Pakko naureskella tänne heppajuttuja tai no poneista ja tallitytöistä joilla on ikää vähä jo kertyny...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuiceFani

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 909
3
38
Eli mä ite oon tallityttö ku mul on hoitsuki, tosin vaan tälleen torstaisin hoidan. Mun tyttö hoitaa torstaisin kahta ponia joista toinen on shettis. Tyttö ei tänään ollu mukana ja mä sit hoidin sen puolesta noi ponit.

Mun tunnin jälkeen ei poneja ollu sit vielä haettu tarhasta ja mä sit lähdin ratsastuskaverini kanssa niitä hakemaan. Tää kaveri on kans äiti-ihminen ja ehkä vähä vanhempi mua. Muuten ei tunneta, mut samalla tunnilla ratsastetaan. Mä alotin viime helmikuussa ratsastuksen ja pelkäsin sillon hevosia aivan älyttömästi. Tää kaveri alotti vissiin joskus kesällä, en tarkkaan muista. Kokemattomia vielä siis ollaan molemmat.

No shettiksiä on kaks ja ne haetaan aina yhdessä sit sisälle. Ja niinhän me tomerat ja reippaat tallitytöt lähettiin hakeen niitä pimeyteen. Mä olin tarhalla käyny nuorempien tallityttöjen kans, kaveri ei ollenkaan. Mä tiesin vähä sitä maastoo. Oli pimeetä ja liukasta. No löydettiin tarhalle. Sit ettimään porttia. Sen paikan mä tiesin, mut en sitä miten se avataan, koska aiemmin nuoremmat oli sen avanneet ja suunnilleen myös ponin mulle hakeneet ja mä vaan taluttanu talliin.

No saatiin sit koprakopelolla portti auki ja sähkölankaki avattua. Kaveri pitää porttia kiinni ettei ponit vaan karkaa ja mä meen ottaa ponia kiinni. Ne meni siinä vaiheessa jo puolessavälissä tarhaa. Tähän mainittakoon että toinen on täysin kiltti ja toinen sit ei niin kiltti aina, vaan voi purra ja potkia. No lähimmän ponin sain leivällä houkuteltua että sain sen kiinni. Se oli tää ei niin kiltti. Kun mä sain sen kiinni niin se alkaa vetää lujaa taaksepäin. Mä pidän kaksin käsin kiinni ja oltiin kuitenki tultu jo sen verran siihen potrtille päin että kaveri sai toisella kädellän siitä riimunarusta kiinni, kun toisella se sit piteli sitä porttia ettei se aukee. Sit sain leivällä sen ponin löysäämään ja kaveri piti sitä kiinni sen aikaa ku otin sen kiltin ponin siitä vierestä kiinni. Sit vielä vaihettiin ku kaveri tahto taluttaa helpomman talliin.

Talliin kuitenki päästiin ihan kunnialla. Ei karannu ponit eikä kaaduttu eikä liukastetu. Mut kyllä naurettiin. Siellä ku olis joku ollu salaa kattelemassa ja kuuntelemassa ku tallitytöt siellä touhuaa niin olis kyllä saanu vielä makeemmat naurut ku me ite.

No tää retki pelasti kyllä montaki päivää, ku naureskelen tälle varmaan viel pitkään. Tosi reippaita oltiin. :laugh: :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja MargeSimpson:
Mä haluun kans tallille.....!! :D

Mukaan vaan. Mä oon ihan hurahtanu. Ikinä en oo ollu heppatyttö. Aina koiraihmisiä. Sillon ku alotin niin pelkäsin ihan älyttömästi, aivan hirveesti. Ja nyt mä kuitenki jo uskallan monia niistä tallin otuksista hoitaa. Ja oon hirveesti kyllä oppinu hevosista ja poneista. Ja paljon on vielä oppimatta. Mut tykkään myös hoitaa enkä pelkästään ratsastaa.

Alkuperäinen kirjoittaja JuiceFani:

Mukaan vaan. Mä oon ihan hurahtanu. Ikinä en oo ollu heppatyttö. Aina koiraihmisiä. Sillon ku alotin niin pelkäsin ihan älyttömästi, aivan hirveesti. Ja nyt mä kuitenki jo uskallan monia niistä tallin otuksista hoitaa. Ja oon hirveesti kyllä oppinu hevosista ja poneista. Ja paljon on vielä oppimatta. Mut tykkään myös hoitaa enkä pelkästään ratsastaa.

Mä ratsastin 7v-12v ihan säännöllisesti, kävin muutenkin jatkuvasti tallilla. Mulla on niin ikävä niitä hommia... :D Nyt on vuosia kulunut niin paljon, että ois varmaan sama kun alottais alusta. Tai no on varmaan jotain jäänyt muistiin, ehkä ne kaikki jutut palautuis mieleen sit... Voi hitsi kamala hinku ratsastamaan..! :ashamed: :D Mut täytyy varmaan odotella että on saatu tää pikkuinen turvallisesti maailmaan... Sit vois pojan kanssa lähteä talleille yhdessä :)
Nyt kuitenkin hipsin nukkumaan... :) :wave:

Mä ratsastin 7v-12v ihan säännöllisesti, kävin muutenkin jatkuvasti tallilla. Mulla on niin ikävä niitä hommia... :D Nyt on vuosia kulunut niin paljon, että ois varmaan sama kun alottais alusta. Tai no on varmaan jotain jäänyt muistiin, ehkä ne kaikki jutut palautuis mieleen sit... Voi hitsi kamala hinku ratsastamaan..! :ashamed: :D Mut täytyy varmaan odotella että on saatu tää pikkuinen turvallisesti maailmaan... Sit vois pojan kanssa lähteä talleille yhdessä :)
Nyt kuitenkin hipsin nukkumaan... :) :wave:

Voin taata että muistuu mieleen, itselläni oli 16 vuoden tauko ratsastuksessa, ihan hyvin meni eka tunti niin monen vuoden jälkeen. Koko tunnin jaksoin ja pysyin muiden mukana. Ainoa ongelma oli alastulo, jalat oli niin vetelät että pehvalleni putosin kun maahan tulin.... :laugh:

Harmi että lääkäri ei antanut lupaa aloittaa uudelleen harrastusta, no, lapset sain innostettua että pääsen tallille fiilistelemään. =)

Oi vitsi. Mullakin on nyt ollut vähän taukoa noista heppatouhuista. Esikoisen jälkeen pyörin kyllä pitkään taas tallilla, mutta kuopusta odottaessa se taas jäi enkä ehtinyt uudestaan aloitella, kun kolmatta jo odotellaan.

Mutta nyt taidettiin tulla ostaneeksi pieni hevostalli samalla kun talokin.
Täytyy ruveta kattomaan asukkeja sinne kunhan viimeinenkin lapsi on saatu masun tälle puolen :D

mä olen ollut talleilla pienestä asti ja toi on kyllä tosi paska jos ei ole pihapiirissä kunnon valaistusta..kiva hakea hevoset pimeellä sisään kun kuulee ja näkee vaikka mitä mörköjä..kannattaa just hakea valoseen aikaan.. :) hitto mulla ollut nyt vuoden reilusti taukoa kun tyttö syntyi..mutta jos kohta taas..ja odotan innolla että tyttökin hurahtais isompana olisi kiva yhdessä hevostella :D

Voithan sä Wilma käydä hoitamassa vaikket voiskaan ratsastaa. Vai ootko raskaana ja siks et saa ratsastaa?

Mäkin tahtosin sellasen talon jossa olis mahdollisuus pitää eläimiä. Hevonen mulle ja poni tytölle. Ja lampaita ja ties mitä... Pitäs eka löytää se rikas rakastaja... :xmas:

Alkuperäinen kirjoittaja TheUnforgiven:
mä olen ollut talleilla pienestä asti ja toi on kyllä tosi paska jos ei ole pihapiirissä kunnon valaistusta..kiva hakea hevoset pimeellä sisään kun kuulee ja näkee vaikka mitä mörköjä..kannattaa just hakea valoseen aikaan.. :) hitto mulla ollut nyt vuoden reilusti taukoa kun tyttö syntyi..mutta jos kohta taas..ja odotan innolla että tyttökin hurahtais isompana olisi kiva yhdessä hevostella :D

Joo tuolla tallilla ei oo oikein hyvin valaistu tuo piha. Onneks noi ei oo säikkyjä kuitenkaa noi elukat siellä, no ehkä muutama vähä enemmän kattelee mut useimmat ei.

Mun synnytyksestä oli 4kk ku alotin ratsastuksen. JA olin raskaana sillon ku tyttö alotti. Vauva on kulkenu 2vkon ikäsestä asti tallilla mukana ku sillon kuljin vaan kattomassa tytö tunnit. Ja sit innostuin iteki kokeilemaan.

meillä noita hevosia jolkottelee 4 kappaletta ja aina se homma ei tunnu hauskalta ollenkaan:( On ne kuitenkin ihan söpöjä,vaikka mies niihin uhraakin enemmän aikaa kuin perheeseen;)

Meillä kans tuolla laitumella kaks isoa hevosta, tosin juuri nyt ei naurata kauheesti kun koko laidun on yhtä mutavelliä... Mutta ap kuulosti kyllä hauskalta tuo sun tarina, varmasti piristää päiviä vielä pitkään!

Alkuperäinen kirjoittaja balou:
Meillä kans tuolla laitumella kaks isoa hevosta, tosin juuri nyt ei naurata kauheesti kun koko laidun on yhtä mutavelliä... Mutta ap kuulosti kyllä hauskalta tuo sun tarina, varmasti piristää päiviä vielä pitkään!

Joo ei se mitään kivaa oo rämpiä kuravellissä. Tossa vaan meitä nauratti enemmän just toi kun niin tormakkana mentiin reippaat tallitytöt... Mut saatiin me ne elikot sieltä sisään. :)

Voithan sä Wilma käydä hoitamassa vaikket voiskaan ratsastaa. Vai ootko raskaana ja siks et saa ratsastaa?

Mäkin tahtosin sellasen talon jossa olis mahdollisuus pitää eläimiä. Hevonen mulle ja poni tytölle. Ja lampaita ja ties mitä... Pitäs eka löytää se rikas rakastaja... :xmas:

Ei,en ole raskaana, meidän lapsiluku on täynnä.

Kyllähän mä onneksi pääsen hevosia hoitelemaan kun lapset käy tallilla, nyt kyllä ollut pieni tauko mutta joulun jälkeen ois tarkoitus taas aloittaa tunnit. Jopa meidän eskari (ADHD+ODD) kyselee koska pääsee ratsastamaan, sitkeä poika, pudonnut selästä jo useasti, eikä into ole laantunut.

Meilläkin hevosia, kaksin kappalein. Onhan se rakas ja tärkeä harrastus ollut vuosikaudet, mutta juuri nyt, kun lapset on pieniä ja hevoset omassa pihassa, olen kyllä hieman väsynyt ja kyllästynyt koko hevosiin.
-no, kunhan tämä vauva kesän tullen syntyy, niin varmaan intoakin taas löytyy.

Voi, kun löytyisi meillekin joku reipas tallityttö.

Kuulosti kyllä niin tutulta JuiceFanin kirjoitus; näköjään tuntemukset on kaikilla samanlaisia, hevostelua opetellessa, iästä riippumatta. :)

Alkuperäinen kirjoittaja SuhmuranSandra:
Voi itku :'( Veri vetäis niin paljon taas heppailee. Uskallusta vaan ei taida vieläkään löytyä. :(

Miks ei oo uskallusta? Laita vaik yytä jos et julkisesti kehtaa kertoo. Tai no eihän sun oo pakko ollenkaa kertoo. =)

Sattui semmonen haveri, et jäin 2 hepan väliin ja edellä oleva sattuikin potkaseen. Kypärä halkes, otsassa on kuoppa. 3 kylkiluuta katkes ja tuli ilmarinta. Tost on nyt varmaan 4v. enkä tallilla oo sen koommin käyny. :|

Yhteistyössä