Auttakaa, onko tämä sukupuolitauti vai mitä on tekeillä..!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja peloissaan oleva 18-vuotias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

peloissaan oleva 18-vuotias

Vieras
Alkoi alkuviikosta kutittamaan emätintä todella paljon ja tulemaan limaista vaaleaa vuotoa... Kutina on jo alkanut helpottamaan... tänään sitten alkoikin verinen vuoto... sellainen lusikallinen ruskeaa verta ja sellaista aika kuivaa..Minulla pitäisi alkaa kuukautiset vasta ensiviikon perjantaina.. Olen ollut parin vuoden ajan parisuhteessa.. en ole käynyt vieraissa eikä mieheni tietääksenikään..

Syön e-pillereitä. Unohdin tällä viikolla ottaa kahtena päivänä peräkkäin pillerit.. ( ei muuta ehkäisyä) Sekä muutamat muut pilllerit olen unohtanu muina parina viikkona ottaa..
Olen pelosta sekaisin, sillä luin että ennenaikainen vuoto voisi olla kuulemma merkki kohdunkaulun syövästä, raskaudesta, ovulaatiosta...
Sitä ensimmäistä siis pelkään. Olen jutellut miehen kanssa avoimesti, ilmoittanut etten ole käynyt vieraissa ja kysynyt ja vihjaillut pari kertaa ettei hänkään ole. Ja ei ole. (mutta sillähän se varmaa selviää jos jossain testeissä pääsis käymään!)

Pelkään tuota kohdunkaulan syöpää hirveesti. Yritän vaan järkevästi toivoa että kuukautiskiertoni on mennyt sekaisin koska olen saattanut olla päivän-kaksi syömättä pillereitä ja sitten ottanut taas ja seuraavalla viikolla unohtanut.. Jos minulla tuli niin paljon limaa ja valkovuotoa ja nyt sitten menkat? Mutta sitten tuo kutina, voisko johtuu kireistä farkuista ja meni vahingossa pesu ainetta emättimeen ku olin suihkussa..

Kertokaa omia kokemuksia tai mitä epäilette! :( EN saa mielen rauhaa ja täällä tuppukylässä ei pääse mihinkää lääkäriin tai saa soitettua mihinkään..

Kutina on hiivatulehduksesta eli haeppa ilman reseptiä saatava hoitoaine (canesten yhdistelmäpakkaus). Vuoto taas johtuu pillerien unohduksesta. Menkat alkaa jos pillereissä pitää taukoa ja jos pari pilsua unohtuu, takuulla tulee vuotoa!

Käytä kortsua koska ehkäisysi ei ole luotettava unohtelusta johtuen!!

Joo itsekkin mietin hiivaa silloin ensiksi.. Kutina nyt loppunut itestään kun oon aina kätee suihkuttanu kylmää vettä ja varovaisesti kastellu ja pessy.. ja nyt kun viikonloppu nii piden mahd. löysiä housuja ja en käytä alkkareita.. Mutta sitte rupes toi veri epäilyttämään.

Liekko se ois se hiiva sitten kumminkin, ei pissatessa kirvele tai polttele.

sitten vielä sellainen kysymys.. Kokeilenko ensin käydä sitä ilman reseptiä haettavaa hoitoaineitta.. ja jos sitte ei se tepsi niin sit lääkäriin? Kun nyt ei vaan pääsee mihinkään lääkäriin.. Et kannattaisko mun nyt kokeilla? Vai soittaa silti varmuuden vuoksi maanantaina kouluterveydenhuoltoon..

Ei ole järkeä käyttää pillereitä, jos niitä noin unohtelee. Vai raskaaksiko haluat? Myös elimistösi menee sekaisin kun menkat meinaa alkaa ja sitten ei alakaan.

sitten vielä sellainen kysymys.. Kokeilenko ensin käydä sitä ilman reseptiä haettavaa hoitoaineitta.. ja jos sitte ei se tepsi niin sit lääkäriin? Kun nyt ei vaan pääsee mihinkään lääkäriin.. Et kannattaisko mun nyt kokeilla? Vai soittaa silti varmuuden vuoksi maanantaina kouluterveydenhuoltoon..

Oot jo maanantaina oireeton jos nyt haet sen hiivalääkkeen. Siinä yhdistelmäpakkauksessa on voide jota laitetaan ulkosynnyttimille ja puikko joka laitetaan emättimeen. Se voide lievittää kutinan melkein heti. Jos ei ole kyse hiivasta, ei tuosta lääkkeestä ole haittaa.

Kannattaa muuten hoitaa se mieskin tuolla Canestenilla vaikkei hänellä olisikaan hiivaoireita...muuten voipi hiiva jäädä miehelle "jemmaan" ja saat sen sitten taas uudestaan.

Mutta kun ei ole aiemmin ollut hiivatulehdusta niin olisi varmaan viisainta käydä näyttäytymässä lääkärillä että varmasti ON hiiva. Jatkossa sitten tietää itse oireista mistä on kyse.

[QUOTE="abc";26252644]Oot jo maanantaina oireeton jos nyt haet sen hiivalääkkeen. Siinä yhdistelmäpakkauksessa on voide jota laitetaan ulkosynnyttimille ja puikko joka laitetaan emättimeen. Se voide lievittää kutinan melkein heti. Jos ei ole kyse hiivasta, ei tuosta lääkkeestä ole haittaa.[/QUOTE]

Okei, kiitos sinulle! EIkun suoraan apteekkiin nyt! :) Ja niin kyllä, tyhmää syödä pillereitä jos niitä ei muista ottaa. En yritä hankkiutua raskaaksi mutta jos olisin raskaana lapsi olisi myö toivottu.

Jos apteekki ei ole enää auki ( ei täällä ainakaan ole) niin ensi hätään voit ostaa myös mautamatonta luonnon joguttia. Sitä voi käyttää sekä ulkoisesti, että sisäisesti. Jos siis vielä kutisee niin rauhottaa sitä. Mut siihen ei sitten pidä nauttiessa mennä lisäilemään mitään sokeria.

Yhteistyössä