Auttakaa, mitä mun tukalle voi tehdä, pilasinko? :O (kuva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tukka uusiksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mulla oli tummat hiukset ja kävin kampaamossa laitattamassa koko pään raidat, ilme vaaleni heti todella paljon eikä tullut oranssi. nyt olen parit raidat laittanut ja vaaleita värejä ja hiukset alkaa olla jo ihan vaaleat

Tuhoon tuomittu tukka.
Mene kampaajalle, leikkaa niin lyhyeksi kuin kestät ja anna kampaajan värjäillä sun päätä kaikessa rauhassa vaaleammaksi. Sitten kasvatat sen oman värisi tilalle ja leikkautat pois ne loputkin värin pilaamat latvat.

ois varmaan alunperin pitänyt laittaa vaan tumman juurikasvuun kevytsävytettä ja antaa oman värin kasvaa :(

Kai tähän nyt joku tumma kevytsävyte täytyy sit vaan laittaa, polycolor? Olisko hyvä

Mun mielestä tuo tukka ei edestäpäin otetussa kuvassa näytä ollenkaan pahalta. Takaa se on kärsineempi. Sinuna mä nyt en värjäilisi yhtään, vaan hoitaisin hyvillä aineilla. Pitäisin tukkaa esim. ponnarilla tai muuten kiinni, ja kasvattaisin omaa väriä takaisin. Nykyään kun on noita liukuvärjäyksiä ja muita, niin ei se kovin kamalaa ole, jos latvat ovat hieman erisävyiset. Mulla on hyvin tummanruskea tukka, jota yhteen aikaan värjäsin mustaksi. Sinnikkäästi sitten vaan tuollaisia kikkoja käyttäen kasvatin oman värin takaisin.

Tajua nyt hitto vie et tollaseen mikää vaalean ruskea päälle toimi!! Jos ei oo hajuakaa värjätksestä, mitä minkäki päälle voi laittaa, Nii kannattais ihan tosi mennä parturiin!!

Ap on niin itsepintaisesti päättänyt itse lotrata ja värjätä kotona, että turha meidän muiden on sanoa mitään. Täällä on ehdotettu vaikka mitä, kuten kampaajakäyntiä, leikkausta, hiusten kiinnipitämistä omaa väriä kasvatellessa. Mutta mikään ei kelpaa, kotivärjäys vain ;)

Olisit antanut juurikasvua tulla etkä olisi ottanut turhaan mallia, josta teinikuvasta, jossa aurinko vaalentanut tukkaa. Tumma maantie on se mikä varmaan olet nyt. Näyttää siltä, että olisit paremman näköinen lyhyemmässä polkassa.

Hoida nyt ensisijaisesti kosteutus kuntoon. Joka ilta istuskelet puoli tuntia oliiviöljyt päässä, usko pois, auttaa paremmin kuin kaupan tehonaamiot. Saunassa ehdottomasti pyyhe tmv suoja päässä ettei kuivu enempää. Kun kosteus on kunnossa, hierot aamuisin tummiin kohtiin tai vaikka kauttaaltaankin sitruunamehua tukkaan ja koetat oleilla mahdollisimman paljon auringossa. Ja illalla taas kosteutat! Tällä saa kaikkein luonnollisimman näköisen tuloksen epäonnistunut värjäysten jälkeen, hius pysyy kunnossa ja vaalenee yllättävän nopeasti.

Mulla oli joku tuon värinen kolmen värjäyksen jälkeen kun värjäsin tummasta vaaleaksi ( paitsi paljon epätasaisempi), niin värjäsin jollain erittäin kirkkaalla tuhkanvaalealla lopuksi niin tuli tummanvaalea sitten.

[QUOTE="vee";28811995]Mulla oli joku tuon värinen kolmen värjäyksen jälkeen kun värjäsin tummasta vaaleaksi ( paitsi paljon epätasaisempi), niin värjäsin jollain erittäin kirkkaalla tuhkanvaalealla lopuksi niin tuli tummanvaalea sitten.[/QUOTE]

Minä kun tein saman, tukka oli purukumia ja jouduin ajamaan koneella pois. Uskokaa nyt hyvät ihmiset ettei sitä tukkaa voi loputtomiin kiusata.

Kosteutus ja muut keinot ensin! Hirveää ajatellakin, että Ap on eilisestä alkaen tehnyt kaksi värinpoistoa ja yhden värjäyksen, ja eikun lisää haikailee. Mustaa on todella hankala vaalentaa. Yhteen aikaan se musta oli muodissa niin, että lähes joka teinillä oli mustat hiukset. Minäkin sitten vanhempana ihmisenä innostuin sitä kokeilemaan. Se kyllä sopi ihan hyvin, koska olen tumma muutenkin. Mutta mun hiuslaatu ja varsinkin latvat kärsii värjäyksistä. Onneksi sain kasvatettua pois, en värjää enää ikinä ;)

Tosi vähän värjäyksiä teidän joidenkin hiukset kyllä muuten oikeasti kestää. Aloin miettimään tässä että mähän oon värjännyt tässä viimeisen viiden kuukauden aikan hiukset 8 kertaa. Värjäsin ne maaliskuun alussa kaksi kertaa tummiksi, sitten tosiaan huhtikuussa tuon neljä kertaa tosi yhyessä ajassa, kun yritin vaaleiksi ja tulos oli tummanvaalea lopulta, sen jälkeen oon vielä blondannut nämä kahdesti. Eikä nämä oo oikeasti yhtään purkkaa, ihanan vaaleat alkaa olla nyt, vähän näkyy vielä epätasaisuutta joka tuli siitä tummasta vaaleaksi värjäyksestä.

Hopeashampoota jos on oranssia hiuksisa. Kyllä toimii. Omat kusenoranssit muuttuivat hopeashampoolla valkoisiksi. Turha värjäillä vaaleaksi jos on punaista hiuksissa. Se pelkkä blondaus ja värinpoisto ei auta. Itse olisin tuossa tilanteessa vaalentanut vain vähän ja värjännyt jonkun ruskean, sitten juurikasvua vaaleammalla. Taas jonkin ajan päästä blondannut/värinpoistoa ja taas vaaleampaa väriä.

Aloittajalle, kannattaa muuten ottaa kc mask kans kovaan käyttöön. Nuohan on tosiaan kevyesti sävyttäviä rakennepaikkaavia hoitoaineita. Viilein noista ruskeista vois olla jees, antaa hautua tuntikaupalla tukassa. Ei ainakaan enää huononna hiusten kuntoa.

No ei tuo kuva munkaan mielesta nyt NIIN pahalta nayta..

Itse menisin kampaajalle. Mutta jos haluat kokeilla hopeashampoon kanssa, niin mun kokeilemista Fudgen on ehdottomasti ollut paras! Annat olla paassa vaikka muutaman tunnin ja katot miten kay. En tieda yhtaan miten toimii tummempaan kun itsella ollut aina vaalea, mutta keltaisuutta/oranssia taittaa pois tosi hyvin.

No ei tuossa ole vielä kaikki hiustenvärjäykset, viikko sitten värjäsin tummalla juurikasvun (ennenku halusin vaaleet), sitä ennen noin 3vk otin yhden värinpoiston ja sen jälkeen kaksi värjäyskertaa, eli olen kuukauden sisällä tehnyt 3 värinpoistoa, 4 värjäystä. Ei mun hiukset oo kyllä moksiskaan värjäilyistä :D Mulla on paksu tukka ja sitä on paljon, ei se ihan helpolla hamppuun mene

Mut nyt ostin keskiruskean sävyteshamppoon, laitan kuvan kun saan valmiiksi =)

Yhteistyössä