Auttakaa nyt ystävät hyvät mua laskemaan, kumpi on kannattavempaa!!! Please...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskaa

Vieras
Ero tulossa, kolme pientä lasta. Vuokralle on mentävä, kumman otan? Kumpaan pystyn?

1 vaihtoehto:

66neliötä, vuokra 440e/kk, sähkö ja vesi kulutuksen mukaan. Lämmitys kuuluu vuokraan ja joulukuussa taloyhtiön netti joka kuuluu vuokraan. Huoneistossa kaksi kohtalaisen isoa huonetta ja keittiö. Vaatehuone ja pesuhuone. Rivitalo jossa leikkipaikka lapsille.

2. Vaihtoehto:
74 neliötä, kaksi makuuhuonetta, olohuone ja keittiö. Sähkö kulutuksen mukaan ja vesi kiinteällä maksulla 38e/kk. Lämmitys kuuluu vuokraan. Kerrostalon ensimmäinen kerros.

Muina kuluina lainanlyhennys 450e/kk, puhelinlasku n 20e/kk, netti n. 20e/kk, dieselvero 150e/4xvuosi, henkivakuutus 66e/vuosi, Autovakuutus 80ex4/ vuosi

Tulot 2099e/kk + vuorotyölisät kuukaudesta riippuen 400-700e/kk.

Miten tästä selviää.

Työmatka 50km/suunta joten auto pakollinen.

Noilla kilometreillä ensinnäkin dieselauto on turhake ja vaihtaisin ennemmin bensa-autoon.

Lisäksi miettisin sijaintia, kumpi parempi? Mutta jos ihan vaan pitäis noista valita, niin ottaisin rivarin, en pelkästään edullisuuden vuoksi, vaan sen vuoksi että rivari on lasten kanssa kätevämpi :)

Netto vai bruttotulot? Saatko asumislisää?

Mulla tulee kuukaudessa n. 3000-4000tuhatta kilometriä, työmatka joka toisella listalla on 85km/suunta, eli 170km päivässä. Bensa-autoa kokeiltu tässähommassa, kallista lystiä sekin. En vaihda.

Bruttotulot tossa.

Kyllä mä mietin tota rivaria, on ehkä käytännöllisempi. Lapset joutuvat jokatapauksessa samaan huoneeseen ja tossa kolmiossa huonekoko on pienempi ku tossa kaksiossa.

Ja pitää ehkä harjoitella talouden hoitoa ensin halvemmassa asunnossa... :(

Vesi on kulutuksen mukaan eli ei sekään ilmaista ole. Mietin tuota tilakysymystä että liian pieni asunto alkaa kyllä pian ahdistaa. Sijainti on tärkeä, millianen ympäristö lapsille tulee? Onko tuossa sun kaikki vaihtoehdot?

Uusimmat

Yhteistyössä