Auttakaa minuu nyt!!! kyse postittamisesta (huutonet ja kirja)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IamWeasel
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IamWeasel

Aktiivinen jäsen
14.09.2006
8 088
0
36
dodiin, ihka ekan "ison" tavaran möin eli kirjan. Nyt pitäis sitten miettiä se postittaminen, miten se kannattaa pakata, ettei esim kirjan kulmat mee postissa huonoiksi tms. Kannaattaako ostaa postista sellanen laatikko sille tai joku kuplapussi? Niin ja voiko maksun hoitaa tavallisilla 1-luokan postimerkeillä vai hinnotteleeko ne postissa sen kuin tarkkaan? :ashamed:

Ylimääräistähän voi aina maksaa :) eli jos laitat riittävästi niitä 1. lk:n merkkejä niin kyllä riittää. Varmaan kuplapussi ois aika hyvä vaihtoehto, menis tod.näk. maksikirjeenä kun laatikossa saattais mennä paketiks.

No painorajojen mukaanhan ne sen hinnoittelee, mutta kuka kieltää liimailemasta liikaa merkkejä kuoreen :)
Ja kyllä minä sen ihan ihan tavallisena kirjeenä lähettäisin, ei siihen mitään kuplamuoveja tarvita =)

tollainen pehmustettu kuori on ihan hyvä, lisäks oon käärinyt kirjan eka esim lehteen, mutta muista että painomuste voi tarttua ja joku esim pakastepussi on hyvä laittaa väliin.
Postimerkeillä voi ihan hyvin maksaa, ja postissa likat kattoo riittääkö ja loput voi sitten maksaa sinne jos tarve.
Kunnioitan kyllä ihmisiä jotka jaksaa pakata kunnolla tavarat, kerran oon huutiksesta kaks vhs filmiä huutanut ja ne tuli kahdessa ihan normaalissa ruskeessa kirjekuoressa (ei siis pehmustetussa edes) ja ne oli avattuna (siis kannet auki) että mahtui kuoreen..Voitte kuvitella et oliko paljon ite kuorta jäljellä mukana. Postissa jossain vaiheessa olivat mun osoitetta teipanneet kiinni niihin filmeihin että sentä tietää minne on menossa...yllättävää kyllä, molemmat filmit oli toimivia :o

mä ajattelin käydä tiimarissa katsomas josko sieltä löytyis jotain edullisesti mihin mä kirjan sujautan :) mulla ei oo oikee mitää pakkausjutskuja tässä kotona :( Oiskohan tiimarissa noita kuplapusseja, onks kukaa nähny?

kirjan koosta riippuen olen vain pakannut sen 2kertaan kirjekuoreen ja teipannut kulmat.
Sitten katsonut paljonko se painaa ja lykkinyt sen mukaan niitä postimerkkejä siihen. Halvin ja helpoin.

Oppikirjankin minkä möin niin laitoin vaan kirjekuoreen(eka tietty mittasin et mahtuu niihin kirjeen mittoihin).

Koska mun mielestä ainakin ne kuplapussit tuo lisää paksuutta siihen kirjaan/pakkaukseen että ei meekkään enää kirjeenä vaan maksina

Painorajasta vaan sen verran että aika monesti tulee edullisemmaksi lähettää pakettina kuin maksina. Kumma kyllä miten pirusti on ne hinnat pompsahtaneet. Ei mahdu järkeen että kun länttäät kuoreen 2 tyynyliinaa, toinen kokoa 50x50cm ja toinen 40x40cm eikä niitä saa applikoinnin takia litistettyä 3cmiin niin maksina ja 8,80 kiitos :o Pakettina 7,90..

Alkuperäinen kirjoittaja Kökkönen:
mä ajattelin käydä tiimarissa katsomas josko sieltä löytyis jotain edullisesti mihin mä kirjan sujautan :) mulla ei oo oikee mitää pakkausjutskuja tässä kotona :( Oiskohan tiimarissa noita kuplapusseja, onks kukaa nähny?

suomalaisessa kirjakaupas on niitä kuplapusseja myytävänä ja edullisempia kuin postissa..

nojuu, ei varmaan kuplapussissa kannata postittaa kun kirja on 2,5cm paksu. Voi kerpele sentäs, ku mä en kumminka halua et toi kirja tuhoutuu postissa :/ Kait se täytyy sit jotenki paketoida vaan paperiin, dääm.

Alkuperäinen kirjoittaja plääh:
pokkari vai oikee kirja? tavallisessa kirjekuoressa kummatkin tulee hyvin, olen jopa saanut lahjapaperiin pakattuna sellaisia

ihan kovakantinen kirja tuo on. jos tuo paperi riittää niin täytyy pistää silleesti se menemään. katoin niin maksaa aika törkeesti noi postituskulut jos se menee maksikirjeeksi, nimittäin minä otin postareita huutajalta vain 2,80 kun katoin mitä muut on laittanu :ashamed: ei olis kiva että menis hirveesti siitä yli, maksikirje oli kummiskin jotain 6 euroo ainakin.

Yhteistyössä