Auttakaa mua talkooeväiden kanssa...? :)

27.02.2012
394
0
16
Meille siis tulossa tän kuun lopulla talkoot ja talkooporukkaan sisältyy miehiä, naisia ja lapsia..

Miehiä ehkä joku 7, naisia ei välttämättä kun 3 ja lapsia mahdollisesti 1-4.
Näin karkeasti arvioituna.

Ajattelin tehdä kalakeittoa (oikein kermaista ja hyvää lohikeittoa) ja sämpylöitä/ruisleipää.

Paljonko mä sitä keittoa teen?
Mulla taitaa löytyä 10l kattila.... :)

Oletus on, että talkoot alkaa aamulla/aamupäivällä ja päivähän on lauantai.

Iltapäivästä sit olis tarkotus juoda kahvit, mitä tarjoaisin kahvin kanssa? :)

Ja siis tätä menua ei ole kiveen kirjotettu, että ehdotella saa muitakin ruokia ja saa antaa vinkkejä ja neuvoja, kiitollisena otan vastaan :)

Tekisin sen kymmenen litran kattilan ja sämpylät hyvä lisä. Iltapäiväksi kotitekoista pullaa ja vaikka murotaikinapohjainen marjapiirakka ja vaniljakastike. Jos jatkuu pitkälle iltaan tekaise joku kiusaus (pari isoa vuokaa) ja salaattia. Miltä kuulostaa?

Lohikeitto ja ruisleivät & päälliset kuulostaa loistavalta.

Jos talkoissa kuluu energiaa paljon, tee kahvin kanssa suolaista ja makeaa piirakkaa, pellillinen tai parikin, kumpaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Tulossa vai pidätte?;26210974:
kummin se nyt sitten on? Kirjotappa uudestaan tuo juttu niin mietitään.

Anteeksi yksinkertaisuuteni, en nyt tajunnut tätä...? :ashamed:
Siis olemme talkooporukan kanssa sopineet tietyn päivän alustavasti...?

Ja ihan siis omat talkoot, ei taloyhtiön tms. :)

Jos sen kaffen kans tekis vaik pizzaa ja jotain pullaa ja illalla vois grillata makkaraa ja jos tekis vaikka vihreen salaatin ja jonku majosalaatin....? :)

Mä en vaan osaa mitään määriä arvioida :ashamed:

On tarkotus naisvoimin tehdä kasvimaa, miehet rakentaa terassin ja JOS ehtii, niin myös pientä maalausurakkaa olis... Mutta se nyt on jos.

Oluet kyllä tarjoamme talon puolesta, mutta jos jätettäs kirkkaat väliin :D
Tarkotus ei kuitenkaan ole mitään perskännejä vetää kun lapsiakin paikalle, ukot tissutelkoon siinä työn lomassa olusia.... :)

Tarjoaisin elttapullaa ja Domino-keksejä kahvin kanssa. Talkoissa tarjotaan yksinkertaista sapuskaa. Keitto on hyvä. Luulis viisi litraa riittävän.

Ei missään nimessä riitä 5 litraa. Vähintäänkin se kymppilitran kattila! Itse tekisin toisen kattilallisen lohisopan lisäksi vaikka lihasoppaa. Leipää keiton kylkeen. Ja kaikki muut suunnitelmat ja ehdotukset pizzasta, piirakoista, suolaisista ja makeista kuulosti hyvälle.

Yhteistyössä