Auttakaa te minua jotka osaatte tulkita neuleohjeita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Neytiri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Neytiri

Aktiivinen jäsen
En vain ymmärrä tästä mitään

Neulo kuten takakappale kunnes kädentien korkeus on 6(7)8 cm. Ota nyt keskimmäiset 12(12)14 s odottamaan esim. langalle pääntietä varten ja neulo ensin pääntien vasen puoli. Päätä vielä pääntien reunassa joka 2. krs 1x4 s, 1x2 s ja 2x1 s. Kun kädentien korkeus on 11(12)13 cm, päätä olan 11(13)14 s kerralla. Neulo pääntien oikea puoli peilikuvaksi ja neulo nappilista kun kädentien korkeus on 9(10)11 cm. Eli neulo ensin työn oikealla puolella 1 krs nurin ja vielä joustinneuletta 2 krs, tee keskelle joustinta 1 napinläpi ja neulo vielä 3 krs joustinneuletta. Päätä sitten s:t työn oikealla puolella nurin neuloen
Olen nyt siis tehnyt kädentietä 8cm. Mutta mihin langalle ja miten nostetaan silmukoita?
Ja sitten mikä ero on päättääkö 1x2 s vai 2x1s?
Siis en ymmärrä mitä toi lause edes tarkoittaa missä sanotaan että" päätä vielä pääntie..."

Otat toiselle puikolle tai pujotat apulangalle odottamaan. Kuitenkin niin että nuo keskimmäiset silmukat eivät purkaudu sen ajan kun et niille mitään tee.

1x2 silmukkaa tarkoittaa että päätät yhdellä kerroksella kaksi silmukkaa ja 2x1 silmukkaa että kahdella kerroksella yhden kummallakin.

Otat ne keskimmäiset silmukat erilliselle langanpätkälle. Sitten neulot yhden olan kerrallaan siten, että kavennat aina pääntien reunassa ensin 4 silmukkaa, sitten 2s, 1s, 1s ja sitten jatkat lopuilla, kunnes kädentien korkeus on 13cm.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;21962549:
Otat toiselle puikolle tai pujotat apulangalle odottamaan. Kuitenkin niin että nuo keskimmäiset silmukat eivät purkaudu sen ajan kun et niille mitään tee.

1x2 silmukkaa tarkoittaa että päätät yhdellä kerroksella kaksi silmukkaa ja 2x1 silmukkaa että kahdella kerroksella yhden kummallakin.

Voisitko vielä siis kertoa mulle mitä tossa lausessa tarkotetaan? tällä

Päätä vielä pääntien reunassa joka 2. krs 1x4 s, 1x2 s ja 2x1 s.

siis selkokielisesti?

Luo ohuemmille puikoille 58(62)66 s ja neulo 1 krs oikein työn nurjalla puolella. Neulo joustinneuletta 5 krs ja 1 krs oikein työn nurjalla puolella. Vaihda työhön paksummat puikot ja neulo sileää neuletta. Kun kpl:n korkeus on 17(19)22 cm, kavenna molemmissa reunoissa joka 2.krs 4x1 s kädenteitä varten = 50(54)58 s. Kun kädentien korkeus on 9(10)11 cm, päätä keskimmäiset 24(24)26 s pääntietä varten ja neulo ensin pääntien toinen puoli. Kavenna vielä pääntien reunassa 2 krs:n kuluttua 1x2 s. Kun kädentien korkeus on 11(12)13 cm, päätä loput olan 11(13)14 s. Neulo pääntien toinen puoli vastaavasti.

Tästä takakappaleesta kuten etukappaleesta olen siis kädentiessä kaventanut väärin :( kaksi kertaa kerroksen alussa kaksi yhteenneulomiskavennusta ja lopussa kaksi myös (kaksi yhteenkavennuksella siis) pitänyt kerroksen väliä, ja tehnyt toisen kerran samoin. Olenko tehnyt väärin?

Joillakin riveillä pitää tehdä alussa ja lopussa ja joillakin ei. Jos olet joka kerta tehnyt alussa ja lopussa olet tehnyt väärin.

Näyttääkö se lopputulos paidalle?

Yhteistyössä