Auttakaa ensisynnyttäjää hädässä!!:S

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"apuva"

Vieras
Harjoitussupistuksia ei ole koko raskauden aikana ollut joten en tiedä miltä supistukset tuntuvat, mutta nyt tänä yönä en ole voinut nukkua silmäystäkään kun maha on välillä niin kipeä.

Kipu on verrattavissa menkkakipuihin ja sellaiseen kipuun kuin maha olisi kovana. Maha ei kuitenkaan ole kovana kun äsken tuli hirveä ripuli kun vessassa kävin.

Mietin kuitenkin, että eikö supistukset yleensä ole sellaisia että kestävät vain vähän aikaa ja sit on pidemmän aikaa kivutonta ja taas tulee uusi kipu"kohtaus"? Kun mulla toi kipu vatsassa kestää kuitenkin aika pitkään kerrallaan, helpottaa kyllä välillä, mutta mitään täydellistä helpotusta ei tule.

Ja muutenkin on aikalailla paha olo ja oksettaa, oksennus ei kuitenkaan tule..

Kipu ei ole mitään ihan hirveää, mutta kuitenkin niin kovaa ettei nukkumisesta tai rauhassa makoilusta voi uneksiakaan.

Mitä mieltä kokeneet konkarit on? Enteileekö tää nyt synnytystä vai voinko olla muutenvain kipeä? Vai voisivatko nämä nyt olla raskausmyrkytyksen oireita?

Nyt on rv39+1.

Iso kiitos jos viitsitte vastata!! Olen aika huolissani täällä ja ei viitsi tähän kellonaikaan tuttaville tai omalle äidillekään soittaa..:/

Menkkakivut on kyllä oire lähenevästä synnytyksestä. Tuntuuko kipua selässäkin? Vaikea neuvoa, mutta kyllä tuo kuulostais siltä että lähtö voi olla lähellä. Maha voi tosiaan mennä ripulille ja sekin on merkki lähestyvästä synnytyksestä. En osaa sanoa onko nuo nyt niitä oikeita supistuksia. Kipeä voi olla muutenkin synnytyksen lähestyessä kunnes sitten alkaa tosissaan ne ihan oikeat supistukset joista ei paljon voi erehtyä. Tsemppiä! Koita lepäillä vaikka se nyt hankalaa onkin. Ja onnea tulevaan!
Kuumalla tai lämpimällä suihkulla suihkutteleminen voi helpottaa oloa.

Synnytys käynissä! Mulla kesti tuosta vaiheesta (ekan kohdalla) n. 7 tuntia vauvan syntymään.
Sairaalaa kohti sitten, kun alkaa kivut olemaan sitä luokkaa, että et kestä enää.

Ja tosiaan tuossa voi mennä vielä vuorokausi parikin ennenkuin käynnistyy oikeasti. En ole ammattilainen mut näin mä kuvittelisin, jos sulla vatsakin alkaa tyhjentyä jo. Mutta ei välttämättä just nyt heti tänä yönä kuitenkaan vielä tarvi lähteä.

Mä sanoisin että mulla esikko synty suunnilleen tollasilla supistuksilla. Mulla oli vedet menny edellisenä aamuna ja sen takia olin yön synnärillä odottamassa käynnistystä. Mulla ei ollu ainuttakaan harjotussupistusta koko raskauden aikana ja tollasilla supistuksilla olin yhtäkkiä 10 cm auki ja synnytys täydessä vauhdissa.
Jos olisin ollu kotona niin sinne olisin synnyttäny kun en missään vaiheessa ollu niin kipee kun mitä mä kuvittelin et pitää olla kun lähtee sairaalaan.

Soita synnärille ja pyydä päästä näytille jos sinne ei kovin pitkä matka ole.

Nyt vähän helpotti kun olen tässä kävellyt ympäriinsä ja yrittänyt rentoutua. Selkä on myös kipeä.
Seuraan tilannetta, jos menen sänkyyn makoilemaan tulee heti huonompi olo.

Rauhoitti heti mieltä kun sai jotain kommenttia, ei tarvii yksin arpoa täällä ja panikoitua.:)

Ap

Voipi olla että onkin käynnissä, niinkuin tuossa jotkut sanoikin, mulla kun ei ole kokemusta tuollaisesta kun aina on ollut jo aiemmin supistuksia jotka tunnistaa. Kannattaa varmaan soittaa synnärille.

Synnärille 5km matkaa, että sinne on helppo mennä vaikka vain näytillekin käymään.
En nyt ihan heti ole menossa, mutta jos tää tämmösenä aamuun asti jatkuu niin sit kai se on vähintäänki soitettava sinne.

Ap

[QUOTE="hmm";23576838]Nyt sitten vielä niitä viimeisiä masukuvia ennenkuin se masu on mennyttä :D[/QUOTE]

Naurattaa kun ajatteleeki et nyt poseeraisin kameralle ku tää olo nyt on aika hutera ja äklö, tulis kyl varsinaisia "hehkeä odottaja"-kuvia ;)

Yhteistyössä