Auttakaa sisutajat, mulla on sisustusongelma...ne värit :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Peräkylän eukko"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

"Peräkylän eukko"

Vieras
- Seinässä on beessi maali, Tikkurilan Mulperi. Se on aika yleinen ja suosittu väri, luulisin, että joku tietää sävyn :)
- Lattiassa on savupähkinä laminaatti, eli ei mikään punaiseen taittava pähkinä- Lattialistat ja katto valkoista paneelia.
- Sohva on aika tumman harmaa kangassohva, josta paistaa kuitenkin valkoinen kude, kun on lähellä sohvaa. Sohvan jalat on pähkinää.
- Nurkassa seisoo valkoinen kaakelitakka.

Eli kaikenkaikkiaan aika luonnonläheiset sävyt. Ongelma on siis tämä: olin ajatellut luonnonvaaleaa (ei keltaiseen taittuva) nukkamattoa. Meillä on nyt hakusassa (normaalia korkeampi) tv-taso. Tässä vaiheessa en laita vielä sohvapöytää, kun lapset tarvii tilaa :) Mutta se tulee varmaan vuoden-kahden sisään. Olin alunperin ajatellut valkoista tv-tasoa, se sopii hyvin tuota seinää ja ruskeaa lattiaa vasten samoin kun vaalea matto. Mutta sitten kun tulee sen sohvapöydän aika, niin jotenkin en vaan näe sieluni silmin valkoista sohvapöytää vaaleaa mattoa vasten. Minusta ruskea sopisi paremmin (?) Pelkkän tv-tason jos ostaisin, se olis valkoinen, mutta se sohvapöydän lisäys :/ Huonekalut on kuitenkin pidempiaikainen sijoitus, joten niitä ei viitsis olla vaihtamassa parin vuoden välein.

Mutta galluppi pystyyn: Laittaisitko itse valkoisen vai pähkinän (=ruskean) värisen tv-tason ja sohvapöydän?

Tähän yhtälöön en ole suunnitellut verhoja vielä ollenkaan. Niihin ja sohvatyynyihin tulee sitten väriä: lila, lime turkoosi. Näihin meidän sävyihin käy esim. noi värit. Mutta ajattelin tätä alunperin niin, että tulee halvemmaksi ostaa vaalea matto (joka tuo samalla valoisuutta/avaruutta huoneeseen), kun että ostan sen limen, lilan ja turkoosin maton. Halvemmaksi tulee ostaa/ommella verhoja ja tyynynpäällisiä ;)

Anyone?!

Noh, meillä on harmaa sohva, yhdellä seinällä musta tapetti hopeisella kuviolla, muut seinät valkosta, nurkassa valkonen takka, lattialla l.valk matto ja sohvatyynyt & verhot tummaa turkoosia :D

Ja tuohon kaikkeen valkoisuuteen & ripaukseen tummaa on yhdistetty valkonen tv-taso ja sohvapöytä. Meille ei mun mielestä muu väri sopiskaan.

Mitä sillä sohvapöydällä loppujen lopuksi tekee?? Ei yhtään mitään....mä inhoan koko kapistusta. Meillä on semmonen valkea arkkupöytä, sohvapöydänkin virkaa toimittanut mut nyt heivasin sen yhen ikkunan alle ihan itekseen :) Mun ehotus, et jos sitä tv-tasoa tarvit niin vaan se ja sitten se valkoinen matto.

Yhteistyössä