Auttakaa, kauhea imetyskipu!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Onnsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Onnsku

Aktiivinen jäsen
12.01.2007
7 767
0
36
Ja mitähän tää nyt on? Eilisestä illasta asti ollut toinen tissi kuin sahan terän alla :x Kun vauva tarttuu kiinni ja alkaa imeä, mä en voi kun huutaa vedet silmissä. Sattuu ihan älyttömästi. Ei siis koko rinta ole kipeä vaan vain se rinnanpää.. Iho on ehjä, ei haavaumia tai muuta.
Ja huonosta imuotteesta ei ole kyse. Eikä vaikuta rintatulehdukseltakaan :/

Onko kenelläkään ollut samanlaista ja mikä auttanut?

Vauva on 3 viikkoa vanha..

ja imetys oli kaukana siitä ruusunpunaisesta lovelovesta mitä täällä esitetään.
itkua se oli, pelkoa ja kipua.
kun alkoi tekemään mieli kirkua kun vauva tuotiin lähelle, lopetin imetyksen.

mulla oli tota kanssa ihan alkuun. oli vaan oikeessa rinnassa. en tiiä mitä se oli, mutta meni itsestään ohi. epäilen kyllä että johtui kuitenkin väärästä imuotteesta vauvalla.

Tätä on ollut joka lapsen kohdalla ekat viikot, mutta nyt luulin pääseväni helpolla, koska tuskaa kesti vain pari päivää. Sen takia tää tuntuu niin oudolta.. pari viikkoa sujui jo kivuttomasti. Ei hittolainen, jos tää jää tällaiseksi. Pelkkä ajatuskin sattuu.
Ja en kai mä nyt vaan toista rintaa voi antaa :/

Mulla se merkkasi sammasta, eli nännissä ja vauvan suussa. Kannattaa käydä neuvolassa että saa siihen lääkkeen. Itse hoitona näännin voi hieroa sitruunan mehua yai puolukkaa. Kannattaa hieroa sitä varovasti myös vauvan suuhun. Näin mulle neuvottin neuvolassa ensiavuksi.
Sammashan on hiiva, siksi se tekkee niin kipeää siellä nännissä :(

Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
ota rintakumi vähäks aikaa käyttöön ni nänni paranee,mä tein sillee ku mua sattui

:flower: Olinkin ihan unohtanut sen. Mulla on tuolla kaapissa kumi, joten todellakin otan sen käyttöön. Kiitos!

Olen muuten joskus miettinyt mihin sun nikkis on kadonnut =)

varmaan sammas, mulla oli monta kuukautta. Hae lääkäristä itelles ja vauvalle lääkettä. Ne kotikonstit ei auta sit yhtään (puolukka,vichy,sitruuna). Ei kannata käyttää rintakumia eikä bepanthenia, ne lisää niitä bakteereita. Lansinoh voide oli mulla hyvä. Mun vauvalla kesti monta kuukautta vaikka sai 2lääkekuuria. myös vauvalle voipi olla kipeä...

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Alkuperäinen kirjoittaja wannabemommy:
ota rintakumi vähäks aikaa käyttöön ni nänni paranee,mä tein sillee ku mua sattui

:flower: Olinkin ihan unohtanut sen. Mulla on tuolla kaapissa kumi, joten todellakin otan sen käyttöön. Kiitos!

Olen muuten joskus miettinyt mihin sun nikkis on kadonnut =)

ei missään nimessä rintakumia jos on sammas!!!!Muuten tietty hyvä, mutta sammasta pahentaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
varmaan sammas, mulla oli monta kuukautta. Hae lääkäristä itelles ja vauvalle lääkettä. Ne kotikonstit ei auta sit yhtään (puolukka,vichy,sitruuna). Ei kannata käyttää rintakumia eikä bepanthenia, ne lisää niitä bakteereita. Lansinoh voide oli mulla hyvä. Mun vauvalla kesti monta kuukautta vaikka sai 2lääkekuuria. myös vauvalle voipi olla kipeä...
Miltä se sammas pitäisi näyttää? Mun mielestä ei näy mitään poikkeavaa. Vai eikö se välttämättä ole nähtävissä?

:ashamed:

Kokeilin itsekin nuo vissyt ja puolukat, ei auttanu. Sammas oli kivulias jo ennen niitä valkoisia länttejä. Nännissä ei ollut valkoista, ainostaan vauvan kieli olivalkoisen sammaksen peitossa. Lääkkeellä parani nopeasti, saatiin resepti nopesti terveyskeskuksesta. Rintakumi ei auttanut.

Yhteistyössä