Auttakaa hiusvärin kanssa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja SeInka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

SeInka

Aktiivinen jäsen
20.01.2010
3 063
0
36
Mulla on perus maantienväriset hiukset. Olen värjännyt niitä vuosia, yleensä vähän vaaleammaksi, pari kertaa myös tummemmaksi. Vaaleat sopivat paremmin. Nyt on käsillä taas jokakesäinen ongelma: värjätty hius on auringon kellastama ja haalistama, tummempaa juurta pukkaa. Ajattelin, että kasvattaisin oman värin takaisin, koska se saattaisi olla ihan kivatkin ja ainakin parempikuntoiset olisi hiukset (eivät nytkään mitenkään pahat, mutta kuitenkin kuivat).

Mutta en kestäkään tätä kamalaa välivaihetta. Mitä teen? Osaisiko joku neuvoa jonkun kevyemmän ratkaisun juuria peittämään? Vai värjäisinkö lähemmäs omaa väriä (mikä väri? Ongelmana tässä se, että värjäsi miksi tahansa se haalistuu aina omaa väriä vaaleammaksi ajan mittaan...). Osaisikohan kampaaja auttaa? (kysyn, koska olen muutaman kerran värjäyttänyt kampaajalla huonoin tuloksin, mietin, että onko joku ihan juuri tätä ongelmaa ollut ratkaisemassa kampaajalla?)

Kiitos!

Mä oon vuosia värjänny ja aina välillä halunnu sityten palata omaan väriin helppouden vuoksi. Sillon oon menny kampaajalle ja yhdessä ollaan katsottu sopiva, omaa väriä lähellä oleva sävy. Tuolloin on myös laitettu vain kevytväri tai värihuuhtelu, koska se haalistuu ajan myötä ja silloin juurikasvun kontrasti ei ole niin voimakas. Hyvin on toiminut, suosittelen kampaajalla käyntiä!:)

Voit myös valita marketista omaa sävyäsi lähellä (ehkä hieman tummemman jos kerta haalistuu) värin ja iskee sen päähän (ei jo näkyvän juuren päälle kuitenkaan) . Jos et nyt niin turhan tarkka ole..

Itsekin oon ajatellut palata omaan väriin joka ilmeisesti ei olekaan niin vaalea kuin luulin. Mulla on nyt tosi tummaks värjätyt hiukset eikä juuri loista ainakaan mun silmään mitenkään ikävästi. Itseä ei "värivirheet" sinänsä haittaa, mutta muutoin olen niin kärsimätön ja kyllätyn helposti, että voi tulla tiukkaa kun ei enää purkkiin kajoa. Mulla on sentään mooonta vuotta kasvatusta edessä ennen kuin oma väri on nykyisessä värjätyssä pituudessa. Mutta on tää omaan väriin palaaminen jo kummitellut mielessä aika pitkään.

[QUOTE="Mea";24139732]Voit myös valita marketista omaa sävyäsi lähellä (ehkä hieman tummemman jos kerta haalistuu) värin ja iskee sen päähän (ei jo näkyvän juuren päälle kuitenkaan) . Jos et nyt niin turhan tarkka ole..

Itsekin oon ajatellut palata omaan väriin joka ilmeisesti ei olekaan niin vaalea kuin luulin. Mulla on nyt tosi tummaks värjätyt hiukset eikä juuri loista ainakaan mun silmään mitenkään ikävästi. Itseä ei "värivirheet" sinänsä haittaa, mutta muutoin olen niin kärsimätön ja kyllätyn helposti, että voi tulla tiukkaa kun ei enää purkkiin kajoa. Mulla on sentään mooonta vuotta kasvatusta edessä ennen kuin oma väri on nykyisessä värjätyssä pituudessa. Mutta on tää omaan väriin palaaminen jo kummitellut mielessä aika pitkään.[/QUOTE]

Hmmm, mä en olekaan ikinä ajatellut, että en laittaisi juureen ollenkaan...voi kyllä olla, että tulos olisi liian epätasainen. Mä olen meinaan kyllä hyvinkin tarkka, eikä nylkyinen ero ole mitenkään kamalan räikeä.

Samalla mielessä kummittelee, että mitä jos se oma väri onkin ihan tylsä sitten kun (jos) sen kamalalla vaivalla saan kasvatettua esiin...

[QUOTE="...";24139731]kunnon kampaaja osaa auttaa tuossa asiassa ja varmasti olet tyytyväinen lopputulokseen![/QUOTE]

Vinkatkaapa "kunnon kampaaja" Helsingissä? Siis nimenomaan värien osalta, kun hakusessa on luonnollinen lopputulos, ei mitään karseaa superkontrastia tms.

Hmmm, mä en olekaan ikinä ajatellut, että en laittaisi juureen ollenkaan...voi kyllä olla, että tulos olisi liian epätasainen. Mä olen meinaan kyllä hyvinkin tarkka, eikä nylkyinen ero ole mitenkään kamalan räikeä.

Samalla mielessä kummittelee, että mitä jos se oma väri onkin ihan tylsä sitten kun (jos) sen kamalalla vaivalla saan kasvatettua esiin...

Anna sitten kasvaa vaan nykyisestä? Tai laita raitoja jotka sointuu juuren sävyyn?

Myöhemmin omaan väriin voi sitten laittaa vaikka raitoja jos tylsistyttää.. Mutta eiköhän sen vähintään korvamitasta huomaa onko tyhmä väri. Voi sitten päättää jatkaako kasvatusta vai ei.

Mua viehättää väristä riippumatta se, että se on OMA. Vähän kuin kunnianosoitus luonnolle kun pitää omaa väriä päässä. :D Mulla ei ole ollut omaa väriä sitten 7.luokan, eikä tuosta juurisävystä osaa olla oikein mitään mieltä, pitäis saada sitä ainakin vuoden kasvatuksen verran esiin.

Noita low-lightseja oonkin miettinyt, ottaa vaan päähän kun raidat on niin pirun kalliita kampaajalla. Pari kertaa oon ottanut ja aina on haalistuneet pois melko nopsaan (ja nythän on ihan pahin mahdollinen aika haalistua). Olishan se oma kiva, tosin varmaan vähän raidoilla elävöitettynä...

Yhteistyössä