Auttakaa!!! Rinnoissa outoja pehmeitä ulospäinnäkyviä möykkyjä raskausaikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kkk"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"kkk"

Vieras
Onkohan tämä nyt normaalia?

Mulla rv 23 menossa ja nyt pari viikkoa sitten treenejen jälkeen huomasin rinnassa olevan pehmeän turvonneet (ulospäin näkyvän) patin. Patti oli pari päivää siinä. Näytin lääkärille joka sanoi sen olevan rintatulehdus. sain antibiootin, mutta patti laski itsestään enkä ottanut antibioottia.

No nyt sitten pari viikkoa myöhemmin koko saman rinnan sivu turposi tällaiseksi pehmeäksi patiksi. Oli siis samassa kohtaa, mutta huomattavasti isompi alue. Olin samana iltana saunassa ja turvotus laski sen jälkeen. Rinta ehkä vähän punotti vuorokauden ajan. mutta oire katosi päivässä itsestään. Nyt sitten kolme päivää myöhemmin treenejen jälkeen samassa rinnassa oli paljon aikaisempia pienempi samanlainen turvonnut patti. Laski heti suihkussa käynnin jälkeen.

Onkohan tämä ihan normaalia? Ei kai syöpäpatit itsestään nouse ja katoa? Rinnassa ei siis mitään kovia patteja, mutta ulospäin näkyvää turvotusta ja rauhaskudoksen lievää tiivistymää turvonneelta alueelta. Patin laskettua rinta tuntuu ihan normaalilta.

Mitä ihmettä tämä on?

Selvitin jo mikä tiehyttukos on. Saattaisi hyvinkin olla sellainen. vaikuttaa, että mulla urheilurintaliivit pahentaa asiaa kun rinta jää ikään kuij puristuksiin sinne. Voisikohan tätä mitenkään estää?

Osta isommat liivit, älä pidä urheilurintaliivejä ollenkaan tai pidä niitä todella lyhyitä aikoja. Nehän tosiaan vähän niinku puristaa rinnan paikoilleen.

Itsellä auttoi tiehyttukokseen (tosin imetin jo silloin) se kun olin vain ilman rintaliivejä ja hieroin rintoja kevyesti suihkussa.

Ensimmäisessä raskaudessa minulla oli useita patteja rinnoissa, aivan tuolla kainalontienoilla asti.
Niitä sängyssä illalla pyörittelin ja itkin jo, että syöpähän tässä on iskenyt, vaan en ikinä niistä kehdannut kellekkään mainita.
Maitohan siellä vaan rintoihin nouseskeli, ja ainakin minulla joka raskaudessa näin on käynyt.
Kun maito oikein on noussut, on rinnat kivikovat kivenjärkäleet kainaloihin asti, joista sitten tyhejenee "pahka kerrallaan", eli imetysaikana lähes koko ajan oli jossakin isompi tai pienempi pahkura.
Veikkaisin aivan samaa juttua sinulla.
Eikä siis ole mitään tulehdusta, vaan ihan normaalia.
Kipeäksihhän ne heittäytyivät varsinaisesti imetysaikana, mutta hieromalla ja lypsämällä helpotti, vain kerran oli varsinainen rintatulehdus, jossa kuumekkin sitten nousi yli 40 asteen.

[QUOTE="VIERAS";29094460]Osta isommat liivit, älä pidä urheilurintaliivejä ollenkaan tai pidä niitä todella lyhyitä aikoja. Nehän tosiaan vähän niinku puristaa rinnan paikoilleen.

Itsellä auttoi tiehyttukokseen (tosin imetin jo silloin) se kun olin vain ilman rintaliivejä ja hieroin rintoja kevyesti suihkussa.[/QUOTE]

Kiitos tästä. kävinkin jo aamulla hakemassa itselleni kahdet imetysliivit. Musta tosiaan tuntuu, että nuo urheiluliivit vaan pahentavat asiaa ja nostavat näitä patteja esiin kun rinta jää puristuksiin. Soitin myös neuvolaan ja he pyysivät ottamaan yhteyttä lääkäriin uudelleen, varmuuden vuoksi. Eli soittelen tässä nyt sitten sille lääkärillekin. Sanoivat, että antibiootti voisi olla varmuudeksi hyvä.

Kiitos vastanneille kaikille! Mä tosiaan jo viikonloppuna itsekin itkeskelin syövän mahdollisuutta. Mutta tosiasiassa rintojen patit näyttävät tasan samoille kuin imettäessä edellistä. Soitan nyt kuitenkin lääkärille varmuudeksi, mutta uskon, että ovat noita tiehyetukoksia, kun sauna ja lämmin auttavat näin hyvin.

Kävin lääkärillä ja rinta oli siellä aivan normaalinnäköinen taas. Lääkärikin epäili maitorauhasten tiehyetukoksia ja lohdutti että syöpä ei vaihda paikkaa, kokoa ja muotoa.

Pääsen ensi viikolla vielä imetykseen erikoistuneelle kätilölle vaivasta juttelemaan.

Olisiko jollain vielä vinkkejä tai kokemuksia jakaa?

Taas nousi eilen tuommoinen patti samaan paikkaan. Kävin tänään lääkärillä joka laittoi lähetteen ultraan. Nyt alkoi pelottaa että mitä jos se onkin syöpää.

Yhteistyössä