Auttakaa!! Oudot menkat, lääkäriinkö??? :*(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Pelottaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Pelottaa"

Vieras
Mulla on ollut jo kauan ihan oudot menkat. Ovat oikeastaan muuttuneet pikku hiljaa viime synnytyksen jälkeen (2008). Ensin kestivät vaan pitkään (10-11) päivää, mutta nykyään, kuten vaikka viimeksi normaalia vuotoa tuli ensin 5 päivää ja sitten loppui seinään. Kaksi päivää oli ilman vuotoa ja sitten alkoi tumman ruskea vuoto ja menkkakivut palasivat. Tätä oli päivän ja vielä pari päivää niukempaa vaaleanruskeaa vuotoa, eli menkat siis kestivät 10 päivää kokonaisuudessaan.

Onko muilla ollut koskaan tällaista, mistä on johtunut?

No, joka tapauksessa, lääkäriin varmaan mentävä, mutta minne? Yksityiselle ei ole varaa :(

Ei kaikilla tarvi olla varaa yksityiselle, senkun soitat omalle terveysasemalle, selität asias ja saat ajan toivon mukaan mahdollisimman pian lääkärille / gynelle.

En osaa sanoa mikä sulla vois olla syynä, mutta mulla oli joskus aaaaaikoja sitten todella epäsäännölliset kuukautiset (on vieläkin, muttei niin pahasti) , eli mulla saatto tulla verta kolmekin viikkoo, olla parin pvn tauko ja tulla muutama päivä taas verta. Sitten saatto olla vaikka kaksikin kuukautta taukoo, ja sitten tuli menkat, jotka kesti tosiaan mitä ikinä, 2-20 päivää.

Juuta eikä jaata ei osattu sanoa, mutta sillon sain elämäni ekat ehkäsypillerit ja ne tietenkin säännöllisti kuukautiset.

Nyt on monta vuotta ollu niin, että vuotoa kestää 4-7 päivää ja kierrot on 28- 50 päivää tavallisesti, joskus pidempikin kierto.

Niitä pillereitä söisin juu, mutta kun lapsiakin olen halunnut, ja niiden tekemisiin on mennyt omat aikansa.. Eli aika kauan :-)

Itselläni oli ennen ensimmäistä syntymää aina menkat, jotka kestivät 8 päivää ja 8 päivän sisällä oli vähintään yksi päivä, milloin ei vuotanut. Ensimmäinen raskaus sitten muutti ja nyt menkat ns. normaalit, eli kestää 4 päivää ja 4 päivää myös vuotaa.

Mullakin ennen viimeistä synnytystä (eka sektio) kesti menkat aina 5-6 päivää, eikä ollut mitään vuodottomia välipäiviä. Kierto mulla on edelleenkin se sama 28-29, mitä ennenkin, mutta menkat muuten pidentyneet ja muuttuneet.

Voisko sektiolla olla vaikutusta asiaan?

Yhteistyössä