Auttakaa!! synttäri-asiaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mielikuvitukseton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mielikuvitukseton

Vieras
Antakaa neuvoja mitä ohjelmaa voisin järjestää 9-vuotta täyttävän tytön keiju-synttäreille? Ja jotain asunnon koristeluvinkkejä. Kiitos jo etukäteen.

Paljon kukkia, joko tekokukkia tai oikeita... Niitähän voisi ripustella mihin vaan ja laittaa myös pöytäkoristeeksi ja liinaankin kiinni. Pöytäliinaksi tai liinan päälle jotain ilmavaa... vaikkapa tylliä tai vaikka voilee-tai pitsiverho.

Silloin kun minä olin pieni.. minä ja muut synttärivieraat saimme koristella keittiömme serpentiinillä. Äiti juoksi antamaan teippiä.
Yksi suosittu leikki oli "kenen pantti täällä tulessa ja tervassa liehuu ja mitä hänen on tehtävä se saadakseen". Eli äidin selän takana oli piilossa jokin esine ja kun päätettiin kenen se esine on, määrättiin hänelle tehtävä, josta oli suoriuduttava ennen kuin sen sai omakseen. Esineet oli ihan halpoja tiimarikamaa.
Myös sellainen leikki oli hauska, jossa käsi laitettiin kassiin ja piti tunnustelemalla päätellä kassissa olevia esineitä ja myöhemmin kirjoittaa ne paperille ylös.
Myös aarteen etsintä karttoineen oli hauskaa. Yleensä etsittävänä oli limukat tai pillimehut kakkupöytään.
Näin meillä silloin....

http://www.marthastewart.com/photogallery/paper-crafts?lnc=535a7dbc53cee010VgnVCM1000003d370a0aRCRD&rsc=lpg_crafts&currentslide=12&currentChapter=2&chapterCounter=1&lpgStart=1&adnumber=1#lpg
Tuolla on malli tuollaisiin paperiperhosiin... Kaavan saa tulostettua.

Yhteistyössä