Auttakaa nyt mua, ongelmana 1v4kk nukkuminen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua äidille!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua äidille!

Vieras
Siis lapseni heräilee öisin paljon. Tätä on jatkunut varmaan jo siitä kun täytti vuoden, en enää muista..

Alkaa itkeä sängyssään hätääntyneesti ja ainoastaan sylissä rauhoittuu ja nukahtaa uudestaan. Tai välillä otan viereen nukkumaan mutta silti heräilee taas myöhemmin ja pyörii levottomasti meidän vanhempien sängyssä unissaan.

Mieheni alkaa olla jo ihan kypsä tähän, tietysti kun aamulla aikaiset herätykset töihin ja pitkiä päiviä..
Eikä tää nyt mitään herkkua ole itsellenikään..

:(

Mies voisi nukkua eri huoneessa ja lapselle jatkettava sänky oman sänkysi ja seinän väliin. Ei tarvii olla sua potkimassa kylkeen, mutta yletyt silittelemään paremmin kuin pinnasängyn pinnojen välistä. Meillä toimii näin.

Älä ota syliin vaan pyri rauhoittelemaan sänkyyn silittelemällä tms. Eikä kannata totuttaa vieressä nukkumaan, jos siitä ei ole tarkoitus tulla tapaa. Minusta tuo kuulostaa unien näkemiseltä, jos myöhemminkin vielä nukkuu levottomasti. Oma sänky teidän viereen, jos se on paras vaihtoehto, ja mies ehdottomasti muualle jos ei muuten saa nukuttua.

Tota kipulääkettä olen välillä kokeillu, Buranaa siis eikä kyllä mainittavaa hyötyä ole ollut. Siis ei nuku paremmin vaikka illalla olen antanu. Hampaita tulee jatkuvasti, poskihampaita ja kulmahampaita ja kaiken maailman hampaita..

Ei auta pelkkä silittely valitettavasti. Nukkuu nyt jatkettavassa sängyssä meidän sängyn vieressä ja jos vaan silittelen niin tulee väkisin huudon kanssa meidän sänkyyn.

Mä mietin että onko nää jotain painajaisia kun kuitenkin välittömästi nukahtaa syliin/ viereen kainaloon. On silmät auki kun itkee omassa sängyssään ja hereillä mutta heti nukahtaa uudelleen, tosiaan sitten myöhemmin yöllä sama toistuu. En ole jaksanut nousta katsomaan kelloa enkä pitää kirjaa kuinka monesti näin tapahtuu yöllä..

Viime yö oli taas huonompi, itse olen tosi väsynyt nyt.. :/ Ja mietin vaan että mitä kaikkea teen väärin. Tiiän että ei ole hyvä ottaa viereen ja syliin mutta viime yönäkin se oli ainoa keino saada lapsi hiljaiseksi.. :/

Meillä on ollut ihan samanlaista. Poika on ollut aina "huono" nukkuja, eikä meillä ole ollut yhtään kokonaista yötä vasta kuin ihan viime viikkoina, ja poika täyttää kohta 2.

Me ollaan miehen kanssa vuoroteltu, eli toinen on välillä nukkunut olohuoneen sohvalla ja toinen paimentanut poikaa (jonka sänky meidän sängyn vieressä). Tällä tavoin kummallekaan vanhemmalle ei kerry ihan tokutonta univelkaa, eikä pinna kiristy ihan niin helposti.

Kokeilimme pojan kanssa kaikki vippaskonstit, ainakin siltä tuntui. Silittelyä, särkylääkettä, laulua, vesipulloa, vieressä nukkumista.. kunnes sitten vain eräs aamu heräsin ja tajusin että herttinen, poikahan on vedellyt sikeitä koko yön. Ensin oli kokonainen yö siellä toinen täällä, mutta nyt jo enemmistä öistä on kokonaisia.

[QUOTE="vieras";28009470]Onko teillä tutti käytössä? Meillä auttoi yöheräilyihin se kun heitettiin tutit menemään.[/QUOTE]

On kyllä tutti.. Pitääkin kokeilla tätä. Kiitos! :)

Yhteistyössä