auttakaa, en tiedä mitä tehdä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jokuhullu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

jokuhullu

Uusi jäsen
07.11.2008
4
0
1
Minulla on 11 vuotias tyttö. Hän on ilmeisesti itsetuhoinen. Hän oli kertonut kaverilleen asiasta ja kieltänyt kaveriaan sanomasta minulle. No ystävä kumminkin oli huolissaan ja soitti minulle asiasta, mutta kielsi minua kertomasta keltä olen kuullut asiasta. En tiedä mitä teen. Miten otan asian esille? Onko hyviä ehdotuksia?

Juttelet tytön kanssa ja kysyt että onko paha olla tai jotain. Jos tyttö kieltää niin sanot että kun nyt on vaan äidillä sellainen tunne että joku on oikeasti hätänä. Voit vedota äidinvaistoon, ton ikäselle menee ihan hyvin vielä läpi se, jos sanot että kun meillä kaikilla äideillä on se äidinvaisto joka kertoo kun joku on hätänä ja nyt sun äidinvaisto vähän niinku hälyttää..

Etkä missään nimessä vaan jätä asiaa siihen! Jos lapsi sanoo kerrankin haluavansa itsensä hengiltä, siihen pitää puuttua heti ja ottaa se vakavasti. Voitte lähteä liikkeelle vaikkapa kouluterkkarista, mielenterveystoimistosta, omasta tk:sta, yksityisestä lääkäristä... Ihan mikä taho tahansa, ne kyllä ohjaavat sitten eteenpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
Juttelet tytön kanssa ja kysyt että onko paha olla tai jotain. Jos tyttö kieltää niin sanot että kun nyt on vaan äidillä sellainen tunne että joku on oikeasti hätänä. Voit vedota äidinvaistoon, ton ikäselle menee ihan hyvin vielä läpi se, jos sanot että kun meillä kaikilla äideillä on se äidinvaisto joka kertoo kun joku on hätänä ja nyt sun äidinvaisto vähän niinku hälyttää..

Juuri näin!
Äläkä ikinä milloinkaan koskaan mitenkään paljasta, että sait kuulla ystävältäsi asiasta. Nyt jos koskaan on tärkeätä, että luottamus säilyy!

Hmmm... Koita vaan sinnikkäästi ilmaista, että äiti kyllä aavistaa nyt jotain. Ja kerrot hänelle, että sinulle voi puhua ja kertoa mistä tahansa asioista. Ja jos kuitenkin kiistää, niin tarkkaile tiiviisti, muuttuuko käytös jotenkin. Sitten voit vedota siihen, että kyllä jotain on pielessä, kun ei esim. harrastus enää kiinnosta tms. Ja tosiaan, ei saa missään nimessä paljastaa ystävää! Voit myös kysellä tältä ystävältä tarkemmin, jos oma tyttö ei suostu puhumaan.

Yhteistyössä