AUTTAKAA! Raskaus alussa ja pientä vuotoa oli yöllä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mulla tuli ihan kirkasta verta pönttö punaseks viikolla 9 + jotain ja tuossa tuo 4 vee istuu sohvalla :D ei ollu siis hätiä vaikka se vuoto jatku sitten rusehtavana useemman päivän ja uusi vielä kerran =) kävin sillo kun tuo tapahtu niin lääkärissä ja ultrasivat ja kyllä siinä itku pääsi kun näyttivät ultrakuvaa jossa vauva heilutti käsien tynkiä (ei ollu vielä kehittyny) että ei äiti hätää täälä ollaan :heart:

Minulla oli ihan samanlaista vuotoa ensimmäisessä raskaudessa, joka osoittautui aivan harmittomaksi vuodoksi, vaikka sitä kestikin usemmankin päivän. Poika syntyi normaaliin aikaan, terveenä.

Nyt toista odottaessa oli samanlaista vuotoa, ilman kipua. En osannut edes peläta asiaa, koska ensimmäisessäkin raskaudessa oli. Toinen raskaus kuitenkin meni kesken, ilman kipuja :(

Sulla siis rv8, eli aika jolloin kuukautisten pitäisi normaalisti tulla. Jostakin luin, että silloin saattaa esiintyä pientä vuotoa, eikä se ole vaarallista. Yleisenä ohjeenahan on, että jos vuoto on kirkasta ja siihen liittyy kipua niin heti lääkäriin.

Oma keskenmenoni alkoi juuri noin eli ruskeaa tuhrua tuli. Varmaan viikon verran sitä kesti ja vasta sitten alkoivat kivut ja kunnon vuoto. Sinuna kävisin tsekkauttamassa äp-polilla, kaikki vuoto ei ole harmitonta vaikka aiempien vastausten perusteella niin voisi kuvitellakin. Niin minäkin luulin, totuus sitten olikin hieman karumpi...

Toivotaan kuitenkin parasta!

Alkuperäinen kirjoittaja Melisa:
Mulla tuli ihan kirkasta verta pönttö punaseks viikolla 9 + jotain ja tuossa tuo 4 vee istuu sohvalla :D ei ollu siis hätiä vaikka se vuoto jatku sitten rusehtavana useemman päivän ja uusi vielä kerran =) kävin sillo kun tuo tapahtu niin lääkärissä ja ultrasivat ja kyllä siinä itku pääsi kun näyttivät ultrakuvaa jossa vauva heilutti käsien tynkiä (ei ollu vielä kehittyny) että ei äiti hätää täälä ollaan :heart:

voi jestas mä en sitten jaksa tällaista ylidramatisointia.. tunsit varmaan myös nuo ilmiselvästi sinulle osoitetut tarkoitukselliset vauvan liikkeet?

kiva tietysti että kaikki oli hyvin.