Auttakaa sisaret!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Puppeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Puppeli

Jäsen
11.09.2007
79
0
6
Moni on tarinaani lukenut, mutta lyhyesti.. eka IVF tehty, josta testasin negan 4.12.. Toissapäivänä sain aivan valtavat alavatsakivut vasemmalle puolelle ja päivystyksessä katottiin utralla että että kohtu on tyhjentynyt, munasarjat siistit ja mitään hälyyttävää ei näy. Määräsi testejä, mm. raskaustestin verestä ja tulos oli 159!!!!!!! Sen olisi pitänyt olla 0-5. Jotan testin mukaan olen raskaana, mutta raskautta ei näkynyt utrassa.

Onko kenelläkään tälläista kokemusta?

En usko että olen oikeasti raskaana, mutta mistä ihmeestä tuo arvo oikein tulee?

Jos raskaus niin alussa, ettei näkynyt vielä? Tai kohdunulkoinen raskaus, kun verikoe ainakin viittaa siihen , että raskaana olet ja menkkoja ei ilm ole ollut?

Toivon, että masussasi kuitenkin olisi pieni salamatkustaja ja tee uusi raskaustesti vielä itsekkin kotona. Verikokeet kyllä ovat tarkkoja!

*pitelen peukkuja, jotta vaavi siellä olisi ja jopa oikeassa paikassa* :heart:

rva pikkumyy ja Tiuhti-Viuhti rv 5+6 :heart: , testasin plussan kp28/30 2.12.-07

Minä kyllä menisin jonnekin sairaalaan ja vaatisin tutkimuksia. Suurentele vaikka kipuja jos ei muu auta. Tuo arvo on nimittäin aika matala ollakseen normaali raskaus, joka olisi siis alkanut jo marraskuussa. Kohdunulkoisessa arvot ovat yleensä matalampia.
Kyse voi kai olla yös raskaudesta joka on mennyt kesken ja arvot ovat laskussa, mutta silloin olisi pitänyt kai jotain viitettä näkyä ultrassa.
Tosin olen lukenut näillä palstoilla myös tapauksissa, joissa on saatu ihan terve vauva maailmaan, vaikka arvot ovat ensin laahanneet.
Jos kivut jatkuvat, mene ehdottomasti sairaalaan!

Mulla tuli kunnon vuoto heti tuolloin 4. ja 5.12. eli menkat on tullut ja kohtu näytti ultrassakin ohuita limakalvoja. Ne teki mulla tuosta päivystyksen kokeesta seuraavana päivänä osastolla virtsasta testin ja sekin oli positiivinen. Eli raskaushormooni on kehossani mutta raskautta ei näy ultrassa.

No, huomenna menen Väestöliittoon jälkitarkastukseen (ollut sovittuna kauan jo) ja katotaan sitten mitä nyt ultrassa näkyy. Ajattelin mennä myös verikokeeseen, jotta nähdään paljon se UHG nyt olisi. Sen kun pitäisi laskea, jotta tässä asiassa olisi edes jotain järkeä...

Marica: lääkärini siirtyi torstaille ja keskiviikkona käyn labrassa, jolloin otetaan uusi hcg arvo. Kun soitin tänään Väestöliittoon niin kyseessä ei liene normaali raskaus, joka olisi tosiaan alkanut marraskuussa. Spontaani raskaus tämä ei voi olla, koska lugejen takia emme ole "olleet".Mutta palaan kertomaan kuulumiset heti kun tiedän missä mennään.

Kävin eilen uudelleen labrassa ja nyt arvoni oli 384. Perjantaina se oli vain 158. Tuoresiirto on tehty 21.11. joten en ole oikeasti raskaana vaan tämä on kohdunulkoinen. Ultra on tehty pari päivää sitten kun olin erittäin kipeä.

Tänään menen ultraan, joten katotaan josko nyt näkyisi että missä se alkio menee. Tuntuu tosi pahalta tää olo, kun tietää että sisällä on jotain "kaunista", mutta se on väärässä paikassa.

Epäilin jo tuosta ensimmäisestä viestistäsi että kyse on kohdunulkoisesta raskaudesta, koska kipu oli vain vasemmalla puolella. Itselläkin on takana vuosia sitten kohdunulkoinen raskaus. Mulla sikiön syke löytyi vasemmasta munatorvesta ja muistan kuin eilisen sen yön kun jouduin osastolle ja tiesin että seuraavana päivänä se elämä sieltä lopetettaisiin. :ashamed: menetin samalla vasemman puoleisen munatorven. Mulle lääkäri sanoi silloin aikoinaan että parempi yksi toimiva torvi kuin säästää tukkeutunut. Alkio voi pahimmassa tapauksessa vaeltaa uudestaan tuonne tukkeutuneeseen torveen. Minun tapauksessa tuota vasenta torvea ei olisi voitu edes säästää, koska raskaus oli edennyt jo sen verran pitkälle että munatorvikin oli jo halkeamis pisteessä. Ivf:ssä ei edes noita munatorvia tarvita.

Neljän vuoden lapsettomuuden jälkeen meille on syntynyt tyttö ja nyt kotona tuhisee myös kahden kuukauden ikäinen poika. Toivon kovasti sinulle voimia :hug: ja onnea tulevaan!

No nyt tämä asia saatu päätökseen. Arvoni nousivat koko ajan vain: 157, 384, 647 ja lopulta 962. Nuo arvot otettu noin kahden päivän välein. Koska joulunpyhät oli tulossa, päätti Jorvi "poistaa" ongelman antamalla solumyrkkyä asian hoitamiseksi. Sain sen jouluaaton aattona. Huomenna menen labraan ja toivotaan että arvon suunta on alaspäin.

Alkiota ei ikinä nähty kahdessa ultrassa, mutta vahva epäilys sen sijainnista on munatorvi.

Nyt sitten odotetaan kaksi kiertoa ja sitten tehdään pakaste alkion siirto (joka on ainoamme). Hyvää loppuvuotta kaikille ja parempaa ensi vuotta!

Yhteistyössä