Auttakaa kiltit ja kertokaa mielipide: raskaana vai ei. Tilanteeni on sen verran kipeä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ymmällään
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

Ymmällään

Vieras
Jos olisin raskaana olisi viikkoja nyt 4+4.
Testasin ke illalla pregcheck-nimisellä markettitestillä (valmistaja sama Oriola kuin Apteekin oman raskaustestin ja tikkukin samanlainen, eri värinen korkki vaan) työpaikan vessassa. Olin näkevinäni himmeästi toistakin viivaa, mutta vessaan pelmahti porukkaa niin, että sujautin testin laukkuuni ja lähdin kotiin. Kotona katsoin testiä testiajan mentyä tietty jo umpeen niin siinä näkyi hennosti väriä sisältävä haamuviiva mikä nyt kuivana ihan selvä.
Nyt testasin ihan samalla testimerkillä tänään päivällä ja nyt katsoin testiä koko testiajan ja kyllähän siihen se viiva heti piirtyy, mutta näyttää melkein viivanpaikalta vaan alkuun ja taas kuivattuaan on väriä sisältävä, vaikkakin vaalea.

Aamulla oksensin kun pesin hampaita ja pahoinvointi vaivaa etenkin iltasin, paleltaa ja rinnat on sivuilta jotenkin täyteläisen tuntuiset kun kädet niihin osuu ja rintaliivit tuntuu pienehköiltä. Lämpö on koholla ollut jo pitkään. Minulla oli myös minimenkat tuossa viikko sitten ja plussat ilmaantui siis niiden jälkeen vasta,oireita oli jo ennen pikkuista vuotoa. Kipuja ei ole kuin välillä menkkamaista, mikä sekin oikeastaan helpannut jo. Paleltaa ja ruokahalut muuttuneet.

Nyt kysynkin, että OLENKO PALSTAN MIELESTÄ RASKAANA ihan vaan näiden tietojen perusteella eli kumpaa veikkaat vahvemmin?
Minun tulee tehd testi vielä ja sitten tarpeen vaatiessa mennä ultraan jokusen viikon päästä, mutta en voi vaan rennosti odotella sillä minulla on reuma aktiivivaiheessa ja minun tulisi aloittaa nyt heti solumyrkky (trexan). Reumalääkärille seuraava aika tän kuun lopussa, mutta lääkityksen aloitus minun pitäisi tehdä nyt. Kivut on kovat leukanivelissä ja Panadol ihan pypystä, ei todellakaan auta. En tiedä nyt tarttuako pilleripurkkiin vaiko ei.
Jos päättelisitte minun olevan näillä tiedoilla raskaana niin jaksan vielä sinnillä viikon verran panadolilla ja voisin ens viikolla mennä verikokeisiin otattamaan sen hcg:n vai saako sen yksityiselläkään ilman lähetettä?

Se vuoto oli lähes normaalia menkkavuotoa ilman hyytymiä yhden päivän ja loput oli ihan pyyhkiessä pientä ja loppui loputkin jo toisena päivänä.
Niin ja kun nuo mun plussaviivat testissä on olleet KUNNOLLA näkyviä vasta testiajan mentyä, että antaako Apteekin oma ja pregcheck helposti sellaisia, vaikka raskaana ei olisikaan?
Toisaalta 3 lapsen äitinä olotila on hyvinkin tuttu.

Kiitän ihan kaikkia avusta tehdä päätös. Naama särkee niin, että puhuminen välillä hankalaa. :( Mut mitä vaan teen lapseni vuoksi jos sellainen on kyydissä. Leukakirurgi ei suostu antamaan paikallista kortisoniakaan jos en aloita vahvempaa reumalääkettä ja ihan tämän tiedon perusteella en vielä voinut tänään soittaa mahd. raskaudesta kun vasta virka-ajan päätyttyä pääsin tuon toisen testin tekemään. Kuvittelin tulevani siitä viisaammaksi.

Mutta nyt arvon frouvat, teidän vuoronne sanoa sananne. :o)

Unohdin sen sanoa, että tämän päiväisen testin viiva on kuitenkin aavistuksen vahvempi kuin edellisessä. Kumpaakin testiä varten pidättelin 4 tuntia (vaikeaa!).

Soita sinne reumalääkärillesi/polin hoitajalle ja kerro tilanne. Ne tekee sieltä polilta sulle passituksen verinäytteille. Verestä tutkittuna HCG näkyy jo paljon aiemmin kuin virtsasta ja on luotettavampi tutkimus.

Jep, miksi et kertoisi reumalääkärillesi että epäilet raskautta ja pyydät verikoetta varmistukseksi??
Tsemppiä tilanteeseesi! En tarkoita olla ilkeä, mutta mua ihmetyttää todella kun täällä on tosi usein vastaavia aloituksia, joissa ihmetellään jotain vakavaakin tilannetta itsekseen ja ostetaan itse kaupasta testejä/rohtoja, ja kysytään apua ja mielidettä palstalta eikä omalta lääkäriltä, joka tekee sitä työkseen ja joilta saisi avun ja tiedon heti...

Jos viikkoja on noin vähän niin ei oireet noin voimakkaita vielä ole. Käsittääkseni sitä hormonia joka saa pahoinvoivaksi alkaa erittyä vasta parin viikon päästä?

Joo, minäkin ottaisin sinuna yhteyttä hoitavaan tahoon kuin kaksplus palstaan, ei millään pahalla. No itse sain apteekin omalla ihan selvän plussan jo 3+6, joten aikasta hitaasti sulla hormoonit nousee päiviin nähden, tiedän että se on yksilöllistä, mutta jo siittäkin syystä itse olisin nopeampaa lääkäriin yhteydessä.

Miten sinua on ohjeistettu lääkkeen ja ehkäisyn suhteen, kun todennäköisesti et lääkkeen käytön yhteydessä saa raskautua? Jos raskaus on mahdollista, miksi he sulle määrää lääkkeen jota ei saa käyttää raskauden aikana? Mun siskolle määrättiin lääke jonka aikana ei saa raskautua, ehkäisypillereiden syönti on lääkkeen saannin edellytys.