Auttakaa, mitä puuhailla päivisin vauvan kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ideoita vailla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

Ideoita vailla

Vieras
Vauva reilu 5kk, en meinaa millään enään keksiä tekemistä, mitä vauvan kanssa voisi tehdä. Leikitään yhdessä sekä vauva itsekseen, laulellaan, jumppaillaan, vaunutellaan, sylitellään..

mä tein tossa vaiheessa aina yhden, vähintään 10km lenkin vaunuillen, yleensä iltapäivällä, kotihommia, kun tenava lattialla/sitterissä, ei sitä ohjelmaa kummempaa tarvitse, lähellöäoloa =)

Käy sukuloimassa, mene kaupunkiin soppailukierrokselle/lounaalle, mene muskariin, perhekerhoon tms. Itsellä kävi tuuri, kun oli 3 ystävää yhtä aikaa äippälomilla, jo ne muutamat päivät kahdestaan vauvan kanssa tuntui välillä niiiiiiin pitkiltä... Niin ihania kuin ne onkin, niin eipä niistä paljoa seuraa tuossa iässä vielä ole :)

Tähän aikaan vuodesta taitaa suurin osa perhekerhoista yms ollamjo tauolla. Jos einoo tuttuja päivisin kotosalla, niin voittehan lähteä kahdestaankin retkelle, puistoon tai kotipihalle viltin päälle köllöttelemään ja maistelemaan ruohoa.. Tai sitten kahvilaan, museoon, kirjastoon tms. Ei aina kaiken tarvi olla vauvan kanssa puuhailua, voit hyvin tehdä sellaisia juttuja mistä ite tykkäät, missä vauva voi istua rattaissa. Kohtapa alkaa alennusmyynnitkin..

[QUOTE="vieras";26453234]Käy sukuloimassa, mene kaupunkiin soppailukierrokselle/lounaalle, mene muskariin, perhekerhoon tms. Itsellä kävi tuuri, kun oli 3 ystävää yhtä aikaa äippälomilla, jo ne muutamat päivät kahdestaan vauvan kanssa tuntui välillä niiiiiiin pitkiltä... Niin ihania kuin ne onkin, niin eipä niistä paljoa seuraa tuossa iässä vielä ole :)[/QUOTE]

Sukulaiset asuu kaukana ja tää niin pieni paikka ettei täällä pahemmin voi shoppailukierrokselle tms mennä :D
Mulla ei oo oikein ketään, joka päivisin olisi kotona, että voisi mennä/tulla kyläilemäänkään.
Lähes joka päivä siis oon vauvan kanssa ihan kahdestaan ja kotosalla.

Sukulaiset asuu kaukana ja tää niin pieni paikka ettei täällä pahemmin voi shoppailukierrokselle tms mennä :D
Mulla ei oo oikein ketään, joka päivisin olisi kotona, että voisi mennä/tulla kyläilemäänkään.
Lähes joka päivä siis oon vauvan kanssa ihan kahdestaan ja kotosalla.

Onko perheessä auto? Viekää joskus aamusta mies töihin niin saatte auton käyttöönne koko päiväksi.. Sitten on paljon enemmän kaikenlaista mitä voipi tehdä.

Mäkin niin tiedän tuon tunteen, kun aika käy pitkäksi eikä puuhaa riitä. Me käytiin ja käydään tosi paljon ulkona, lounailla, kierrellään kirppareita, kauppoja ja toreja jne. Ja tosiaan, vauva on aika hyvin viihtynyt mun mukana asioilla ja kaupoilla. Siinä se kattelee rattaista, kun maailma vilisee ympärillä :)

Meidän vauva on tykännyt myös katsella toisia lapsia leikkipuistossa, mun sylistä tai rattaista. Välillä mönkii nurmikolla. Pyykkiä pestään yhdessä, vauva köllii pyykkikasassa tai sitterissä, ja opetellaan et "sukka" "sukka" "iskän sukka" "paita" jne. Me myös painitaan varovaisesti välillä, mä makaan meidän sängyllä ja retuutan ja kutitan kikattelevaa vauvaa.

Välillä on kuunneltu lastenlauluja levyltä, välillä lauletaan ja luetaan kirjaa. Mä makaan myös toisinaan olkkarin lattialla ja annan pienen mönkiä mun päällä. Ja kyllä, jos on ollut tosi huono yö, välillä oon laittanut aamutelevisionkin päälle vähäksi aikaa, vauva aina hetkittäin siitä kiinnostuu (kivittäkää vaan). Ja nyt kun hän istuu jo syöttötuolissa, viihtyy aika pitkäänkin päärynän tai kurkun paloja nakertaen.

Kyllähän se kekseliäisyyttä vaatii, mutta ei kauaakaan, kun ollaan taas töissä, ja kaivataan laiskoja päiviä, jolloin sai velttoilla yhteiskunnan rahoilla!

Muoks. Huomasin, että asutte ilmeisen pienellä paikkakunnalla :) Me on käyty myös ruokakaupassa "shoppailemassa", valikoidaan huolellisesti banaani ja vauvanruokapurkki ja katsellaan hyllyjä ja ihmisiä, kun työntelen rattaita hyvin hitaasti :) Sitten kun en kehtaa enää vetelehtiä, mennään lähipuistoon syömään lounas.

Viimeksi muokattu:
Selvästikkin meidän pitäisi lähteä enemmän liikenteeseen! :) Auto on käytössä kyllä joka päivä, mutta eipä sillä juurikaan liikuta. Ilmeisesti siis sitäkin lisää :)
Ihanaa tämä on, kun kotona saa pienokaisen kanssa olla, nyt vaan kun reilu 5kk lähestulkoon koko ajan oltu kotosalla, alkaa jo hieman kaipaamaan vaihtelua päiviin :)

Mulla oli kans sama ongelma. Vauvalla oli myös hyvin tarkka päivärytmi tuossa vaiheessa, jos nukkumaanmenoajoista lipsuttiin, niin ei seuraavana yönä nukuttu. Edelleen yritän pitää 1-vuotiaalla päivärytmiä jotenkin kohdallaan, että edes saa nukkua rauhassa päiväunet. Se harvemmin onnistuu liikenteen vilinässä tai kaupoissa.... Valveillaoloajat käyttäisin vauvan kanssa johonkin muuhun kun siihen, että reppana töröttää vaunuissa paikoillaan.

Meillä on siis sama ongelma, millä saada ne iltapäivän raastavat tunnit kulumaan... Minulla on jatkuvat pyynnöt kotona oleville tutuille, että tulisivat käymään. Itsellä harvemmin on autoa päivisin, mutta jos kertakin viikkoon joku käy päivällä täällä, niin se auttaa kyllä.

Oon käyny vauvan kanssa myös muskarissa, joogassa ja jumpassa, joten siinäkin tulee 1-2 kertaa viikossa harrastusta vauvan kans. Pidetään kotona myös omaa muskaria ja jumppaa päivittäin. Olen alkanut elvyttää myös omaa klassisen musiikin harrastusta vauvan kans.

No minä kanssa yritän pitää päivärytmistä tarkasti kiinni, ettei unet sekoittuisi. Ehkä se on osasyy miksei tule niin lähdettyä liikenteeseen, että vauva saa päiväunet nukkua rauhassa.

Yhteistyössä