auttakaa mua palkka ongelmassa! oonkohan saanu liian vähän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rahaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rahaton

Vieras
tuli lisistä tilinauha

1. vero on otettu 35% vaikka mun prosentti on 15
2. perus palkka piti olla n.1600e ja nyt tuossa listassa näkyy et tuntipalkka on ollu 10,43
työ tunteja listalla mulla on ollu 105h

lisään vielä että olen 5kk ollut töissä ja lomia en ole pitänyt. loma rahaa olen yhteensä saanut 400e onkohan tuokaan nyt ihan oikein. enään en kyseiseen firmaan töitä tee mutta kiinnostaa vaan tietää onko mulla sieltä saamatta rahoja. aika ikävä yllätys kun piti tulla nyt lisistä yli 300e ja käteen jääkin 188e

No palkanlaskijaan kannattaa nyt ihan ekana olla yhteydessä eikä tänne..

Onko teillä listat 3 viikkoa? Jos, niin tuo kuukausi/tuntipalkka ainakin voi olla ihan oikein, palkkajakso kuitenkin yleensä on kalenterikuukausi, eli silloin se olisi 4 viikon jakso mutta ainakin hoito-, ravintola- ja kaupan alalla monesti listat on sen 3 viikon jaksoissa.

Tuo 35% kuulostaisi lisäprosentilta. Jos sun vuosituloraja mihin asti vero% on 15 on menny yli niin tuon lisäprosentin mukaan sitte peritään. Ja sitä tosiaan pitää itse seurata paljonko on vuoden aikana tienannu ja jos näyttää yli menevän niin lasketuttaa uus verokortti.
Kuinka pitkältä ajalta tuo 105h on kertynyt?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
siis meillä oli yhdellä listala aina 105h yks lista oli 3 viikkoa. tienata sai sillä 15% 19 tuhanteen ja nyt oon tuolta tienannu 7687e

jos sulla on b-verokortti, niin myös aiemmalta työnantajalta saadut tulot huomioidaan. ja myös palkanlaskentaohjelmat (=työntekijät) tekevät virheitä ja saattavat vahingossa ottaa lisäprosentilla