A
"aloittaja"
Vieras
Mulla on ongelma. Olen tehnyt noin 1kk sitten elämäntapa muutoksen, ja sen myötä toden teolla ruvennut syömään terveellisemmin (tasapainossa kasviksia, kuituja ja proteiinia). Muutoksen mukana on ilmennyt kuitenkin erittäin ikävä haitta vaikutus, joka liittyy ulostamiseen.
Ennen kakkasin joka päivä - kakka oli suht pehmeää ja helppo saada pihalle.
Nyt kakka on kuin jumissa - ei niinkään kovaa, mutta jumissa, ja kakkaan ehkä 2 - 3 kertaa viikossa. Tuntuu ettei kaikki tule ulos vaan 'jää putkistoon'.
Mikä avuksi? Yritän tässä juoda kamomilla teetä, jos se vaikka auttaisi, mutta tuskinpa...
Mistä tämä ongelma edes johtuu? Siis kaiken järjen mukaan kakan pitäisi parantua sen mukaan mitä terveellisemmin ihminen syö, vai oonko mä nyt ymmärtänyt jotain väärin?
Ennen kakkasin joka päivä - kakka oli suht pehmeää ja helppo saada pihalle.
Nyt kakka on kuin jumissa - ei niinkään kovaa, mutta jumissa, ja kakkaan ehkä 2 - 3 kertaa viikossa. Tuntuu ettei kaikki tule ulos vaan 'jää putkistoon'.
Mikä avuksi? Yritän tässä juoda kamomilla teetä, jos se vaikka auttaisi, mutta tuskinpa...
Mistä tämä ongelma edes johtuu? Siis kaiken järjen mukaan kakan pitäisi parantua sen mukaan mitä terveellisemmin ihminen syö, vai oonko mä nyt ymmärtänyt jotain väärin?