auttakaa navigaattorin valinnassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hiohio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hiohio

Vieras
olen etsinyt keskusteluja mutta ne eivät johda mihinkään. olen googlannut mutten ymmärrä näistä paljoakaan.
haluan ostaa miehelle lahjaksi (autoon +kaupungissa kävelyyn) järkevän elektronisen kartan. muita ominaisuuksia en (?) tarvitse, toki olis kiva jos sen voisi ladata muuallakin kuin autossa, näitä kaupunkilomia ajtellen siis. kaupunkilomat lähinnä ulkomailla, kuitenkin euroopassa.
mitä nämä laitteet maksavat, mitä kustannuksia käytöstä tulee? mitä itse navigaattorin lisäksi kannattaa/pitää hankkia? pitääkö päivitystä varten olla tietokoneessa jotain erityistä? voiko joidenkin alueiden karttoja ostaa erikseen? jos siis yleensä käytössä suomen kartat, mut lähden vkl-lomalle vaikka lissaboniin (siis lentäen, ilman autoa), saisiko siitä iloa siellä jotenkin?
tässähän on tietty se taka-ajatus että siitä on mullekin iloa yhteisilläkin lomillamme, sispä olen valmis maksamaan n 200€- toki jos vähemmällä saa ok vehkeen en viitsisi turhasta maksaa.
mieskään ei ole tekniikan ihmelapsi joten simppeli käytettävyys olis iso plussa. osaako joku auttaa, mistä, millainen, mitä kannattaa maksaa?
iso kiitos!!

hyvältä näyttää, mutta "valitettavasti haluamaasi tuotetta ei ole enää saatavilla". muita vinkkejä? osaako joku vastata kysymyksiini- siten että pihtiputaan mummokin tajuaa...?

Joku TomTomin perusnavigaattori. Tietääkseni noihin saa seinälatureitakin mukana, tokihan kannattaa mennä katselemaan vaikka verkkokauppaan ja kyselemään ominaisuuksista.

Ehdottomasti joku Nokian puhelin. Niihin saa aina päivitettyä uusimmat kartat ilmaiseksi, myös kävelyopastus löytyy, Lonely planetin matkaoppaat ja uutuutena aika moneen maahan julkisen liikenteen aikataulut. Eikä maksa mitään päivitykset, noissa erillisissä joutuu maksamaan kartoista.

Esim. Nokia N8 dnapro.fi/outlet 8e/kk tai sitten vaikka Nokia N700/701.

Yhteistyössä