Auttakaa, miten saatte lapset samaan huoneeseen nukkumaan ilman saatanallista showta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mrs. Hermoromahdus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ja vielä nimimerkille *** - kommenttisi avasi nyt jotain, mitä en ole tajunnut... Että vittuuntumista ei saa näyttää lapsille, saavat pontta. Mä olen ollut avoimesti vittuuntunut, kun en ole kerta kaikkiaan tässä pärjännyt.

Mutta joku muu neuvoi että kannattaa suuttua kunnolla? Kumpikohan toimisi, olla hiljaa ja sinnikäs vai suuttua? Hmm.

Sä olet jo tainnut kokeilla suuttumista, kokeile viilipyttyilyä vaihteeksi. :) Mä olen niin monta kertaa iskenyt kirveeni kiveen, kun olen ärsyyntynyt muksujen nähden, että alan jo oppia tämän. Toki lasten pitää arjessa nähdä äidin erilaisia tunnetiloja, mutta tahtojen taistossa kannattaa pitää kynsin hampain kiinni tyynestä ulkokuoresta.

Tsemppiä!

Mä kannatan ihan paskamaista jäähy ja rankku menetelmää. Meilläkin nimittäin pysytään kyllä sängyssä, mutta siellä persehditään olantakaa useita tunteja. Jokaisesta persehdinnästä lennähtää jäähylle mahdolllisimman kurjaan paikkaan. Ja tyynen rauhallisesti. Ja joka kerta jäähylle lähtiissä lähtee mukaan myös lelu oven vieressä odottavaan säkkiin, takaisin niitä saa sitä mukaa kun ilta menee hyvin.. Muutama ilta treeniä ja ainakin hetken sujuu kelvollisesti. Välillä sitten muistellaan..

Meillä 3v ja 6v nukkuu samassa huoneessa. Isompi nukahtais noin kahdessa minuutissa, mut pienempi jaksaa niitä kakka-pylly-pieru-juttuja hokea ja saa isommankin nauramaan. Niinä päivinä on helpompaa kun pienempi ei ole nukkunut päikkäreitä, mut muuten ihan järkyttävää hilluntaa.
Joskus jos se hillunta vaan jatkuu, eikä puhe/huuto mene perille niin kannan pienemmän tuulikaappiin ja sanon, että täällä hoe niin kauan, että osaat olla sängyssä hiljaa. Toimii, mut kun ei viittis joka ilta sitä istuttaa siellä eteisessä... Jospa tää tästä joskus...

KIITOS ihmiset! Teen siis toimintasuunnitelman:

- Luovun siitä haaveesta, että lapset menisi samaan aikaan sänkyyn. Ei toimi niin ei toimi.
- Jatkan isomman psyykkaamista siihen, että hän on äidin liittolainen siinä että opetetaan pikkusisarus isojen sänkyyn. Eli pitäis muistaa, ettei SAA HÄIRITÄ.
- Luetaan ensin yhdessä lyhyt satu, jonka pienempikin VOI jaksaa. Jos ei jaksa, tämä vaihe skipataan.
- Sitten vien pienemmän omaan sänkyynsä ja jätän isomman toiseen huoneeseen vaikka lukemaan yksin (tämä on suunnitelman heikko lenkki).
- Tainnutan pienemmän lehmänhermoisella toistolla: vien sänkyyn, peittelen, en räyhää.
- Menen lukemaan isomman kanssa lisää ja annan hänelle näin palkinnon siitä, ettei häirinnyt kun pieni opetteli ja vei äidin ajan ja huomion täysin.
- Vien isomman hiljaa omaan sänkyynsä.

Ja kasvatan kolme kilometriä pidemmän pinnan...

Pojat 3v ja 5v. Molemmat saa valita kirjan. Pienemmän kirja luetaan eka, jää sitten sänkyyn selaamaan sitä ja kuuntelemaan isoveljen kirjaa. Satu isommalle. Sit kirjat ja valot pois ja joko mies tai minä istuu huoneessa kunnes molemmat nukkuu. Yleensä menee n 5-15min.

En mitenkään. Sen takia oon antanu periks ja saavat nukahtaa sohvalle, itketään sitte uudestaan asiaa, kun pitäis alkaa joskus opettelemaan taas omaan sänkyyn nukahtamista..

Meilläkään ei lapset nukahda sänkyyn. Pojat 3v ja 4,5v. Siksipä mä meen aina heidän kanssa makoilemaan sinne sänkyyn siksi aikaa, kunnes ovat nukahtaneet. Iltasatuja ollaan joskus luettu, mutta ei nuo jaksa kuunneella, vaan ilveilevät toisilleen ja yrittävät tökkiä toista ym. pelleilyä. En jaksa ottaa mitään stressiä asiasta. Yöllä useimmiten molemmat kömpii meidän sänkyyn, vaikka omat sängyt ovat meidän sängyssä kiinni. Jos tuntuu ahtaalle, niin siirryn sitten itse lapsen sänkyyn nukkumaan.

miten olisi unihiekanlevitin, siinä on säätö ja ajastin ovipielessä, asennetaan kattoon, lisäsuuttimia saa edullisesti. Kooraudasta minä ostin, vain 4999 mutta joka pennosen väärti.

En osaa vastata, meillä kolme-ja kuusvuotiaat menee nätisti nukkumaan. Tosin toi pienempi simahtaa aikaisemmin. Isompi menee sitten iltasadun jälkeen. Molemmat 8-9 aikaan kuitenkin. Isommat lapset nukkuu kans yhdessä eri huoneessa. Ei oikeastaan koskaan ole ollut nukutuksen kanssa ongelmia. Touhutaan päivän aikana kaikenlaista, illasta syliä ja satuja enemmän. Sen olen huomannut, että elleivät päivän aikana saa tarpeeksi vanhemman aikaa, syliä, ulkoilua ym. niin ilta on levottomampi ja nukkumaanmeno ehkä vähän vaikeampaa.

Meillä vauva 10kk ja lapsi 2v1kk nukkuvat samassa huoneessa. Kumpikin vielä pinnasängyssä, koitettiin vanhemmalle lapselle reunallista lastensänkyä mutta pyörii vielä niin paljon että kupsahtaa unissaan AINA lattialle (kokeiltu on). Niinpä mennään vielä näin. Vanhempi pääsee pois sängystään, mutta ei kuitenkaan tule sieltä pois. Iltaisin kuuluu hetken aikaa kihertelyä ja kikattelua, mutta sitten tulee hiljaista. Ihan hyvin on siis mennyt.

Jännityksellä odottelen, mitä puolen vuoden päästä on luvassa, kokeillaan silloin lastensänkyä isommalle uudelleen.

Yhteistyössä