat monia ihmisiä ja jos ne eivät sinulle sovi aina ne voi lopettaa. SSRI-lääkkeet toimivat myös esim ahdistuneisuus häiriöön. Ehkä tilanteesi korjaantuu jos saat puhuttua ja selvitettyä sitä jonkun kokonaan ulkopuolisen kanssa. Jaksamista. Äläkä tee itsaria.

Unettomuus on omiaan pahentamaan tilannetta. Mene kuitenkin lääkäriin. Pyydä muutakin apua kuin ehkä lääkettä unettomuuteen ja ahdistukseen. Tukiryhmä vois auttaa. Tai tukikeskustelu säännöllisesti. Saisit kelata tilannetta jonkun kanssa ja saat mahdollisesti uusia näkökulmia asioihin.

Ymmärrän että et halua lääkkeitä vaan stressin selätystä.Jos noin paljon kaikkee niin varmasti stressaat.1.Sterssi lisää kutinaa,mulla sama homma tuntuu että olisi syyhy.2.Iho kukkii myös stressin takia vain ja ainoastaan.Sä kärsit mun mielestäni jonkun asteisesta ahdistuksesta minkä ero yms.jutut aiheuttaa.Sä taidat pelätä tulevaisuutta yksin yms.Sun pitää nyt ittelle luvata että sähän pääset tosta eroon ja sillä sipuli.Liikunta auttaa stressiin ja saa sut nukkumaan paremmin.Jos tuo ahdistus jatkuu sun on haettava apua.

ku tuntuu et mun mielialat vaihtelee ku yö ja päivä.
Saatan olla tällä hetkellä tosi itsevarma ja onnellinen koska tuntuu että tunnelin päässä näkyy valoa kuitenkin. Vaikka meillä lähtee kämppä alta jne. Olen päässyt opiskelemaan kouluun mihin halusin kovasti ja sinne oli vaikea päästä. On päiviä ku tuntuu että miks mä sitä edes käyn ku ei musta tuu mitää koskaa, ja toisena hetkenä olen aivan innoissani ja energinen siitä miten hyvin pärjään ja tulen vielä pärjäämäänkin.
Toisaalta kärsin myös jostain paniikkihäiriöstä koska välillä menen niin solmuun esim .yks päviä mulla loppu autosta bensa ja jouduin ihan paniikkin, käteni tärisivät ja olin aivan sekasin ajatuksissani. Ja esim lauantaina kävin pitkästä aikaa ystäväni kanssa baarissa. En tajua miks mua alko ahdistaan kaikki, ne ihmiset baarijonos jne. Tuntu et kaikki kattoo mua pitkään ja aloin hikoilla ja meinassin pyörtyä. Kun pääsin sisälle niin tuo olo meni ohi.
Kaiken lisäksi mua ahdistaa että miehet tulee iskemään mua ja ahdistaa niiden katseetkin.
En tajua ku toiset nauttii huomiosta ja mun kaverit ym sanovat että olen niin kaunis että tottakai mua katotaa, joudun suorastaan paniikkiin jos joku mieslauma vaikka viheltää mun perään. Mulle tulee noita oireita sillon ku tulee joku vaikea tilanne, esim ku sain tietää että mieheni pettää mua niin sain jonkun kohtauksen. Syke oli ihan hirveä ja hikoilin ja tärisin ja menetin ihan todellisuudentajun. Onko nää jotai paniikkioireita?