Auttakaa mua löytämään kirja jota lapsuudessani luettiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja etsijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

etsijä

Vieras
Ala-asteella opettajamme luki jotain muistaakseni suht paksua tai pitkää kirjaa meille. En muista sen nimeä, mutta se vaikutti jännittävältä. Olisi kiva löytää se mutta kun en yhtään tiedä mikä se voi olla.

Kirjassa oli mun mielestä joku torni. Olikohan sitten poika tai joku joka lähti seikkailemaan ja etsimään avainta. Matkalla oli paljon vaaroja. Olikohan avain joku kulta-avain, en ole varma. Oli jotain tunneleita. Voi kun muistaisin enemmän.

Onko kellään mitään ehdotuksia mikä kirja voisi olla kyseessä? Sitä luettiin siis meille eka, toka tai kolmannella luokalla. Se oli jännittävä seikkailu. Ope luki sitä jatkokertomuksena. Kuvia siinä ei tainnut olla tai sitten vain vähän. Ei siis mikään kuvakirja. 80-luvulla koulussa joten kirja voi olla vanhakin.

Sit ois yks lasten kuvakirja minkä haluaisin löytää. Siinä sadussa talot olivat veden alla. Etsiköhän satuhahmo siinä hattuaan vai mitä. Jäi vain mieleen et se oli jännittävä kun kaikki oli veden peitossa, huonekalut ja muut. Tähänkin kaipaan vinkkejä.

Alkuperäinen kirjoittaja ehkä;24650086:
Aah, leffaversio taitaa olla nimellä Päättymätön tarina :)
Luin kyllä kirjankin muinoin.

Niin, guuglasin ja elokuvaversiona on tuo Päättymätön tarina. Kiitos vinkistä! En olis itse tuota löytänyt. Toivotaan että on oikea kirja :) Haluan lukea sen lapsillenikin.

[QUOTE="jaa";24650034]Meille luettiin ala-asteella, mutta en muista muuta kuin sen että oli jännittävä.[/QUOTE]

Tuota en ole lukenutkaan. Kirjan juonet kuulostavat siltä että voisi olla tämäkin :) Joku se näistä on pakko olla! Kiitos tästäkin! Nyt löytyy lapsillekin jännittävää luettavaa :)

Meille on luettu ala-asteella Veljeni Leijonamieli olisko ollut kolmanella luokalla.
Sitten luettiin / saatiin Pikku Prinssi
Mitähän muita kirjoja, en muista muuta kuin nuo kaksi.

Täytyisinkin hankkia tuo Veljeni Leijonamieli, musta se on niin ihana.
Niin ja varmaan Eemeliä on luettu jossain vaiheessa...

Yhteistyössä