Auttakaa ! Mitä mä teen tuon lapsen kanssa ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "veera"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"veera"

Vieras
Kyse ekaluokkalaisesta.
Hän on aivan mahdoton kotona, huutaa, raivoaa, saa kiukkukohtauksia jopa kengännauhoista. Kaikki mitä teen tuntuu olevan väärin, raivoaa vielä enemmän. Suurinosa asioista on tyhmää, ruoka on pahaa, äiti on tyhmä ym.

Mä olen jo alkanut miettiä, että onko hänellä oikeasti päässä vikaa, mutta kun välillä on niin iloinen ja auttavainen ja koulusta ja viime vuonna eskarista tullut palaute on pelkkää positiivista. Kuinka hienosti osaa käyttäytyä, antaa muille työrauhan, kuuntelee ohjeet tarkasti jne.

Tuntuu kuin mä olisin hänelle se punainen vaate, isänsä kanssa nauraa kikattaa ja heillä tuntuu sujuvan.

Mä alan olla aika väsynyt !

No sitten kannattaa varmaan tarkistella sitä omaa käyttäytymistä / asennetta... Tai voihan olla vaan niin, että kun koulussa joutuu olemaan koko päivän kiltisti, niin sitten päästää niitä höyryjä kotona. ;)

Meilläkin tuo 7vuotias on ihan samanlainen. Suuttuu ihan pienistä asioista ja raivoaa, monesti aamut on meillä pahimpia, ei halua pukea vaatteita, nimittelee tyhmäksi ym On onneksi aamuja jolloin lähtee reippaana kouluun.
Tuntuu että aika monella ekaluokkalaisella on samaa mitä täällä oon lukenu.

Ehkä olisin itsekkin huolissani, mutta voi kuulua tuohon kyseiseen ikään. Jos ei menee vuodensisällä ohitse kannattaa ottaa terveydenhoitajaan tai neuvolaan yhteyttä ja varata psykologille aika ja mennä sinne selvittämään asioita, eihän sitä koskaan voi tietää lapsista mitä niilä on tai mitä niilä liikkuu päässä. Voimia!<3

Alkuperäinen kirjoittaja nöppäri;22217109:
Niin tuttua, niin tuttua.
Jos yhtään lohduttaa, niin ensivuosi varmasti jo parempi, meillä tuo onneksi tänä vuonna jo taaksejäänyttä taistelua :hug:

Oikeastikko tämä menee ohi ?? Mä alan nähdä jo valoa tunnelin pässä sun kirjotuksestasi ja hymykin nousi huulille=)
Musta tuntuu, että kaikki asiatkin hän ilmoittaa huutamalla, ne negatiiviset ja välillä mä mietin, että onko hän koskaan puhunut normaalisti, vaikka kyllähän hän on mä itse en enään tunnu osaavan jäsentää ajanjaksoa koska tämä alkoi ja mitä oli sitä ennen.

[QUOTE="vieras";22217194]Kuulostaa väsyneeltä koululaiselta. On niin pieni käymään säännöllisesti vielä koulussa että kysykää opelta esimerkiksi vapaapäiviä joskus.[/QUOTE] paskat mitään vapaapäiviä just tällasella ajattelulla tuotetaan niitä jaksamattomia vätyksiä että jos harmittaa ni eiku vapaata vaan just joo

Koita jaksaa! Meillä on tuommoinen tyttö ollut jo vauvasta lähtien, että kestetty on vaikka mitä. Meillä on voimakastahtoinen tyttö ja nyt naurattaa kuinka ihmiset ihmettelee minkälainen lapsensa on. Meille tuo on arkipäivää...

Meilläkin tuo 7vuotias on ihan samanlainen. Suuttuu ihan pienistä asioista ja raivoaa, monesti aamut on meillä pahimpia, ei halua pukea vaatteita, nimittelee tyhmäksi ym On onneksi aamuja jolloin lähtee reippaana kouluun.
Tuntuu että aika monella ekaluokkalaisella on samaa mitä täällä oon lukenu.

Meillä taas aamut sujuvat pääsääntöisesti hyvin. Syö reippaasti, pukee (no välillä on aamuja kun on ne väärät housut tai liian pitkät hihat paidassa) mutta pääsääntöisesti aamulla ei ole ongelmia vaan ongelmat alkavat ennemminkin iltaa kohti kasaantua.

[QUOTE="Vieras";22217284]Koita jaksaa! Meillä on tuommoinen tyttö ollut jo vauvasta lähtien, että kestetty on vaikka mitä. Meillä on voimakastahtoinen tyttö ja nyt naurattaa kuinka ihmiset ihmettelee minkälainen lapsensa on. Meille tuo on arkipäivää...[/QUOTE]

Kuinka te jaksatte ainaista kiukkua ?

Meillä asui tuollainen ekaluokkalainen viime vuonna. Nyt meillä asuu hivenen tyvenempi ja seesteisempää vaihetta elävä kakkosluokkalainen. Kouluun meno on kuitenkin lapselle iso muutos, ja kaikkine haasteineen voi väsyttää lasta. Useinhan lapsi etenkin ekalla tsemppaa valtavasti siellä koulussa, eikä siellä kiukkua ja raivoa. Sen päivittäisen tsempaamisen väsyttämänä kiukku sitten kaatuu kotiväen ja etenkin äidin niskaan.
:hug:
Yritä itse säilyä rauhallisena ja olla lähtemättä mukaan lapsen kiukkuun. Kehu ja kannusta, halaa ja osoita hellyyttä.

Yhteistyössä